??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Co ještě dokáže vaše karta? Blíží se další inovace

30. 5. 2023 | Olga Skalková

Co ještě dokáže vaše karta? Blíží se další inovace

V placení mobilem v kamenných obchodech jsou Češi jedničkou v Evropě. Teď se Visa chce zaměřit na platby v e-shopech. Velkým tématem v bankách je i přechod na virtuální karty. „Řekl bych, že se nacházíme v období zlomu. Technologii banky mají připravenou,“ říká v rozhovoru Marcel Gajdoš, šéf společnosti Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Připravené je i řešení pro vklad hotovosti přes vkladomaty cizí banky.

UniCredit vymění karty, vrátí se k Mastercard

29. 5. 2023 | Petr Kučera | 2 komentáře

UniCredit vymění karty, vrátí se k Mastercard

Všechny banky ze skupiny UniCredit budou používat platební karty značky Mastercard. „Jedná se o první případ, kdy velká obchodní banka zavádí v Evropě strategii, jež v takovémto rozsahu staví na jedné kartě na velkém počtu trhů,“ zdůrazňují ve společném oznámení.

Znáte rozdíl mezi kreditní a debetní kartou? Jak je správně používat a chránit

25. 5. 2023 | Jan Müller

Znáte rozdíl mezi kreditní a debetní kartou? Jak je správně používat a chránit

Pro platební karty se u nás vžil termín kreditka. Ve skutečnosti ale většinou jde o kartu debetní. Jak velký je v tom rozdíl?

Úrok není všechno. Jak poznat, která půjčka je nejvýhodnější

18. 5. 2023 | Jan Müller | 1 komentářů

Úrok není všechno. Jak poznat, která půjčka je nejvýhodnější

Naštěstí pro vás je tady RPSN. K čemu je tahle zkratka na světě, co znamená a proč se vyplatí ji znát?

Pořídit si dům u moře na hypotéku? Jde to, má to ovšem háček

16. 5. 2023 | Olga Skalková | 2 komentáře

Pořídit si dům u moře na hypotéku? Jde to, má to ovšem háček

Zájem Čechů o pořízení apartmánu či domku k rekreaci v zahraničí v posledních letech roste. Mnozí se přitom poohlížejí po úvěru. Zjišťovali jsme, jaká banka vám půjčí a za kolik.

Spotify na rok zdarma, láká banka při založení účtu

10. 5. 2023 | Petr Kučera

Spotify na rok zdarma, láká banka při založení účtu

Lidé, kteří si založí nový běžný účet v UniCredit Bank, mohou zdarma získat roční členství Spotify Premium. Akce ve spolupráci se společností Visa platí při založení účtu do konce letošního června.

Jakou hodnotu má váš dům? Můžete přijít o miliony

3. 5. 2023 | Hynek Just | 2 komentáře

Jakou hodnotu má váš dům? Můžete přijít o miliony

Ceny nemovitostí prudce rostou, jejich pojištění ale většinou neměníme. S každým růstem inflace, zdražením stavebních materiálů či pozemků přitom klesá suma, kterou dostanete od pojišťovny, když se něco stane. Můžete tak přijít i o miliony korun. Jak tomu předejít?

Úvěry ze Sberbank už jsou v České spořitelně. Podmínky platí dál

2. 5. 2023 | redakce Peníze.CZ

Úvěry ze Sberbank už jsou v České spořitelně. Podmínky platí dál

O víkendu byl dokončen převod úvěrových klientů Sberbank CZ do České spořitelny. Dnes to oznámila insolvenční správkyně Sberbank Jiřina Lužová.

Přejděte, nebo máte nulu. Končící Hello bank posílá klienty Komerční bance

28. 4. 2023 | redakce Peníze.CZ | 4 komentáře

Přejděte, nebo máte nulu. Končící Hello bank posílá klienty Komerční bance

Lidé, kteří měli účet u končící Hello bank!, dostanou v nejbližších týdnech nabídku Komerční banky. Ta jim slibuje, že jejich běžné účty a spořicí účty převede k sobě a zachová všechny jejich parametry. Zároveň jim nabídne další služby související s nedávno oznámeným startem „nové éry bankovnictví“ v Komerční bance. 

Potřebujete půjčit? Možností je plno. Poradíme, jak na ně

28. 4. 2023 | Jan Müller | 2 komentáře

Potřebujete půjčit? Možností je plno. Poradíme, jak na ně

Hypotéky, leasingy, spotřební úvěry, úvěry účelové i neúčelové... Půjčit vám může i kreditní karta. Projdeme si je všechny. Jedno mají všechny půjčky společné: prakticky za každou se platí.

Změny v Komerční bance podrobně. Co čeká klienty?

26. 4. 2023 | Olga Skalková | 1 komentářů

Změny v Komerční bance podrobně. Co čeká klienty?

Komerční banka minulý týden spustila nový bankovní systém, který propaguje jako příchod nové éry bankovnictví. Popsali jsme ho v aktuálním článku, na který teď navazujeme rozhovorem. O převodu stávajících klientů na nové elektronické bankovnictví i o dalších novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva a vrchním ředitelem retailového bankovnictví KB.

Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků

25. 4. 2023 | Gabriel Pleska | 2 komentáře

Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.

Tři banky hlásí odstávku, limity si nastavte včas

21. 4. 2023 | Petr Kučera

Tři banky hlásí odstávku, limity si nastavte včas

Česká spořitelna, Raiffeisenbank a krátce i Fio o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.

Komerčka má nové bankovnictví, mění i účty. Co čeká klienty?

19. 4. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Komerčka má nové bankovnictví, mění i účty. Co čeká klienty?

Klienty Komerční banky čeká postupný přechod do nového internetového a mobilního bankovnictví. Zatím je dostupné jen pro nové zájemce, stejně jako nové typy běžných účtů.

Konec PVC v platebních kartách. Čeká je recyklace

10. 4. 2023 | Hynek Just | 3 komentáře

Konec PVC v platebních kartách. Čeká je recyklace

Banky i karetní společnosti ustupují od neekologického plastu, ze kterého se vyrábí platební karty. Mastercard teď přišla s plánem definitivně skoncovat s PVC na jejich výrobu do roku 2028, Visa se ho také postupně zbavuje. 

Stránka 13/214

Aktuální články

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více

Přeplatky za léky už nedostanete. Limity se pohlídají jinak

Přeplatky za léky už nedostanete. Limity se pohlídají jinak

Systém doplatků za léky se brzy změní. Parlament schvaluje novelu, podle níž by se už...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services