??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Banky mají aplikaci pro platby kartou bez terminálu

1. 11. 2021 | Jiří Hovorka

Banky mají aplikaci pro platby kartou bez terminálu

Raiffeisenbank a UniCredit Bank nabízí obchodníkům novou možnost, jak přijímat platební karty. Obě banky pro ně mají aplikaci, kterou jde nahrát do telefonů či tabletů s operačním systémem Android. Zařízení zároveň musí mít NFC čip, aby mohlo přijímat bezkontaktní platby.

ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy

1. 11. 2021 | Petr Kučera | 9 komentářů

ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy

Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.

SMS při platbě kartou už nestačí ani v ČSOB

29. 10. 2021 | Petr Kučera | 13 komentářů

SMS při platbě kartou už nestačí ani v ČSOB

ČSOB byla poslední z velkých bank, která se u starého způsobu potvrzování online plateb kartou obešla bez ePINu nebo podobného stálého kódu.

A teď chceme tornádo v pojistkách. Tipy, co vylepšit

27. 10. 2021 | Jiří Matusík | 3 komentáře

A teď chceme tornádo v pojistkách. Tipy, co vylepšit

Pojištění nemovitostí nefunguje nejlíp. Půlka smluv už neposkytuje dostatečné krytí, protože ceny, na které jste uzavírali pojistku, už neplatí. Je nejvyšší čas, aby v tom pojišťovny lidi nenechávaly.

Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

26. 10. 2021 | Petr Kučera | 10 komentářů

Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.

Poslal si peníze mezi českými bankami. Dvě cizí mu přesto strhly tisícovku

26. 10. 2021 | Olga Skalková, Petr Kučera | 14 komentářů

Poslal si peníze mezi českými bankami. Dvě cizí mu přesto strhly tisícovku

Že je posílání peněz do ciziny – mimo eurových plateb v rámci SEPA prostoru – drahé, nejspíš tušíte. Zaskočit vás ale může i výše poplatků za převod dolarů z jedné české banky do jiné, přestože oba účty jsou navíc ve stejné měně.

Na Portálu občana už najdete i registr vozidel

26. 10. 2021 | Petr Kučera | 3 komentáře

Na Portálu občana už najdete i registr vozidel

Internetový Portál občana se rozšířil o záznamy z Registru silničních vozidel. Zájemci tam najdou informace o aktuálně i historicky vlastněných nebo provozovaných vozidlech.

ČSOB hlásí výpadek. Nejdou karty ani SMS

21. 10. 2021 | Petr Kučera | 28 komentářů

ČSOB hlásí výpadek. Nejdou karty ani SMS

ČSOB měla ve čtvrtek odpoledne rozsáhlý výpadek. Nefungovaly online platby kartou ani její platební terminál, což se týkalo například i internetového nákupu jízdenek Českých drah, dálniční známky, služby Qerko a mnoha dalších obchodníků. Nedostupné bylo přihlášení do internetového a mobilního bankovnictví prostřednictvím SMS klíče, nefungovaly ani linky klientského centra.

Přezutí do pěti minut, nebo zdarma, chystá Direct auto

20. 10. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Přezutí do pěti minut, nebo zdarma, chystá Direct auto

Skupina Direct koupila další autocentrum – K.E.I. v brněnských Vinohradech. Zařadí ho do své nově vznikající sítě Direct auto, do které předtím koupila pražské firmy NH Car a Autotrio (Modřany).

Ceny hypoték míří ke 4 %, přehřátý trh zpomaluje

20. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Ceny hypoték míří ke 4 %, přehřátý trh zpomaluje

Statistika Fincentrum Hypoindex za září sice ukazuje hodnotu 2,43 %, jenže takový úrok vám už dnes banky k nové hypotéce nenabídnou. Trh čeká zchlazení.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Expobank opět vylepší spoření. Láká i na další výhody

18. 10. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Expobank opět vylepší spoření. Láká i na další výhody

Expobank od pondělí 25. října zvýší úrokovou sazbu na Neo účtu na 1,4 % z dosavadních 0,75 % ročně. Na vyšší úrok dosáhnou automaticky dosavadní i noví klienti, a to na celý vklad bez dalších podmínek nebo omezení. 

Banky zrychlují i platby v eurech. Okamžitě ale nepřijdou

18. 10. 2021 | Olga Skalková

Banky zrychlují i platby v eurech. Okamžitě ale nepřijdou

Za jak dlouho přijde SEPA platba? Které banky dokážou převést eura ještě ve stejný den a do kdy je potřeba takovou transakci zadat? A kdy začnou fungovat okamžité platby v eurech?

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

15. 10. 2021 | Petr Kučera | 76 komentářů

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 15. října od 23:30 do sobotního odpoledne proběhne plánovaný podzimní úklid systému George. Jedná se o pravidelnou plánovanou odstávku, která probíhá jednou za tři měsíce. Výsledkem mají být i novinky a vylepšení, slibuje George.

Bezpečná karta na internet. mBank má virtuální předplacenku

15. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Bezpečná karta na internet. mBank má virtuální předplacenku

Klienti mBank si nově mohou v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví sjednat eKartu – virtuální kartu určenou pro platby na internetu. Jde o dobíjecí kartu, která není přímo spojená s běžným účtem.

Stránka 29/214

Aktuální články

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

Začleňování e-shopů CZC.cz a Mall.cz pod polské online tržiště Allegro postoupilo do další...více

Plastová brčka koupíte i po zákazu. Jak je to možné?

Plastová brčka koupíte i po zákazu. Jak je to možné?

Před dvěma lety začal v Česku platit zákon, který zakazuje mimo jiné prodej jednorázových...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services