??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Startuje nová platební brána pro e-shopy

1. 9. 2021 | Petr Kučera | 2 komentáře

Startuje nová platební brána pro e-shopy

Společnost Shoptet, největší český poskytovatel platformy pro e-shopy, spouští vlastní platební bránu Shoptet Pay. Stává se tak konkurencí pro dosavadní brány ČSOB, GoPay, PayU, Comgate a další.

Dětské účty: Banky přidají kapesné i lepší spoření

1. 9. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Dětské účty: Banky přidají kapesné i lepší spoření

Kdo dá nejvyšší úrok, všechny výběry zadarmo nebo originální kartu? Projděte si nový přehled bankovních účtů pro školáky.

První banka založí účet online i bez skenování dokladů

31. 8. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

První banka založí účet online i bez skenování dokladů

Česká spořitelna usnadnila online založení běžného účtu. Kdo se ověří prostřednictvím bankovní identity, nemusí už skenovat osobní doklady nebo opisovat jejich čísla. Je první bankou v Česku, která takhle jednoduchý způsob nabízí.

Už jen Rentiér. Zonky končí s manuálním investováním

31. 8. 2021 | Petr Kučera | 34 komentářů

Už jen Rentiér. Zonky končí s manuálním investováním

Platforma Zonky přestane novým zájemcům nabízet manuální investování, tedy možnost vybrat si konkrétní půjčky pro zhodnocení peněz. Dál jim bude nabízet jenom službu Rentiér, která investici automaticky rozloží do několika stovek úvěrů.

Air Bank má třítisícovou rezervu bez úroku

27. 8. 2021 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Air Bank má třítisícovou rezervu bez úroku

Air Bank nově u kontokorentu nabízí první tři tisíce korun zdarma.

Jak dlouho se teď čeká na hypotéku? Průvodce přehřátým trhem

26. 8. 2021 | Jiří Hovorka | 13 komentářů

Jak dlouho se teď čeká na hypotéku? Průvodce přehřátým trhem

Kde se čeká týdny a kde jen pár dnů? Stává se, že kvůli zdržení kupující přijde o nemovitost? A co si ohlídat třeba v rezervační smlouvě, když víte, že na hypotéku budete čekat?

Karty Mastercard přijdou o magnetický proužek

19. 8. 2021 | Jiří Hovorka | 19 komentářů

Karty Mastercard přijdou o magnetický proužek

Mastercard od roku 2024 začne vydávat platební karty bez magnetického proužku. V roce 2029 ho už nebudou mít žádné nově vydané kreditní ani debetní karty této společnosti. Jako první magnetický proužek zmizí na trzích, kde jsou běžně rozšířené čipové karty – tedy i v Česku.

Dostupnější hypotéky? Splatnost až 40 let a přechod na děti

19. 8. 2021 | Olga Skalková | 38 komentářů

Dostupnější hypotéky? Splatnost až 40 let a přechod na děti

Už v příštím roce by Česká spořitelna ráda prolomila dosavadní maximum a nabídla hypotéky s ještě delší splatností. Později mohou následovat také mezigenerační hypotéky.

Jak vybíráme půjčky? Rozhoduje celková cena

18. 8. 2021 | Jiří Hovorka

Jak vybíráme půjčky? Rozhoduje celková cena

Když se lidé rozhodují o půjčce, koukají nejčastěji na celkově zaplacenou částku, na možnosti předčasného splacení a na výši měsíční splátky. Ukazuje to průzkum Air Bank realizovaný agenturou IPSOS, který se uskutečnil formou online dotazování v červenci 2021 na reprezentativním vzorku 1050 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Číslo účtu na přání. Které banky ho nabízejí?

18. 8. 2021 | Petr Kučera, Veronika Doskočilová | 13 komentářů

Číslo účtu na přání. Které banky ho nabízejí?

U poloviny bank se nemusíte smířit s tím, jaké číslo vašemu kontu přidělí. Chce to ale aktivitu a vejít se do pravidel. Bohužel: Přenést stejné číslo ke konkurenci nejde (přinejmenším se vám změní část za lomítkem), možná se ale tahle možnost vrátí do hry.

Hypotéky zdražují. Banky hlásí rekordní rok

18. 8. 2021 | Jiří Hovorka | 13 komentářů

Hypotéky zdražují. Banky hlásí rekordní rok

Průměrný úrok v červenci stoupl nejrychleji téměř za tři roky. A dál poroste, říkají experti. Počet nových smluv i výše poskytnutých hypoték budou letos rekordní.

Běžný účet láká na úrok, který překoná spořicí účty

16. 8. 2021 | Petr Kučera | 10 komentářů

Běžný účet láká na úrok, který překoná spořicí účty

Spoření v bance bez závazků má nového krále. Kromě nejvyššího úroku nabízí i další výhody. Na inflaci přesto zdaleka nestačí.

Na ověření přes bankovní identitu dosáhnou další statisíce lidí

16. 8. 2021 | Olga Skalková | 15 komentářů

Na ověření přes bankovní identitu dosáhnou další statisíce lidí

Snadný přístup k veřejné správě nabídne od září šestá banka, do konce roku by se měly přidat ještě přinejmenším další dvě. Ověření klientů vůči firmám zatím umožňují tři banky, zapojilo se 24 společností.

Peníze pošlete na číslo mobilu. Novinku chystá sedm bank

11. 8. 2021 | Olga Skalková | 21 komentářů

Peníze pošlete na číslo mobilu. Novinku chystá sedm bank

Banky pokročily s přípravami na nový způsob převodu peněz. Stačí, když budete znát číslo mobilního telefonu příjemce – namísto čísla účtu a kódu banky.

ČNB zvedá úroky, chce srazit inflaci

5. 8. 2021 | Jiří Hovorka | 23 komentářů

ČNB zvedá úroky, chce srazit inflaci

Bankovní rada České národní banky dnes rozhodla o druhém zvýšení úrokových sazeb v řadě. Základní dvoutýdenní repo sazbu zvedá na 0,75 % a lombardní sazbu na 1,75 %. První sazba roste o 0,25 procentního bodu, druhá o 0,5. Nové sazby začnou platit zítra. Diskontní sazba zůstává na 0,05 %. 

Stránka 31/214

Aktuální články

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

Začleňování e-shopů CZC.cz a Mall.cz pod polské online tržiště Allegro postoupilo do další...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services