??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Pozor na podpojištění. Tornádo ukazuje problém starých smluv

13. 7. 2021 | Jiří Hovorka | 21 komentářů

Pozor na podpojištění. Tornádo ukazuje problém starých smluv

Hodnota nemovitostí v posledních letech rychle roste. Problém to může znamenat také pro lidi, kteří mají pojištění nemovitosti, ale dlouho ho neaktualizovali. I takové případy teď pojišťovny po tornádu na jižní Moravě řeší.

Nejlepší mobilní bankovnictví? Tady je porovnání aplikací

12. 7. 2021 | Jan Bachura | 14 komentářů

Nejlepší mobilní bankovnictví? Tady je porovnání aplikací

Analytická společnost Scott & Rose porovnala letos v únoru třináct mobilních aplikací tuzemských bank. Dnes zveřejnila výsledky, které přinášíme i na webu Peníze.cz.

Předčasné splacení hypoték může zdražit. Přílepek napsaly banky

8. 7. 2021 | Jiří Hovorka, Olga Skalková | 25 komentářů

Předčasné splacení hypoték může zdražit. Přílepek napsaly banky

Ve sněmovně je návrh na změnu u předčasného splacení hypoték. Lidé by podle něj měli bankám platit rozdíl mezi jejich sazbou a aktuální průměrnou sazbou na trhu. Maximální výše poplatku má být 3 % ze splácené částky, může tedy běžně jít i o desítky tisíc korun. Změna se má týkat všech hypoték, i těch sjednaných už dříve.

Úvěry ze stavebka jedou. Covid roztrhl pytel s rekonstrukcemi

1. 7. 2021 | Renata Lichtenegerová

Úvěry ze stavebka jedou. Covid roztrhl pytel s rekonstrukcemi

Stali jsme se vězni pandemie, a tak bylo dost času si všimnout, kde naše domovy potřebují vylepšit. Ondřej Čtvrtečka, člen představenstva Stavební spořitelny České spořitelny, známé jako Buřinka, vysvětluje, proč přibývá úvěrů ze stavebka.

Equa umí blokovat nevýhodné výběry

30. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Equa umí blokovat nevýhodné výběry

Equa bank aktualizovala svou mobilní aplikaci o novou funkci, která umožňuje zablokovat výběry ze zahraničních bankomatů s poplatkem či nevýhodným kurzem.

Dražší než tornádo byly jenom povodně, hlásí pojišťovny

28. 6. 2021 | Lukáš Kovanda | 6 komentářů

Dražší než tornádo byly jenom povodně, hlásí pojišťovny

Celkové škody, které čtvrteční tornádo napáchalo na Břeclavsku a Hodonínsku, se v tuto chvíli odhadují na 15 miliard korun – s tím, že ještě porostou. Jedná se o kompletní škody, tedy jak na majetku kraje a obcí, tak na majetku lidí. Odhadem by tak mohly dosáhnout zhruba 20 miliard korun.

Porovnání kurzů platebních karet. Která se vyplatí na dovolenou?

28. 6. 2021 | Petr Kučera | 5 komentářů

Porovnání kurzů platebních karet. Která se vyplatí na dovolenou?

Výběrem správné platební karty můžete ušetřit až korunu za každé euro, které utratíte za nákup v cizině. Pokud během dovolené zaplatíte třeba 2000 eur, dělá rozdíl mezi nejlepší a nejhorší kartou víc než 2000 korun. Ukazuje to porovnání, které zveřejnil web Měšec.cz.

Konec hotovosti? Češi řekli, jak nejčastěji platí

27. 6. 2021 | Petr Kučera | 2 komentáře

Konec hotovosti? Češi řekli, jak nejčastěji platí

Bezhotovostní placení využívá čím dál víc obyvatel Česka. Navzdory otevřenosti k inovacím se však úplně nechtějí vzdát hotovosti. Vyplývá to z průzkumu, který pro Českou bankovní asociaci (ČBA) uskutečnila agentura Ipsos v březnu 2021 na reprezentativním vzorku 1000 uživatelů internetu z celé republiky ve věku mezi 18 až 79 lety.

Pojištění proti tornádu? Jako vichřice, uklidňují pojištovny

25. 6. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Pojištění proti tornádu? Jako vichřice, uklidňují pojištovny

Pojišťovny jsou připraveny plně hradit škody způsobené tornádem, a to z pojistek pokrývajících rizika škody z přírodních katastrof způsobených silným větrem. Ujišťuje o tom Česká asociace pojišťoven.

Místo karty zaplatíte prstenem. Pak i obličejem

24. 6. 2021 | Olga Skalková | 18 komentářů

Místo karty zaplatíte prstenem. Pak i obličejem

Bezkontaktní platby mají za sebou prvních deset let. Teď míří třeba do prstenů. A jednou zřejmě nebudete potřebovat k platbě nic než sebe.

Půjčka na nečekané výdaje? Víme, na které si dát pozor

24. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 4 komentáře

Půjčka na nečekané výdaje? Víme, na které si dát pozor

Může být férová, nebo se taky pořádně prodražit. Nový žebříček ukazuje, u koho se nespálíte a komu se radši vyhnout.

Snadné ověření přes Bank ID spouštějí další firmy

24. 6. 2021 | Petr Kučera | 2 komentáře

Snadné ověření přes Bank ID spouštějí další firmy

Online ověření klientů prostřednictvím BankID nabízí už 18 společností. Dalších 26 firem se připravuje na spuštění v blízké době – má už podepsané smlouvy. Do konce roku by se počet zapojených firem měl přiblížit stovce, očekávají zástupci společnosti Bankovní identita.

ČNB zvedá úroky, spoření to zatím nepomůže

23. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 30 komentářů

ČNB zvedá úroky, spoření to zatím nepomůže

Centrální banka reaguje na vyšší inflaci a zvedá úrokové sazby. Kdy bude výhodnější spoření?

Spojení Monety a Air Bank neprošlo, rozhodli akcionáři

22. 6. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Spojení Monety a Air Bank neprošlo, rozhodli akcionáři

Valná hromada neschválila plán skupiny PPF a představenstva Monety na vznik třetí největší banky v Česku. Naprostá většina akcionářů sice souhlasila se samotným spojením, chybělo však víc hlasů ohledně financování nákupu.

Proti proudu. Jaká má být nová Partners Banka

22. 6. 2021 | Ondřej Tůma | 9 komentářů

Proti proudu. Jaká má být nová Partners Banka

Banky v Česku se v poslední době slučují, jsou požírány. Finanční skupina Partners jde opačným směrem: příští léto otevře novou banku. „Kdybychom neviděli velký byznysový potenciál, nejdeme do toho,“ říká v rozhovoru Peter Michajlov, jeden z tahounů projektu.

Stránka 33/214

Aktuální články

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

Začleňování e-shopů CZC.cz a Mall.cz pod polské online tržiště Allegro postoupilo do další...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services