??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Moneta se dohodla s PPF. O spojení s Air Bank rozhodnou akcionáři

6. 5. 2021 | Petr Kučera

Moneta se dohodla s PPF. O spojení s Air Bank rozhodnou akcionáři

Trojici největších bank se rodí silný konkurent. Vedení Monety se dohodlo s PPF na podmínkách obří transakce.

Mladí podceňují rizika víc než senioři, zjistila banka

5. 5. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Mladí podceňují rizika víc než senioři, zjistila banka

Lidé ve věku od 15 do 25 let jsou sice v online světě sebevědomější než lidé nad 65 let, podceňují však rizika a jsou tak zranitelnější. Upozornila na to mBank při prezentaci průzkumu, který pro ni uskutečnila agentura STEM/MARK na vzorku 1000 uživatelů internetu.

Okamžité platby čeká vylepšení. Využije ho jen část bank

5. 5. 2021 | Olga Skalková | 6 komentářů

Okamžité platby čeká vylepšení. Využije ho jen část bank

Vyšší limit pro rychlé převody ocení hlavně podnikatelé a firmy. Banky ho však musí od června zavést jenom pro příchozí okamžité platby. Pro odchozí si mohou stanovit nižší hranici – a některé ještě sníží tu dosavadní.

Fio vylepšuje zabezpečení karet. Můžete blokovat i DCC

4. 5. 2021 | Petr Kučera | 3 komentáře

Fio vylepšuje zabezpečení karet. Můžete blokovat i DCC

Klienti Fio banky si už nemusí při každém použití karty v cizině hlídat, jestli neplatí zbytečně víc peněz kvůli nevýhodnému kurzu. Banka jim totiž nově umožňuje, aby si na konkrétní kartě předem zablokovali konverzi měny DCC (Dynamic Currency Conversion).

Máte právo nečekat. Dřinu nechte strojům. I v pojištění

4. 5. 2021 | Gabriel Pleska

Máte právo nečekat. Dřinu nechte strojům. I v pojištění

Chcete ho rychle, digitálně, bez papírování. U pojišťovny Youplus můžete díky automatickému upisování do pěti minut vědět, jestli vás pojistí. Ale pokud jste komplikovanější případ, individuální péči mají pořád v rukou lidé.

Hypotéky zdražuje i poslední z velké trojky

3. 5. 2021 | Jiří Hovorka

Hypotéky zdražuje i poslední z velké trojky

Česká spořitelna zvýšila od začátku května úrokové sazby u hypoték. Reaguje tak na aktuální vývoj na hypotečním trhu, říká Filip Belant, šéf oddělení bydlení v České spořitelně.

Air Bank výrazně snížila limit pro okamžité platby

3. 5. 2021 | Petr Kučera | 16 komentářů

Air Bank výrazně snížila limit pro okamžité platby

Air Bank během dubna snížila limit pro odchozí okamžité platby. Klienti teď mohou v jedné transakci odeslat maximálně 50 tisíc korun, zatímco dřívější limit byl 400 tisíc.

Účet zdarma bez podmínek už má i ČSOB

29. 4. 2021 | Petr Kučera | 5 komentářů

Účet zdarma bez podmínek už má i ČSOB

Rostoucí konkurenci jednoduše bezplatných účtů nedokázala odolat další velká banka. Zaplatíte jenom za výběry z jiných bankomatů.

Spojení Raiffeisenbank a Equa se ještě potáhne

29. 4. 2021 | Olga Skalková | 24 komentářů

Spojení Raiffeisenbank a Equa se ještě potáhne

Kdy skončí Equa bank a její klienti přejdou pod Raiffku? Přinejmenším do konce letošního roku se pro klienty nic nezmění a nemusí nic řešit.

Rixo startuje online srovnání životního pojištění

29. 4. 2021 | Petr Kučera | 12 komentářů

Rixo startuje online srovnání životního pojištění

Služba Rixo.cz oznámila, že jako první na trhu dokáže porovnat nabídky životního pojištění online. Po vyplnění základních údajů hned ukáže zájemcům konkrétní produkty s cenou a dalšími podrobnostmi.

Pillow spouští pojištění úrazu a nemoci. Láká na jednoduchost

27. 4. 2021 | Petr Kučera | 2 komentáře

Pillow spouští pojištění úrazu a nemoci. Láká na jednoduchost

Pojišťovna Pillow rozšířila nabídku o pojištění úrazu a nemoci. Slibuje jednoduché podmínky pojištění bez skrytých kliček a háčků nebo nejnižší cenu pro aktivní a zdravé lidi. Po pojištění aut, s nímž Pillow přišla před rokem, jde o její druhý produkt.

Pomoc už potřebují i lidé ze střední třídy, říká dluhová poradkyně

27. 4. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Pomoc už potřebují i lidé ze střední třídy, říká dluhová poradkyně

Epidemie výrazně zhoršila situaci rodičům malých dětí. Museli s nimi zůstat doma kvůli zavřené škole, klesl jim příjem a často úplně přišli o práci. Do dluhů se dostali i malí podnikatelé. Co jim radí Vendula Kroupová z olomoucké pobočky neziskové organizace Člověk v tísni?

Hypoteční mánie. Zlevňování končí, banky mají hody

21. 4. 2021 | Jiří Hovorka | 7 komentářů

Hypoteční mánie. Zlevňování končí, banky mají hody

Zprávy o blížícím se růstu cen hypoték fungují jako skvělý marketing. Zájem o hypotéky je rekordní.

Prohlídku pojištěného auta na dálku umí i ČPP

20. 4. 2021 | Petr Kučera

Prohlídku pojištěného auta na dálku umí i ČPP

Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) zahájila ostrý provoz asistované prohlídky vozidla technikem na dálku. Klienti už díky tomu nemusejí přijet osobně při sjednání havarijního pojištění či prohlídky poškození auta.

Polovinu plateb kartou už potvrzujeme biometricky

14. 4. 2021 | Petr Kučera | 8 komentářů

Polovinu plateb kartou už potvrzujeme biometricky

Už polovinu všech plateb kartou na internetu potvrzují Češi biometricky, tedy především otiskem prstu nebo scanem obličeje. Zhruba stejný 50% podíl dostaneme i v případě, že se místo počtu plateb zaměříme na jednotlivé uživatele: biometrii používá už polovina držitelů karet. Vyplývá to ze statistik, které dnes zveřejnila společnost Mastercard.

Stránka 36/214

Aktuální články

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services