??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

ČSOB a Poštovní spořitelna spouští nové elektronické bankovnictví

14. 4. 2021 | Olga Skalková | 62 komentářů

ČSOB a Poštovní spořitelna spouští nové elektronické bankovnictví

Klienti postupně přejdou na vylepšené internetové či mobilní bankovnictví. Změní se hlavně přihlašování. Potvrzování některých plateb bude jednodušší.

První banka v Česku umí hypotéku kompletně online

13. 4. 2021 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

První banka v Česku umí hypotéku kompletně online

Zájemci o hypotéku od Moneta Money Bank si ji mohou kompletně sjednat přes internet. Už několik let je sice v Česku běžné, že lidé zažádají o hypotéku online, celý proces se však potom musí dokončit osobně. 

Zonky snižuje minimální vklad do Rentiéra na pětinu

13. 4. 2021 | Petr Kučera | 2 komentáře

Zonky snižuje minimální vklad do Rentiéra na pětinu

Platforma Zonky Rentiér od 13. dubna snižuje minimální vklad z dosavadních 50 tisíc na 10 tisíc korun. „Služba tak bude dostupná více klientům, kteří nyní mohou své úspory zhodnocovat už od nižších částek,“ říká Jana Pokorná, mluvčí Zonky a Air Bank. Zájemci si mohou Rentiéra nově sjednat také na pobočkách Air Bank.

Povinné ručení: Garance ceny je fajn, ale přímá likvidace zásadní

13. 4. 2021 | Jiří Matusík | 10 komentářů

Povinné ručení: Garance ceny je fajn, ale přímá likvidace zásadní

Kooperativa od dubna láká na tříletou fixaci ceny pojištění auta. Jde o revoluční novinku na trhu, nebo něco takového nabízejí i konkurenti? Vyplatí se to? A na co si teď při sjednání povinného ručení dát pozor?

Ceny bydlení dál prudce rostou. Krize je nesrazila

8. 4. 2021 | Jiří Hovorka | 13 komentářů

Ceny bydlení dál prudce rostou. Krize je nesrazila

Ceny bytů a rodinných domů v Česku rychle rostly i v posledním čtvrtletí roku 2020. Podle dnes zveřejněných dat Eurostatu meziročně zdražily v průměru o 8,9 procenta, což je společně s Polskem čtvrtý nejrychlejší růst v Evropské unii.

Pojišťovna s autoservisem. Direct rozjíždí vlastní síť

7. 4. 2021 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Pojišťovna s autoservisem. Direct rozjíždí vlastní síť

Direct pojišťovna se pouští do nového byznysu. Koupila prodejce aut Autotrio Praha v Modřanech a bude v něm prodávat a servisovat auta pod značkou Direct auto. V plánu jsou nákupy dalších autoprodejen a servisů.

Polovina poboček České spořitelny bude bez pokladny. Sází na poradenství

7. 4. 2021 | Olga Skalková | 14 komentářů

Polovina poboček České spořitelny bude bez pokladny. Sází na poradenství

Česká spořitelna neplánuje dramatické snižování počtu poboček. Urychluje však jejich přechod do bezhotovostního a poradenského konceptu. „Ruku v ruce s tím budeme instalovat stále více vkladomatů,“ říká v rozhovoru Marek Blaha, ředitel distribuce, klientského centra a segmentu retailových klientů.

Hledáte starší platbu? Porovnali jsme, jak daleko vás banky pustí

6. 4. 2021 | Petr Kučera | 12 komentářů

Hledáte starší platbu? Porovnali jsme, jak daleko vás banky pustí

Můžete v roce 2021 snadno najít platbu z roku 2018? Délka takzvané transakční historie se u bank výrazně liší. A někdy je podle klientů příliš krátká.

Kooperativa má v akci dvojnásobné plnění při invaliditě

31. 3. 2021 | Jiří Hovorka

Kooperativa má v akci dvojnásobné plnění při invaliditě

Pojišťovna Kooperativa nabídne od začátku dubna do konce června zvýhodněné životní pojištění. U sjednaného rizika pojištění invalidity zdvojnásobí po celou dobu trvání smlouvy plnění v případě invalidity 3. stupně. Sjednaná částka plnění musí být minimálně ve výši 250 tisíc korun.

Sberbank vyměnila bankomaty za vkladomaty

30. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Sberbank vyměnila bankomaty za vkladomaty

Sberbank zmodernizovala svou bankomatovou síť. Všechny bankomaty nahradila automaty s funkcí vkládání hotovosti v českých korunách. Klienti banky tak mohou kdykoliv vybrat i vložit peníze na svůj účet. Vkladomaty jsou nově na všech 24 pobočkách Sberbank v Česku.

Raiffeisenbank ruší poplatek za výběry v cizině

30. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Raiffeisenbank ruší poplatek za výběry v cizině

Raiffeisenbank zatraktivní svůj bezpoplatkový Chytrý účet. Od začátku dubna u něj přestane účtovat poplatky za výběr hotovosti z bankomatu v cizině. Výběry po celém světě tak budou zdarma. Dosud banka za tuto službu u Chytrého účtu vybírá 100 korun plus 0,5 % z vybírané částky, tedy více, než je běžné u konkurence.

Největší banky v Česku. Žebříček podle počtu klientů i peněz

25. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 7 komentářů

Největší banky v Česku. Žebříček podle počtu klientů i peněz

Titulem „největší banka“ se dál můžou chlubit dvě finanční skupiny. Porovnali jsme jejich čerstvá čísla s konkurencí.

ČNB může kupovat víc dluhopisů a být přísnější u hypoték

24. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 12 komentářů

ČNB může kupovat víc dluhopisů a být přísnější u hypoték

Poslanci definitivně schválili novelu zákona o České národní bance. Ta rozšiřuje možnosti měnověpolitických obchodů prováděných centrální bankou a dává jí pravomoc stanovit právně závaznou formou obezřetnostní limity v oblasti hypotečních úvěrů, kde dnes může vydávat pouze doporučení.

Expobank umožňuje blokovat DCC s nevýhodnými kurzy

22. 3. 2021 | Jiří Hovorka

Expobank umožňuje blokovat DCC s nevýhodnými kurzy

Expobank spustila u svých karet novinky, které mají zvýšit bezpečnost transakcí. Klienti si mohou nově nastavit blokaci služby Dynamic Currency Conversion (DCC), která při zahraničních platbách často vede k nevýhodným směnným kurzům. Banka také nově umožňuje blokovat platby magnetickým proužkem.

Banky chtějí zdražit předčasné splacení hypotéky. Zájem o refinancování prudce roste

22. 3. 2021 | Olga Skalková | 20 komentářů

Banky chtějí zdražit předčasné splacení hypotéky. Zájem o refinancování prudce roste

Poplatek za předčasné splacení hypotéky nemůže být tak nízký, protestují banky. Kvůli postoji ČNB přicházejí o čím dál víc peněz, protože zájem klientů o refinancování v posledních měsících výrazně roste.

Stránka 37/214

Aktuální články

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services