??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Air Bank rozšiřuje aplikaci o investice do půjček Zonky

17. 3. 2021 | Petr Kučera | 5 komentářů

Air Bank rozšiřuje aplikaci o investice do půjček Zonky

Investice prostřednictvím služby Rentiér od platformy Zonky jsou nově dostupné také přímo přes Air Bank. Zájemci si mohou službu sjednat a využívat v mobilní aplikaci My Air. Zatím jde o pilotní provoz pro vybranou skupinu klientů, zapojit se však mohou i další zájemci, kteří pošlou zprávu ze svého internetového nebo mobilního bankovnictví.

Průměrná hypotéka překonala tři miliony, úroky jsou na dně

17. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Průměrná hypotéka překonala tři miliony, úroky jsou na dně

Průměrný úrok hypoték v únoru pojedenácté v řadě klesl, konkrétně na 1,93 % z lednových 1,94 %. Ukazuje to statistika Fincentrum Hypoindex, která vychází ze skutečných hodnot u nově sjednaných smluv včetně refinancování. Došlo k tomu i přesto, že některé banky začaly zvedat nabídkové sazby.

Chráněné účty mají vzniknout později, banky nestíhají

15. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Chráněné účty mají vzniknout později, banky nestíhají

Chráněné účty v Česku zřejmě vzniknou o tři měsíce později, než předpokládá zákon schválený letos v lednu. Dlužníkům by tak začaly pomáhat až od začátku července místo původně plánovaného začátku dubna. Banky totiž měly málo času na přípravu novinky. Kdyby měly chráněné účty spustit hned od dubna, mohli by lidé v praxi narážet na problémy.

Banky omezují provoz poboček. K původnímu se už nemusí vrátit

11. 3. 2021 | Olga Skalková | 3 komentáře

Banky omezují provoz poboček. K původnímu se už nemusí vrátit

Po uvolnění omezení se vrátíme k předchozímu stavu, plánují banky. Koronavirus však může přinést větší změnu, než to loni vypadalo. Digitalizace skokově stoupla. I když většina poboček přežije, jejich podoba se dál výrazně promění.

Poplatky úřadům uhradíte online. Městům pomůže stát

10. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Poplatky úřadům uhradíte online. Městům pomůže stát

Úřady mají novou možnost, jak si zřídit online platební bránu a umožnit tak lidem zaplatit různé poplatky kartou nebo rychlým převodem, tedy bez osobní návštěvy pokladny například na městském úřadě. Typicky by takto mohli lidé platit třeba poplatky za odpad nebo psy.

UniCredit zjednoduší ověření v internetovém bankovnictví

9. 3. 2021 | Petr Kučera | 6 komentářů

UniCredit zjednoduší ověření v internetovém bankovnictví

Přihlašování a potvrzování plateb v internetovém bankovnictví UniCredit Bank bude rychlejší a jednodušší. Její systém dosud patřil k nejkomplikovanějším mezi tuzemskými bankami.

Hypotéky míří k dalšímu rekordu. Podporujeme kratší fixace, říká bankéř

9. 3. 2021 | Olga Skalková | 10 komentářů

Hypotéky míří k dalšímu rekordu. Podporujeme kratší fixace, říká bankéř

V únoru jsme schválili skoro stejný objem hypoték jako za loňský leden a únor dohromady, říká Jan Sadil, člen představenstva ČSOB a někdejší dlouholetý šéf Hypoteční banky. V rozhovoru mimo jiné odhaduje vývoj úrokových sazeb a vysvětluje, proč by banky při předčasném splacení měly mít právo účtovat si i jiné než administrativní náklady.

Daně zaplatíte kartou, slibuje Schillerová. O poplatcích teprve jedná

8. 3. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Daně zaplatíte kartou, slibuje Schillerová. O poplatcích teprve jedná

Ministryně financí slibuje, že daně půjde konečně platit kartou. A to přesto, že ještě ani nezačalo výběrové řízení a ministerstvo nemá dohodu s kartovými asociacemi o snížení jedné části finálního poplatku.

Velké změny v ČSOB. Poznáte je na pobočkách i internetu

8. 3. 2021 | Olga Skalková | 4 komentáře

Velké změny v ČSOB. Poznáte je na pobočkách i internetu

Českomoravská stavební spořitelna se víc propojí s ČSOB, do skupiny se víc začlení i Hypoteční banka. Vrcholí také slučování Poštovní spořitelny s mateřskou bankou. Vidět to bude jak na pobočkách, tak v novém internetovém a mobilním bankovnictví. O roce velkých změn jsme si povídali s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty.

Air Bank couvla. Kartou na internetu zaplatíte i bez aplikace

5. 3. 2021 | Petr Kučera | 14 komentářů

Air Bank couvla. Kartou na internetu zaplatíte i bez aplikace

Klienti Air Bank, kteří nechtějí nebo nemohou používat mobilní aplikaci, nepřijdou o možnost platit kartou na internetu. Banka jim dnes napsala, že pravidla od dubna nezpřísní tak výrazně, jak původně oznámila.

Bankovní škatulata očima expertů. Co čeká váš účet po sloučení

5. 3. 2021 | Ondřej Tůma | 13 komentářů

Bankovní škatulata očima expertů. Co čeká váš účet po sloučení

Rajfka spolkne Equu a přebere klienty po ING. Moneta možná nakonec přece jen převezme Air Bank a třeba to tím ještě nekončí. Klesne s počtem bank i nabídka a konkurence, nebo se naopak zbývající banky utkají o víc než jeden a půl milionu lidí, jejichž účet změní značku?

Okamžité platby už odesílá i mBank. Jediná chce příplatek

4. 3. 2021 | Petr Kučera | 14 komentářů

Okamžité platby už odesílá i mBank. Jediná chce příplatek

Klienti mBank se po mnoha měsících dočkali: také oni už mohou odesílat okamžité platby. Jejich příjem z jiných bank sice mBank umí už od září, zprovoznění odchozích však nabralo nečekaně dlouhé zpoždění. Od března by měly být dostupné pro všechny klienty. Oficiální potvrzení mBank zveřejní zřejmě ještě do konce týdne.

Věděli jsme, co je budoucnost. Ale netušili, jak rychle přijde

2. 3. 2021 | Gabriel Pleska | 3 komentáře

Věděli jsme, co je budoucnost. Ale netušili, jak rychle přijde

Rozhovor s Filipem Bartošem, šéfem distribuce a marketingu pojišťovny Youplus, za kterou stojí švýcarský kapitál a zajišťovna Hannover Re.

Soud k odpočtu hypotéky: Bytovou potřebou může být i stavba k rekreaci

1. 3. 2021 | Petr Kučera | 3 komentáře

Soud k odpočtu hypotéky: Bytovou potřebou může být i stavba k rekreaci

Lidé, kteří celý rok bydlí v rekreační nemovitosti, mají šanci na daňový odpočet úroků z hypotéky nebo úvěru ze stavebního spoření. Naději jim – za určitých podmínek – přináší čerstvé rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Zlevňování hypoték končí. První velká banka zdražuje

25. 2. 2021 | Petr Kučera | 9 komentářů

Zlevňování hypoték končí. První velká banka zdražuje

Skupina ČSOB, do níž patří i Hypoteční banka a Českomoravská stavební spořitelna, oznámila zdražení úvěrů na bydlení.

Stránka 38/214

Aktuální články

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services