??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Perličky z pojišťoven. Sdílená auta teď frčí, vzkázal zloděj

31. 12. 2020 | Jiří Hovorka

Perličky z pojišťoven. Sdílená auta teď frčí, vzkázal zloděj

Silvestrovský výběr z kuriózních hlášení klientů tuzemských pojišťoven. Letos se o ně podělily Uniqa a ERV Evropská pojišťovna, od ostatních jsme na konec přidali i to nejlepší z předchozích let.

Dvě největší banky varují před novými podvody

28. 12. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

Dvě největší banky varují před novými podvody

ČSOB upozorňuje klienty na novou vlnu phishingových útoků. Jde o e-mailové zprávy, přes které se podvodníci snaží dostat k penězům na účtech.

Do banky, nebo jinam? Kam si jít půjčit, když musíte

27. 12. 2020 | Gabriel Pleska

Do banky, nebo jinam? Kam si jít půjčit, když musíte

Většina rozdílů mezi bankami a nebankovními poskytovateli úvěrů je pryč. Rozhodujte se podle ceny a srozumitelnosti podmínek. A nezapomeňte se podívat na sankce a pokuty, aby vás nesestřelila pozdě odeslaná splátka.

Nová varování z bank. Podvodníci zkoušejí i telefon

18. 12. 2020 | Petr Kučera | 8 komentářů

Nová varování z bank. Podvodníci zkoušejí i telefon

Moneta Money Bank upozorňuje klienty na probíhající vlnu podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka banky.

Chráněné účty zjednodušte. Senátoři vrátili pomoc pro dlužníky

17. 12. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Chráněné účty zjednodušte. Senátoři vrátili pomoc pro dlužníky

Senátoři vrátili poslancům návrh na vznik takzvaných chráněných účtů, i když je obecně podporují. Horní komora sněmovny schválila pozměňovací návrh senátorky Anny Hubáčkové (za KDU-ČSL) a poslance Marka Výborného (KDU-ČSL). Podle senátorů bude tato verze chráněného účtu v praxi snadněji využitelná.

Přijde vám 20 tisíc, banka si vezme 200 Kč. Proč stojí zahraniční platby tolik

17. 12. 2020 | Veronika Doskočilová | 10 komentářů

Přijde vám 20 tisíc, banka si vezme 200 Kč. Proč stojí zahraniční platby tolik

Za převody eur v rámci EU už rok neplatíte nic navíc. Jenže když posíláte dolary, libry nebo zloté, naúčtují vám banky i několik set korun. Kde si dát pozor a jak to vlastně vysvětlují?

Spořitelna má nové karty. Podívejte se, co vás čeká

16. 12. 2020 | Petr Kučera | 15 komentářů

Spořitelna má nové karty. Podívejte se, co vás čeká

Česká spořitelna mění po více než pěti letech vzhled svých platebních karet. Od druhé poloviny listopadu je klientům vydává výhradně v novém designu. Další podrobnosti a fotky najdete v galerii.

Ověření při platbě kartou vylepší i ČSOB. Opisování SMS končí

16. 12. 2020 | Petr Kučera | 8 komentářů

Ověření při platbě kartou vylepší i ČSOB. Opisování SMS končí

Ani klienti ČSOB už nebudou muset přepisovat SMS kódy při placení kartou na internetu, typicky v e-shopech. Od ledna jim banka nabídne ověřování přes mobilní aplikaci ČSOB Smart klíč. 

Úroky hypoték klesly pod 2 %, zájem roste

16. 12. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Úroky hypoték klesly pod 2 %, zájem roste

Průměrný úrok hypoték v listopadu poosmé v řadě klesl a poprvé od března roku 2017 se dostal pod hranici dvou procent. Konkrétně klesl na 1,98 % z říjnových 2,02 %. Ukazuje to statistika Fincentrum Hypoindex, která vychází ze skutečných hodnot u nově sjednaných smluv včetně refinancování.

Úvěry po odkladu splátek: Analýza ukazuje, kdo je v ohrožení

15. 12. 2020 | Michal Skořepa | 4 komentáře

Úvěry po odkladu splátek: Analýza ukazuje, kdo je v ohrožení

Úvěry zatím splácíme velmi dobře. Čísla se zatím mírně zhoršují jen u firemních úvěrů, postupně ale dojde i na domácnosti. O drama se bude možná jednat v mnoha rodinách. Ekonomika jako celek ani bankovní sektor ale v ohrožení nejsou, uvádí analýza České spořitelny.

Útočíme na první čtyřku, říká šéf UNIQA po spojení s AXA

15. 12. 2020 | Jiří Hovorka

Útočíme na první čtyřku, říká šéf UNIQA po spojení s AXA

Z českého trhu mizí po 13 letech pojišťovna AXA. Koupila ji konkurenční UNIQA, která se tím dostane mezi pět největších pojišťoven v zemi. A chce ještě výš. O dalších plánech jsme si v listopadovém rozhovoru pro časopis Finmag povídali s Martinem Žáčkem, generálním ředitelem UNIQA v Česku a na Slovensku.

Spořitelna má virtuální karty, plast už není potřeba

14. 12. 2020 | Jiří Hovorka | 29 komentářů

Spořitelna má virtuální karty, plast už není potřeba

Česká spořitelna nově nabízí virtuální platební karty. Lidé je mohou získat online v digitálním bankovnictví George a okamžitě s nimi platit na internetu i v kamenných obchodech, pokud si virtuální kartu uloží (tokenizují) do aplikace pro mobilní placení, nejčastěji tedy do Apple Pay či Google Pay. 

Ceny bytů očima expertů. Kam zamíří v roce 2021

11. 12. 2020 | Ondřej Tůma | 53 komentářů

Ceny bytů očima expertů. Kam zamíří v roce 2021

Další růst cen, zhoršování dostupnosti bydlení a rekordně levné hypotéky, nebo snad obrat o 180 stupňů? Zeptali jsme se, co čeká tuzemský nemovitostní trh v příštím roce.

Spořitelna nově umí rozložit platbu v e-shopu

10. 12. 2020 | Jiří Hovorka

Spořitelna nově umí rozložit platbu v e-shopu

Česká spořitelna nově svým klientům umožňuje nákup v internetových obchodech zpětně rozdělit na splátky. Její platební metoda Platba 24, která je dostupná ve více než 4000 e-shopech, po nákupu klientům tuto možnost už nabízí.

Platba v e-shopu nemusí projít, ČSOB má opět problémy

10. 12. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Platba v e-shopu nemusí projít, ČSOB má opět problémy

V době největší předvánoční špičky mají lidé problém zaplatit kartou od ČSOB v e-shopech nebo při platbě za jízdenku.

Stránka 42/214

Aktuální články

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services