??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Na dálnice bez nálepky. Připravte se na e-známku

3. 11. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

Na dálnice bez nálepky. Připravte se na e-známku

Už žádné lepení a sloupávání z předního skla auta. Od příštího roku budou dálniční známky jen elektronické. Prodej začne v prosinci.

Půjčka s prázdninami. Banky po konci odkladu slibují vstřícnost

3. 11. 2020 | Jiří Hovorka

Půjčka s prázdninami. Banky po konci odkladu slibují vstřícnost

Air Bank nově láká na spotřebitelské půjčky, u nichž každý následující rok umožní splátkové prázdniny na dva měsíce.

Air Bank mění ceník. Jediný účet a okamžité platby zdarma

3. 11. 2020 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 34 komentářů

Air Bank mění ceník. Jediný účet a okamžité platby zdarma

Air Bank od 3. listopadu mění ceník. Nově nabízí jedinou variantu účtu bez poplatku za vedení. Zrušila také příplatek za okamžitou platbu. Na druhou stranu zdražily jednotlivé výběry z bankomatů konkurenčních bank a končí možnost vybírat peníze u Sazky.

Tisíce pojišťováků nestíhají zkoušky kvůli viru. Pomůže jim odklad?

2. 11. 2020 | Renata Lichtenegerová

Tisíce pojišťováků nestíhají zkoušky kvůli viru. Pomůže jim odklad?

Až třicet tisíc zprostředkovatelů pojištění v Česku nemůže včas dokončit takzvanou odbornou certifikaci. Kvůli koronavirovým omezením se totiž musely pozastavit zkoušky pro prodej pojistných produktů.

Komerčka omezí provoz poboček, ČSOB propouští

30. 10. 2020 | Petr Kučera | 4 komentáře

Komerčka omezí provoz poboček, ČSOB propouští

Komerční banka od pondělí 2. listopadu omezí otevírací dobu svých poboček. „Cílem je dále omezit možnost šíření koronaviru a ochránit tak naše zaměstnance a klienty,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva Komerční banky.

Vyplácíme i lidem, co by měli u ostatních pojišťoven smůlu

30. 10. 2020 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Vyplácíme i lidem, co by měli u ostatních pojišťoven smůlu

Představte si, že jste sotva oslavili třicátiny a investoři vám svěří přes 300 milionů korun na rozjezd nové finanční instituce, kterou máte vybudovat na zelené louce. Pojistný matematik Martin Švec se téhle výzvy nebál. Dnes šéfuje životní pojišťovně Simplea, jedné z nejprogresivnějších na českém trhu. Povídali jsme o souboji s pojišťovacími obry, krátkozrakých politicích i rozdílech v budování pojišťovny a penzijní společnosti.

První velká banka ruší papírové příkazy na pobočce

29. 10. 2020 | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 8 komentářů

První velká banka ruší papírové příkazy na pobočce

Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.

Videoprohlídky škod, blesková výplata i predikce vážných nemocí. Digitalizace mění pojišťovnictví

26. 10. 2020 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Videoprohlídky škod, blesková výplata i predikce vážných nemocí. Digitalizace mění pojišťovnictví

„Korporace musí překonat vnitřní pohodlnost a nechuť ke změnám, kterou má v sobě zakódovanou většina lidí i firem,“ říká v rozhovoru Jiří Doubravský, provozní ředitel a člen představenstva Generali České pojišťovny.

Hypotéky zlevnily a míří k rekordu. Dostupnost ale klesá

21. 10. 2020 | Jiří Hovorka

Hypotéky zlevnily a míří k rekordu. Dostupnost ale klesá

Letošní rok zřejmě přinese nejvyšší objem sjednaných hypoték – i kvůli rostoucí ceně nemovitostí. Jenže pro řadu lidí, kteří chtějí vlastní bydlení, se situace zhoršuje.

Nová online půjčka od ČS je snadnější i pro neklienty

20. 10. 2020 | Petr Kučera

Nová online půjčka od ČS je snadnější i pro neklienty

Česká spořitelna začala nabízet novou online půjčku. Zájemci z řad fyzických osob i podnikatelů ji mohou sjednat během pár minut přímo na webu spořitelny, aniž by museli být jejími klienty.

Dvě největší banky o víkendu odstaví přímé bankovnictví

16. 10. 2020 | Jiří Hovorka

Dvě největší banky o víkendu odstaví přímé bankovnictví

V sobotu 17. října nebude dostupné přímé bankovnictví v České spořitelně a v ČSOB.

Už jsou spolu. Uniqa dokončila převzetí Axy

16. 10. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Už jsou spolu. Uniqa dokončila převzetí Axy

Rakouská skupina Uniqa dokončila převzetí společností Axa na trzích střední a východní Evropy. Transakci za zhruba jednu miliardu eur společnosti oznámily už v únoru, transakci mezitím potvrdili všichni potřební regulátoři a je tak kompletně hotová.

Hlavně bezkontaktně. Řetězce reagují na pandemii

16. 10. 2020 | Renata Lichtenegerová | 13 komentářů

Hlavně bezkontaktně. Řetězce reagují na pandemii

Koronavirová krize mění i nákupy potravin. Prudce roste zájem o online obchody. A kdo jde do těch kamenných, snaží se o minimální kontakt s ostatními lidmi. Technologické inovace nabírají tempo, naopak plast a obaly už nejsou hlavním nepřítelem.

Jdeme si pro půjčku. Jak se dobře připravit

15. 10. 2020 | Gabriel Pleska | 1 komentářů

Jdeme si pro půjčku. Jak se dobře připravit

Už víte, že půjčka nemusí být vždycky zlo, a dobře jste si ji rozmysleli. Dneska uděláme krok dál a a zkusíme se teoreticky připravit na žádost o půjčku. Připravili jsme i malý slovníček základních pojmů, aby vás nic nezaskočilo.

Rok velkých inovací. Účet zdarma nestačí, říká bankéř z Raiffky

14. 10. 2020 | Petr Kučera | 11 komentářů

Rok velkých inovací. Účet zdarma nestačí, říká bankéř z Raiffky

Nízké poplatky už nejsou hlavním důvodem, proč si klienti vybírají novou banku. Je potřeba zaujmout i dalšími kritérii, říká Jan Figlovský, segmentový manažer Raiffeisenbank.

Stránka 45/214

Aktuální články

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services