??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Musíte na pobočku. Banky komplikují zrušení účtu

13. 10. 2020 | Petr Kučera | 18 komentářů

Musíte na pobočku. Banky komplikují zrušení účtu

Je to záhada. Přes všechny inovace a digitalizace vám většina bank nedokáže zrušit účet online. Koronavirová omezení náhle mizí a cesta na pobočku prý vůbec není zbytečná.

Nová vlna podvodů. Banky varují před vylepšenými triky

9. 10. 2020 | Jiří Hovorka | 16 komentářů

Nová vlna podvodů. Banky varují před vylepšenými triky

Na klienty bank momentálně míří vlna podvodných útoků s cílem dostat se k jejich penězům. Přes telefony či e-maily se útočníci snaží získat přihlašovací údaje do přímého bankovnictví či čísla platebních karet.

Air Bank se spojila se Zonky, ušetří na nákladech

8. 10. 2020 | Jiří Hovorka

Air Bank se spojila se Zonky, ušetří na nákladech

Společnost Benxy provozující službu Zonky se 8. října stala dceřinou společností Air Bank. Firmy tak dokončily právní a regulatorní kroky oznámené v srpnu. Obě společnosti patří do skupiny PPF, respektive Home Credit.

Útoků na váš účet prudce přibylo. Jak se bránit

6. 10. 2020 | Petr Kučera | 4 komentáře

Útoků na váš účet prudce přibylo. Jak se bránit

Téměř čtvrtina Čechů (24 %) se za svůj život setkala s phishingovým útokem. Nejčastěji ho zaznamenají lidé ve věku 35 až 44 let. Vyplývá to z průzkumu společnosti Avast, který provedla v červenci na vzorku 1150 respondentů z celé republiky.

Naučte se nové slovo. Přichází skipovací karta

6. 10. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Naučte se nové slovo. Přichází skipovací karta

Mall Pay má velké plány. Místo jedné varianty odložených plateb nově nabízí čtyři. A hlavně: Věří, že Čechy naučí skipovat.

Hypotéky míří pod 2 %. Banky mají prostor ke zlevnění

6. 10. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Hypotéky míří pod 2 %. Banky mají prostor ke zlevnění

Přestože řada bank i expertů ještě před měsícem mluvila o konci zlevňování hypoték, momentálně to vypadá na další pokles.

Pojištění vkladů: Kde se berou peníze, které jistí vaše úspory

5. 10. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Pojištění vkladů: Kde se berou peníze, které jistí vaše úspory

Ve Fondu pojištění vkladů je teď přes 35 miliard korun. Odkud jsou a a co by se dělo, kdyby někdy padla větší banka, na kterou ve fondu není dost peněz?

Odklad splátek končí. Jak to bude dál?

3. 10. 2020 | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Odklad splátek končí. Jak to bude dál?

Když budete v problémech, ozvěte se, domluvíme se na snížení splátek. To vzkazují banky lidem, kteří od listopadu opět musí splácet své půjčky. Problémových klientů ale nebude mnoho, věří.

Raiffka dohání konkurenci, účet sjedná kompletně online

1. 10. 2020 | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Raiffka dohání konkurenci, účet sjedná kompletně online

Raiffeisenbank nově umožňuje zřídit běžný účet kompletně online. Zájemci, kteří už mají účet v jiné bance, k tomu potřebují jenom mobilní telefon.

Váš účet je uzamčen. Banka varuje před podvodem

1. 10. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Váš účet je uzamčen. Banka varuje před podvodem

Česká spořitelna varovala klienty před novým podvodným e-mailem. Obdobné dostávají v těchto dnech také klienti ostatních bank. Podvodníci se snaží vzbudit dojem, že zprávu zasílá banka.

Air Bank láká na půjčku bez úroku

30. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Air Bank láká na půjčku bez úroku

Air Bank do konce roku nabízí kontokorent v akci. Neplatí se u něj úrok, pokud ho splatíte do tří měsíců.

Místo SMS otisk. Fio vylepšuje ověření v internetbankingu

30. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Místo SMS otisk. Fio vylepšuje ověření v internetbankingu

Fio banka nově umožňuje ověřovat platby zadané v internetovém bankovnictví přes vlastní mobilní aplikaci. Její klienti si tak mohou vybrat, zda transakce zadané v internetbankingu budou tak jako dosud potvrzovat jednorázovým kódem z SMS, nebo nově takzvanou push notifikací v aplikaci.

ČSOB nabízí ekologickou kartu. Chystá i virtuální

30. 9. 2020 | Petr Kučera

ČSOB nabízí ekologickou kartu. Chystá i virtuální

Noví klienti ČSOB mohou od října platit v obchodech a na internetu ekologickou platební kartou. Podle banky ušetří 3,2 gramu průmyslového plastového odpadu a sníží uhlíkovou stopu o sedm gramů oxidu uhličitého.

Kreditku splatíte včas, přesto se prodraží. Pozor na výjimky

30. 9. 2020 | Petr Kučera | 8 komentářů

Kreditku splatíte včas, přesto se prodraží. Pozor na výjimky

Nejspíš víte, že výběr z bankomatu kreditní kartou vyjde draho. Jsou ale i další věci, které s ní radši nedělat. Kromě vysokého poplatku hrozí i to, že přijdete o bezúročné období. Nejpřísnější omezení zavedla v září Hello bank.

Twisto dá kartu i bez paušálu, funguje ve všech e-shopech

29. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Twisto dá kartu i bez paušálu, funguje ve všech e-shopech

Platební aplikace Twisto nově vydává virtuální platební karty i k bezplatnému tarifu. Službu tak bude možné už v bezplatné verzi (bez měsíčního paušálu) využívat k platbám prakticky všude na internetu.

Stránka 46/214

Aktuální články

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services