??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Pojištění vkladů: na co se vztahuje a kdy dostanete dvojnásobek

9. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Pojištění vkladů: na co se vztahuje a kdy dostanete dvojnásobek

Pravidla jsou teď aktuální pro klienty Wüstenrotu a Monety, protože dochází ke spojení dříve samostatných bank.

Air Bank vypne mobilní platby z vlastní aplikace

8. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Air Bank vypne mobilní platby z vlastní aplikace

Air Bank ukončí k 3. listopadu možnost platit mobilem přes vlastní aplikaci My Air. Klienti s telefony využívající operační systém Android totiž mnohem častěji platí přes Google Pay, který banka spustila loni v listopadu.

Nový ceník KB: Zdraží papír, hotovost i expresní platby

8. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Nový ceník KB: Zdraží papír, hotovost i expresní platby

Komerční banka od prosince zdraží papírové výpisy a některé další služby. Končí s baťovskými cenami s devítkou na konci. Na účet zdarma to zatím nevypadá.

Spořitelna mění ceník. Online zadarmo, pobočky zdraží

8. 9. 2020 | Petr Kučera | 13 komentářů

Spořitelna mění ceník. Online zadarmo, pobočky zdraží

První část změn už je venku od letošního léta: ČS má poprvé v nabídce účet, který nabízí základní služby zdarma bez podmínek. Druhá část přijde v lednu: Zdraží transakce na přepážkách, klienti od 70 let je ale budou mít bez poplatku.

Větší pobočky České spořitelny otevřou už v osm

3. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Větší pobočky České spořitelny otevřou už v osm

Česká spořitelna prodloužila na vybraných pobočkách v krajských městech otevírací dobu. Nově je otevírá už v osm ráno místo standardní deváté hodiny.

Okamžité platby už umí i mBank. Nebudou ale zadarmo

3. 9. 2020 | Petr Kučera | 10 komentářů

Okamžité platby už umí i mBank. Nebudou ale zadarmo

mBank je jedenáctou, která tuto inovaci v Česku spustila – zatím jenom pro příchozí platby. Na rozdíl od většiny konkurentů počítá s korunovým příplatkem za odeslání.

Nové podvody: Pozor na zprávy s logem ČNB

3. 9. 2020 | Jiří Hovorka

Nové podvody: Pozor na zprávy s logem ČNB

Česká národní banka upozorňuje na podvodné e-mailové zprávy zneužívající její logo. Mají za cíl získat citlivá data adresátů a přimět je k úhradě nemalé finanční částky.

Creditas slosuje nové klienty, láká na 50 tisíc

2. 9. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Creditas slosuje nové klienty, láká na 50 tisíc

Šest lidí, kteří si od začátku září do konce listopadu založí v Bance Creditas běžný účet, vyhraje 50 tisíc korun. Nezáleží na tom, jestli si účet založí na pobočce, nebo online.

Moneta vylepšila účet. Čtyři už jsou skutečně zadarmo

2. 9. 2020 | Petr Kučera | 11 komentářů

Moneta vylepšila účet. Čtyři už jsou skutečně zadarmo

Nové konto už má všechny základní služby bez poplatku. Bez podmínek a bez omezení. Včetně výběrů z cizích bankomatů. Prozkoumali jsme ho a porovnali s konkurencí.

Spořicí účet s 3 % je zpátky. Odmění za aktivitu

2. 9. 2020 | Petr Kučera | 10 komentářů

Spořicí účet s 3 % je zpátky. Odmění za aktivitu

Raiffeisenbank spouští od září novou akci se zvýhodněným úrokem na Spořicím účtu XL. Dosavadní i noví klienti mohou získat sazbu 3 % p. a. po dobu šesti měsíců, když budou „aktivně využívat“ běžný účet. 

Mastercard vypne svou digitální peněženku

1. 9. 2020 | Jiří Hovorka

Mastercard vypne svou digitální peněženku

Karetní společnost Mastercard 30. října ukončí svou digitální peněženku a platební tlačítko Masterpass. Oznámila to na svém webu.

Za zrušený zájezd už nemusíte dostat voucher

1. 9. 2020 | Petr Kučera | 4 komentáře

Za zrušený zájezd už nemusíte dostat voucher

Za zájezd, který měl začít po 1. září a cestovka ho zruší, máte nárok na vrácení peněz. Složitější situace vznikne, když bude – podobně jako při lyžařských zájezdech do Itálie na začátku března – tvrdit, že varování úřadů, povinné testy nebo karanténa vám přece zájezd nezkazí.

Dětské účty: Jak si vybrat a kdo přidá na kapesné

1. 9. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Dětské účty: Jak si vybrat a kdo přidá na kapesné

Kdo dá nejvyšší úrok, všechny výběry zadarmo nebo originální kartu? Projděte si nový přehled bankovních účtů pro školáky.

ČSOB má novou platební kartu pro fotbalové fanoušky

27. 8. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

ČSOB má novou platební kartu pro fotbalové fanoušky

Fanoušci mladoboleslavského fotbalového klubu mají novou možnost, jak ukázat lásku ke svému oddílu.

Pozor, kdo volá. Podvodníci napodobují banky

26. 8. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

Pozor, kdo volá. Podvodníci napodobují banky

Banky v poslední době zaznamenaly nárůst útoků na jejich klienty formou takzvaného vishingu. Česká bankovní asociace proto apeluje na klienty, aby se nenechali nachytat a nedali podvodníkům možnost dostat se k jejich penězům.

Stránka 48/214

Aktuální články

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services