??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Prémiové bankovnictví v ČSOB využívá už 100 tisíc lidí

26. 8. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Prémiové bankovnictví v ČSOB využívá už 100 tisíc lidí

Prémiové bankovnictví v ČSOB využívá 100 tisíc zákazníků. Pod správou má služba ČSOB Premium, která funguje od začátku června roku 2016, majetek za 200 miliard korun.

Fio banka už pustí do aplikace i děti

24. 8. 2020 | Jiří Hovorka

Fio banka už pustí do aplikace i děti

Fio banka nově umožňuje přístup do své mobilní aplikace dětem, které u ní mají založený účet. Dosud tam mohly sledovat své finance jenom v internetovém bankovnictví. 

Zůstáváme v Česku, potvrzují data z karet. Útraty výrazně stouply

21. 8. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Zůstáváme v Česku, potvrzují data z karet. Útraty výrazně stouply

V době koronaviru, kdy není jisté, zda za měsíc půjde bez problémů vycestovat na zaplacenou dovolenou do zahraničí, dávají Češi přednost tuzemsku. Potvrzují to statistiky karetních transakcí v druhé největší české bance podle počtu klientů, v ČSOB.

Poštovní spořitelna končí i na papíře, spojí ceník s ČSOB

20. 8. 2020 | Petr Kučera

Poštovní spořitelna končí i na papíře, spojí ceník s ČSOB

ČSOB udělá od začátku listopadu další krok k ukončení značky Poštovní spořitelna. Přestane pro ni zveřejňovat samostatné obchodní podmínky nebo sazebník poplatků.

Bydlení začne zlevňovat, až poroste nezaměstnanost. Uvidíme na podzim

20. 8. 2020 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Bydlení začne zlevňovat, až poroste nezaměstnanost. Uvidíme na podzim

Nižší pokoronavirové nájmy jsou jen statistický klam. Bydlení nezlevní, dokud se nezačne víc stavět, nebo dokud lidi nevyžene z jejich bytů a domů krize, říká v rozhovoru Štěpán Gjurič, který má na realitním trhu osmnáctiletou praxi. Plošné zlevňování bydlení podle něj zatím není na pořadu dne.

Hypotéky jsou nejlevnější za skoro tři roky. Úroky dál padají

19. 8. 2020 | Jiří Hovorka

Hypotéky jsou nejlevnější za skoro tři roky. Úroky dál padají

Průměrný úrok hypoték v červenci počtvrté v řadě klesl, tentokrát na 2,15 procenta z červnových 2,21 procenta. Ukazuje to statistika Fincentrum Hypoindex, která vychází ze skutečných hodnot u nově sjednaných smluv včetně refinancování.

Banky lákají na odměny, ČSOB dá mladým tisícovku

18. 8. 2020 | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Banky lákají na odměny, ČSOB dá mladým tisícovku

ČSOB láká mladé lidi a studenty ve věku od 18 do 26 let na tisícikorunu k založení účtu. Odměnu získá ten, kdo si nově založí Plus Konto a následně provede platbu kartou a přihlásí se do bankovní aplikace ČSOB.

Vyšší pokuty, nové povinnosti. Bodový systém čekají změny

17. 8. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Vyšší pokuty, nové povinnosti. Bodový systém čekají změny

Bodový systém čekají největší změny od jeho zavedení v roce 2006. Vláda dnes schválila novelu zákona o silničním provozu, jejíž obrysy poprvé představil tehdejší ministr dopravy Dan Ťok na podzim 2016.

Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

14. 8. 2020 | Petr Kučera

Likvidace jako po másle. Češi řekli, co chtějí od pojišťoven

Aspoň jednu zkušenost s „likvidací pojistné události“ má 42 procent klientů tuzemských pojišťoven. Zjistil to průzkum agentury SC&C pro Českou asociaci pojišťoven. Ta se ptala reprezentativního vzorku klientů ve věku 18 až 79 let.

Platit QR kódem v restauraci jde i s kartou Sodexo

12. 8. 2020 | Petr Kučera

Platit QR kódem v restauraci jde i s kartou Sodexo

Česká aplikace Qerko nově podporuje i stravenkové karty Sodexo, které využívá 350 tisíc lidí.

O odklad splátek žádala osmina klientů s úvěrem

12. 8. 2020 | Petr Kučera

O odklad splátek žádala osmina klientů s úvěrem

Banky ke konci července přijaly přes 393 tisíc žádostí o odklad splátek úvěrů, schválily skoro 352,5 tisíce. Za poslední týden přibylo už jenom tisíc žádostí. Vyplývá to ze statistik České národní banky.

Zrušení daně z nabytí nemovitostí se vrací k poslancům

12. 8. 2020 | Petr Kučera

Zrušení daně z nabytí nemovitostí se vrací k poslancům

Zrušení daně z nabytí nemovitostí dál čeká na definitivní potvrzení. Jednoznačně ho dnes sice podpořili i senátoři, zákon ale ještě vrátili poslancům kvůli opravě legislativních chyb.

Platební nálepky končí i ve dvou největších bankách

12. 8. 2020 | Petr Kučera | 35 komentářů

Platební nálepky končí i ve dvou největších bankách

Ani ne před deseti lety to byla velká inovace. Ukázala se však jako slepá cesta. Po Monetě a Raiffeisenbank přestanou nálepky vydávat i ČSOB a Česká spořitelna.

Přiznání k nabytí nemovitosti má čas. Zrušení daně se blíží

7. 8. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Přiznání k nabytí nemovitosti má čas. Zrušení daně se blíží

Do kdy je letos nutné podat přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí? Nebo už ji definitivně zrušili? Jak to bude s odpočty úroků hypoték? Máme odpovědi na čím dál častější čtenářské otázky.

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

6. 8. 2020 | Veronika Hejná

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?

Stránka 49/214

Aktuální články

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services