??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Moneta modernizuje bankomaty. Pětina má umět vklady

4. 8. 2020 | Petr Kučera

Moneta modernizuje bankomaty. Pětina má umět vklady

Moneta Money Bank letos obnoví víc než desetinu své bankomatové sítě. Od začátku roku už vyměnila 28 bankomatů za nové, do podzimu nahradí dalších 33. Půjde o nejmodernější modely s velkoplošným dotykovým displejem.

Twisto zvýší poplatek za odklad vyúčtování

4. 8. 2020 | Petr Kučera

Twisto zvýší poplatek za odklad vyúčtování

Český startup Twisto zdraží od 14. srpna poplatky za odložení vyúčtování – tedy pro klienty, kteří včas nezaplatí svůj „dluh“ do konce následujícího kalendářního měsíce po nákupu.

Na nový byt šetří Češi nejdéle v Evropě. Nové porovnání

4. 8. 2020 | Petr Kučera | 13 komentářů

Na nový byt šetří Češi nejdéle v Evropě. Nové porovnání

Dostupnost vlastního bydlení je v Česku nejhorší v Evropě – už počtvrté za sebou. Ukazuje to nejnovější studie Deloitte Property Index 2020.

Banky a omezení hypoték. Kolik vám teď půjčí

4. 8. 2020 | Libor Vojta Ostatek | 2 komentáře

Banky a omezení hypoték. Kolik vám teď půjčí

Česká národní banka dvakrát za sebou uvolnila přísná pravidla pro hypotéky. Makléřská společnost Golem Finance shrnuje, jak na to reagovali jejich poskytovatelé.

Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla

3. 8. 2020 | Petr Kučera | 6 komentářů

Ceny bytů, domů i pozemků dál rostou, ukazují nová čísla

Zdražování nemovitostí určených k bydlení sice zpomalilo své tempo, pokles cen ale rozhodně nepřichází. Potvrzují to data HB Indexu, v němž Hypoteční banka sleduje odhady tržních cen. Výchozí hodnotou indexu – 100 bodů – je stav k 1. lednu 2010.

Banka vrátí 3 % z každé platby kartou. Odmění za doporučení

29. 7. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Banka vrátí 3 % z každé platby kartou. Odmění za doporučení

UniCredit Bank přichází s velkorysou odměnou pro své klienty, pokud jí získají nové uživatele běžného účtu U konto. Za doporučení nabízí až tři procenta z každé platby kartou po dobu jednoho roku. 

Účet zdarma už má i Česká spořitelna. Bez podmínek

29. 7. 2020 | Petr Kučera | 12 komentářů

Účet zdarma už má i Česká spořitelna. Bez podmínek

Česká spořitelna poprvé přichází s účtem, který nabízí všechny základní služby zdarma. Bez podmínek. Pro každého. Opravdu za nula korun – pokud nechcete vybírat z cizích bankomatů.

Proč ještě nemáte aplikaci? Češi řekli, jak ovládají účet

28. 7. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Proč ještě nemáte aplikaci? Češi řekli, jak ovládají účet

Co je pro lidi při využívání internetového či mobilního bankovnictví nejdůležitější? Co jim vadí? Jak se přihlašují? Projděte si výsledky rozsáhlého průzkumu.

Spořitelna vystrašila klienty, platby odepsala dvakrát

27. 7. 2020 | Petr Kučera

Spořitelna vystrašila klienty, platby odepsala dvakrát

Česká spořitelna v sobotu části klientů omylem zaúčtovala platby kartou z uplynulého týdne dvakrát. Někteří lidé se tak dočasně ocitli bez peněz nebo dokonce v minusu.

Pojištění dlouhodobé péče pomáhá těm, na které klasické životní pojištění nemyslí

25. 7. 2020 | Martin Vlnas

Pojištění dlouhodobé péče pomáhá těm, na které klasické životní pojištění nemyslí

„Je to produkt, který umožní poradci klidně spát,“ pochvaluje si Petr Němeček, ředitel externí distribuce pojišťovny NN její nové životní pojištění NN Orange. Jeho specialitou je pojištění dlouhodobé péče. „Máme tu sice generaci Husákových dětí, ale chybí silná generace Husákových vnoučat. Kdo se postará?“ přibližuje rostoucí urgentnost tématu pro každého z nás.

Povinné ručení zdražuje. Nový index ukazuje, jak se liší

22. 7. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Povinné ručení zdražuje. Nový index ukazuje, jak se liší

Finančně poradenská společnost Partners sleduje ceny pojištění pro nejtypičtější vozy v Česku.

Creditas má nový internetbanking i aplikaci. Richee končí

21. 7. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

Creditas má nový internetbanking i aplikaci. Richee končí

Z aplikace Richee se stane hlavní mobilní bankovnictví pro všechny klienty Creditas. Zcela novou podobu a funkce má i internetbanking. Tady jsou podrobnosti.

Ze zelené karty je bílá. Bez papíru to zatím nejde

21. 7. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Ze zelené karty je bílá. Bez papíru to zatím nejde

Zelené karty, které prokazují sjednané povinné ručení, jsou nově bílé. Změna platí od začátku července v celé Evropě. Lidé tak už nepotřebují chodit do pojišťovny nebo mít doma barevnou tiskárnu.

Místo SMS stačí prst. Platby kartou vylepšila i KB

20. 7. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Místo SMS stačí prst. Platby kartou vylepšila i KB

Rychlejší, jednodušší a bezpečnější platby kartou při internetových nákupech už mohou využít i klienti Komerční banky. Místo přepisování SMS stačí potvrdit platbu otiskem prstu, scanem obličeje nebo stálým kódem.

Pod pokličku: jak se vaří pojištění

18. 7. 2020 | Gabriel Pleska | 5 komentářů

Pod pokličku: jak se vaří pojištění

Co je to pojištění? Principálně jde o sázku – sázíte peníze na případ, že se něco stane. A když se to doopravdy stane, berete bank. K hazardu to má ale celé daleko. Spíš naopak, dobře nastavená pojistka vám může ledacos zachránit. V třídílné sérii rozhovorů se společně s NN Životní pojišťovnou podíváme na to, jak vlastně takové pojištění vzniká.

Stránka 50/214

Aktuální články

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services