??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Zlevňující pojištění: Prozkoumali jsme novinku pro vaše auto

4. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 5 komentářů

Zlevňující pojištění: Prozkoumali jsme novinku pro vaše auto

Direct přišla na trh s něčím, co tu dosud nebylo. Každý rok zlevní havarijní pojištění. Automaticky. Ale ne všem a ne vždy. Zjišťovali jsme také, proč to nedělá i konkurence.

Zlevňování hypoték nabírá na síle. Přidaly se i největší banky

3. 6. 2020 | Petr Kučera | 6 komentářů

Zlevňování hypoték nabírá na síle. Přidaly se i největší banky

Hypotéky dál zlevňují. Tedy aspoň jejich nabídkové sazby, podle nichž počítá makléřská společnost Golem Finance svůj index.

Twisto zavádí strop na nejlepší kurz, omezí platbu vyúčtování kartou

2. 6. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Twisto zavádí strop na nejlepší kurz, omezí platbu vyúčtování kartou

Český startup Twisto zavede od 1. srpna dvě omezení. „Tato výjimečná doba nás přiměla zamyslet se nad budoucí podobou firmy a naší nabídky pro vás. Kromě produktových inovací dojde k úpravám v obchodních podmínkách,“ píše zakladatel služby Michal Šmída na blogu Twista.

Creditas spojí aplikace. Běžný účet Richee skončí

2. 6. 2020 | Petr Kučera

Creditas spojí aplikace. Běžný účet Richee skončí

Banka Creditas spustí 4. srpna nové internetové a mobilní bankovnictví. Pod něj přejde i dosud samostatná multibankovní aplikace Richee, stejnojmenný běžný účet přestane banka nabízet.

O odklad splátek požádal každý desátý s úvěrem

1. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

O odklad splátek požádal každý desátý s úvěrem

O odklad splátek úvěru v souvislosti s epidemií koronaviru si v bankách požádalo 345 tisíc lidí či firem. Jde zhruba o desetinu těch, kteří nějaký úvěr v bance mají. Data ke konci května dnes zveřejnila Česká bankovní asociace.

Poštovní spořitelna se ještě víc propojí s ČSOB

1. 6. 2020 | Jiří Hovorka

Poštovní spořitelna se ještě víc propojí s ČSOB

ČSOB pokračuje v procesu ukončování samostatné značky Poštovní spořitelna. Od začátku července začne v dokumentech nebo na pobočkách vedle červeného loga Poštovní spořitelny zobrazovat i modré logo ČSOB.

ČSOB láká na 1000 Kč ke kreditce a 2 % z nákupu zpátky

1. 6. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

ČSOB láká na 1000 Kč ke kreditce a 2 % z nákupu zpátky

Každý, kdo si od začátku června od konce srpna pořídí standardní kreditní kartu ČSOB či Poštovní spořitelny, dostane jednorázovou odměnu 1000 korun a k tomu dvě procenta zpět při každém zaplacení v kamenném obchodě i na internetu.

Dobírka už není králem, Češi častěji platí kartou

29. 5. 2020 | Petr Kučera

Dobírka už není králem, Češi častěji platí kartou

Za nákup na internetu platí Češi nejčastěji platební kartou. Její náskok před dříve nejrozšířenější dobírkou se za poslední rok výrazně zvýšil. Ukázal to průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci.

Sleva nebude zadarmo. Konec daně z nabytí nemovitosti očima expertů

29. 5. 2020 | Ondřej Tůma | 33 komentářů

Sleva nebude zadarmo. Konec daně z nabytí nemovitosti očima expertů

Zrušení daně z nabytí nemovitosti za konec daňových odpočtů z úroků hypoték. Je to ze strany státu férová výměna?

Karanténa v peněženkách končí. Nová čísla, jak Češi utrácejí

28. 5. 2020 | Petr Kučera | 11 komentářů

Karanténa v peněženkách končí. Nová čísla, jak Češi utrácejí

Češi už utrácejí jako před koronavirem. Uvolnění karanténních opatření rychle přispělo k oživení nákupů. Vyplývá to z analýzy karetních platebních transakcí a objemů výběrů hotovosti z bankomatů, kterou provedla Česká spořitelna.

Desetina lidí platí jen hotově. Ubývá jich, ukazuje průzkum

28. 5. 2020 | Petr Kučera | 13 komentářů

Desetina lidí platí jen hotově. Ubývá jich, ukazuje průzkum

Platební karty už Češi používají v obchodech častěji než hotovost. Zatímco debetní kartou v obchodě platí 77 procent a kreditní kartou 20 procent, hotovost využívá 70 procent lidí. Ukázal to dnes zveřejněný průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci. Lidé mohli uvést víc způsobů placení současně.

KB rozšiřuje cestovní pojištění ke kartám i pro Česko

28. 5. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

KB rozšiřuje cestovní pojištění ke kartám i pro Česko

Do konce letošního září mohou klienti Komerční banky využít cestovní pojištění ke kartám i pro dovolenou v České republice.

Fio banka zjednodušila ověřování plateb i pro Android

27. 5. 2020 | Jiří Hovorka

Fio banka zjednodušila ověřování plateb i pro Android

Fio banka rozšířila možnost potvrzovat platby kartou na internetu v mobilní aplikaci i pro chytrá zařízení s operačním systémem Android. Pro iPhony už Fio tuto možnost zavedlo v únoru.

Okamžité platby už umí přijímat i Equa bank

27. 5. 2020 | Petr Kučera | 11 komentářů

Okamžité platby už umí přijímat i Equa bank

Equa bank už umí přijímat okamžité platby. Web Peníze.cz si to vyzkoušel na několika převodech z jiných bank, které tuto inovaci spustily už dříve. Odchozí okamžité platby budou následovat zřejmě během několika dnů.

Koronavirus a životní pojištění. Prošli jsme aktuální podmínky

26. 5. 2020 | Lukáš Kaplan, Daniel Šafrán

Koronavirus a životní pojištění. Prošli jsme aktuální podmínky

Kdy mohou klienti získat plnění ze životního pojištění v souvislosti s koronavirem? Společnost EUCS Analytics porovnala aktuální podmínky jednotlivých pojišťoven. Tady jsou výsledky.

Stránka 54/214

Aktuální články

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry

Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services