??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Nová aplikace umožní online prodej i bez e-shopu

9. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Nová aplikace umožní online prodej i bez e-shopu

Novou aplikaci, díky níž bude možné prodávat zboží přes internet i bez nutnosti e-shopu, spouští společnost Global Payments. Chce tím pomoci obchodníkům, kteří kvůli koronaviru museli zavřít kamenné prodejny.

Sankce za pozdní splácení úvěrů dostaly strop. Platí i pro OSVČ

8. 4. 2020 | Jiří Hovorka

Sankce za pozdní splácení úvěrů dostaly strop. Platí i pro OSVČ

Poslanci schválili další pomoc pro lidi, kteří mají kvůli dopadům koronaviru problém s dluhy. Novela zákona o spotřebitelském úvěru zastropovala maximální výši sankcí za opožděné splátky. A limit nově bude chránit i podnikatele.

Fio dočasně ruší poplatky za výběr z cizích bankomatů

7. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Fio dočasně ruší poplatky za výběr z cizích bankomatů

Fio banka ode dneška do konce června nabízí klientům výběry ze všech bankomatů zdarma. Chce tak přispět k tomu, aby lidé nemuseli zbytečně cestovat a mohli si vybrat peníze v nejbližším bankomatu, který mají po ruce.

Raiffeisenbank už umí i Google Pay, zkompletovala čtyřlístek

7. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Raiffeisenbank už umí i Google Pay, zkompletovala čtyřlístek

Raiffeisenbank spustila službu Google Pay. Nahrávat do ní lze karty Mastercard, které banka vydává v drtivé většině. Upozornil na to web Měšec.cz.

Bankám přišlo už 140 tisíc žádostí o odklad splátek

6. 4. 2020 | Petr Kučera

Bankám přišlo už 140 tisíc žádostí o odklad splátek

Tuzemským bankám přišlo už skoro 140 tisíc žádostí o odklad splátek kvůli dopadům koronaviru. Vyplývá to z dnešního průzkumu České bankovní asociace.

Dáme vám 1234 Kč každý rok, láká banka. Prošli jsme podmínky

6. 4. 2020 | Petr Kučera | 5 komentářů

Dáme vám 1234 Kč každý rok, láká banka. Prošli jsme podmínky

Sberbank přichází s novými účty. Můžou být bez poplatku, navíc slibují zajímavé bonusy. Přinejmenším v základní variantě nejsou podmínky složité.

Úroky padají i u hypoték. Dvě banky výrazně zlevnily

6. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Úroky padají i u hypoték. Dvě banky výrazně zlevnily

Banky snižují úrokynejen u spoření, ale i u hypoték. Výrazný pokles sazeb zatím oznámily Equa bank a mBank.

Při přerušení splátek vám odpustíme úroky, rozhodly se dvě banky

6. 4. 2020 | Petr Kučera | 5 komentářů

Při přerušení splátek vám odpustíme úroky, rozhodly se dvě banky

Dvě banky umožní odklad splátek hypoték takovým způsobem, aby to pro klienta bylo skutečně zadarmo a nemusel na konci zaplatit nic navíc.

Zlevní teď bydlení? Krize a realitní trh očima expertů

3. 4. 2020 | Ondřej Tůma | 26 komentářů

Zlevní teď bydlení? Krize a realitní trh očima expertů

Realitní trh v Česku čekají stejně jako celou ekonomiku výrazné otřesy. Přijde razantní sešup cen nemovitostí? A jak můžou situaci ovlivnit vládní opatření?

Mastercard končí s odměnami v Priceless Specials

2. 4. 2020 | Petr Kučera | 5 komentářů

Mastercard končí s odměnami v Priceless Specials

Od 1. května už nebude možné sbírat cashback za platby kartou u partnerů programu Priceless Specials. Společnost Mastercard to oznámila klientům v e-mailu nazvaném Priceless Specials čeká inovace.

Odklad splátek bude snadnější a na delší dobu, schválila vláda

1. 4. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

Odklad splátek bude snadnější a na delší dobu, schválila vláda

Banky i nebankovní společnosti mají vyhovět prakticky každému, kdo o to požádá. Úroky ale můžou počítat i během odkladu.

Hypotéky budou v krizi dostupnější. ČNB mírní podmínky

1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Hypotéky budou v krizi dostupnější. ČNB mírní podmínky

Bankovní rada České národní banky dnes s okamžitou platností uvolnila limity tří úvěrových ukazatelů pro posuzování žádostí o nové hypotéky.

Nejlépe úročený běžný účet prudce sníží sazbu

1. 4. 2020 | Petr Kučera | 4 komentáře

Nejlépe úročený běžný účet prudce sníží sazbu

Expobank sníží úrokovou sazbu na svém Neo účtu z dosavadních 1,6 % na 0,65 %. Vyplývá to z oznámení klientům.

Plošný odklad splátek míří ke kompromisu. Zájem má třetina klientů

31. 3. 2020 | Petr Kučera | 51 komentářů

Plošný odklad splátek míří ke kompromisu. Zájem má třetina klientů

Nechcete si radši přečíst aktuálnější zprávu? Projděte si, co 1. dubna schválila vláda.

Creditas a UniCredit mají novou aplikaci pro platby kartou

30. 3. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Creditas a UniCredit mají novou aplikaci pro platby kartou

Banka Creditas zprovoznila novou mobilní aplikaci pro potvrzování plateb kartou na internetu, typicky při nákupu v e-shopu. Místo přepisování jednorázového SMS kódu tak klienti mohou ověřit platbu otiskem prstu, rozpoznáním obličeje či zadáním stálého hesla k aplikaci.

Stránka 57/214

Aktuální články

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Popeyes, Five Guys nebo Wendy's. Do Česka míří další fastfoodové značky. Nebude už tu...více

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services