??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Počet lidí, kteří nesplácí své úvěry, výrazně klesl

11. 3. 2020 | Jiří Hovorka

Počet lidí, kteří nesplácí své úvěry, výrazně klesl

V loňském roce výrazně klesl počet lidí, kteří nezvládají splácet své úvěry. Naopak narostl počet lidí, kteří mají hypotéku i úvěr na spotřebu. Ukazují to data bank, stavebních spořitelen nebo úvěrových společností v Bankovním a Nebankovním registru klientských informací.

Home Credit prodal pojišťovací službu Rixo.cz

10. 3. 2020 | Petr Kučera

Home Credit prodal pojišťovací službu Rixo.cz

Skupina Emma Capital koupila společnost Rixo.cz, která lidem bezplatně kontroluje jejich pojistné smlouvy a pomáhá je vylepšit. Online službu dosud vlastnila skupina Home Credit.

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

7. 3. 2020 | Petr Kučera | 27 komentářů

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

Ani varování českých úřadů před cestami do severní Itálie nemá automaticky vliv na poskytování služeb zájezdu, shodují se cestovky i právníci.

Život po životě. Proč nepodcenit pojištění

5. 3. 2020 | Lukáš Patrman | 2 komentáře

Život po životě. Proč nepodcenit pojištění

Spousta lidí ignoruje životní pojištění, protože si nechce připustit, že se může stát něco špatného. Jeho smysl se naplno projeví ve chvíli, kdy je zle.

Úroky u hypoték můžou klesnout, bankám zlevnily zdroje

4. 3. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Úroky u hypoték můžou klesnout, bankám zlevnily zdroje

Hypotéky by v březnu neměly zdražovat. Možná by mohly i zlevnit. Mezibankovní úrokové sazby, od kterých banky odvíjí ceny úvěrů ale třeba i sazby na spoření, totiž v posledních dnech klesly.

Povinné ručení zdražuje. Víme, kdo zaplatí nejvíc

4. 3. 2020 | Jiří Hovorka

Povinné ručení zdražuje. Víme, kdo zaplatí nejvíc

Rozdíly v cenách mezi pojišťovnami zůstávají veliké, ukazuje porovnání na několika případech řidičů.

Equa dohání konkurenci, založí účet plně online

3. 3. 2020 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 2 komentáře

Equa dohání konkurenci, založí účet plně online

Běžný účet v Equa bank lze nově založit zcela online přes web banky. 

Banka Creditas má 100 tisíc klientů. Spouští prémiové bankovnictví

3. 3. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Banka Creditas má 100 tisíc klientů. Spouští prémiové bankovnictví

Po víc než třech letech od vstupu na bankovní trh překonala Banka Creditas hranici 100 tisíc klientů. Současně oznámila, že nejbohatším z nich začíná nabízet služby prémiového bankovnictví.

Cestovky nechtějí proplatit storno. Klienti mohou přijít o pojištění

28. 2. 2020 | Petr Kučera | 8 komentářů

Cestovky nechtějí proplatit storno. Klienti mohou přijít o pojištění

Kvůli strachu klientů z koronaviru nebo souvisejících komplikací mohou cestovní kanceláře přijít o hodně peněz. Když se ani jedna ze stran nevzdá, zamíří spory o bezplatné zrušení smlouvy zřejmě k soudu.

Do Google Pay si můžete nahrát další stravenkovou kartu

28. 2. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Do Google Pay si můžete nahrát další stravenkovou kartu

S elektronickou stravenkou od společnosti Up ČR (dříve Le Cheque Déjeuner) lze nově platit i prostřednictvím Google Pay.

Storno kvůli koronaviru: Druhá pojišťovna přerušila prodej

28. 2. 2020 | Petr Kučera | 12 komentářů

Storno kvůli koronaviru: Druhá pojišťovna přerušila prodej

Kooperativa i Slavia patřily k výjimkám, které dosud výslovně pokrývaly i storno kvůli epidemii.

Twisto spustí Google Pay a virtuální karty. S plastem skončí za pět let

27. 2. 2020 | Petr Kučera | 4 komentáře

Twisto spustí Google Pay a virtuální karty. S plastem skončí za pět let

Platební aplikace Twisto v březnu spustí Google Pay pro stávající zákazníky, v dubnu pak i pro nově příchozí. Přímé platby mobilem tak budou dostupné i pro uživatele systému Android. Službu Apple Pay nabízí Twisto už rok.

Bankomat mu sebral kartu. Spořitelna má zaplatit zneužití, rozhodl soud

26. 2. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Bankomat mu sebral kartu. Spořitelna má zaplatit zneužití, rozhodl soud

Ústavní soud rozhodoval o tom, jestli je zadržení platební karty bankomatem její ztrátou podle zákona o platebním styku.

Koronavirus a zrušení dovolené: Pojištění storna většinou nestačí

26. 2. 2020 | Petr Kučera | 22 komentářů

Koronavirus a zrušení dovolené: Pojištění storna většinou nestačí

Už je blízko. A jestli vás teprve čeká lyžařský týden v Itálii nebo Rakousku, nebo jste si už dřív zaplatili cestu do Asie, můžete přijít i o dost peněz. Zdaleka ne všechny pojišťovny vám totiž proplatí stornopoplatky, některé dokonce nekryjí ani případnou nákazu při epidemii.

Vychytávky na klienty. Banka slibuje unikátní výhody, jinde jsou taky

26. 2. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Vychytávky na klienty. Banka slibuje unikátní výhody, jinde jsou taky

Raiffeisenbank láká na hypotéku, jakou prý jinde nenajdete. Našli jsme.

Stránka 59/214

Aktuální články

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Popeyes, Five Guys nebo Wendy's. Do Česka míří další fastfoodové značky. Nebude už tu...více

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček

Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services