??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Vychytávky na klienty. Banka slibuje unikátní výhody, jinde jsou taky

26. 2. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Vychytávky na klienty. Banka slibuje unikátní výhody, jinde jsou taky

Raiffeisenbank láká na hypotéku, jakou prý jinde nenajdete. Našli jsme.

Karty má přijímat víc podnikatelů. Dostanou terminál na rok zdarma

25. 2. 2020 | Petr Kučera | 5 komentářů

Karty má přijímat víc podnikatelů. Dostanou terminál na rok zdarma

O deset tisíc terminálů bez poplatků mohou živnostníci žádat od 1. března.

Češi poprvé zaplatili kartou víc, než si vybrali z bankomatu

24. 2. 2020 | Petr Kučera

Češi poprvé zaplatili kartou víc, než si vybrali z bankomatu

Poprvé v historii platebních karet v Česku loni lidé zaplatili víc peněz kartou u obchodníků, než kolik si vybrali z bankomatu. Počet platebních transakcí u obchodníků překonal počet výběrů z bankomatů už v roce 2009.

Fio zlevní výběry z cizích bankomatů. I v zahraničí

24. 2. 2020 | Petr Kučera

Fio zlevní výběry z cizích bankomatů. I v zahraničí

Fio banka zjednodušuje pravidla pro výběry z jiných než vlastních bankomatů. 

Apple Pay je návykový, ukazují čísla za první rok

21. 2. 2020 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Apple Pay je návykový, ukazují čísla za první rok

Kdo platí mobilem, po kartě už moc nesahá.

Hypotéky nezdražují, lidé si půjčují stále více

19. 2. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Hypotéky nezdražují, lidé si půjčují stále více

Ceny hypoték zůstávají stabilní. Průměrný úrok u hypotečních úvěrů v lednu stoupl na 2,36 procenta z prosincových 2,34 procenta. V listopadu průměrný úrok dělal 2,36 procenta a v říjnu 2,35 procenta. Ukazuje to statistika Fincentrum Hypoindex, která vychází ze skutečných hodnot u nově sjednaných smluv včetně refinancování.

Fio zjednodušuje online nákupy. Zatím jen pro Apple

18. 2. 2020 | Jiří Hovorka

Fio zjednodušuje online nákupy. Zatím jen pro Apple

Klienti Fio banky se zařízeními od Applu mohou nově potvrzovat platby kartou na internetu pomocí bankovní mobilní aplikace. Místo přepisování jednorázového SMS kódu tak platbu v e-shopu potvrdí jednoduše otiskem prstu nebo stálým (a kratším) kódem do aplikace.

Banka Creditas spustila Apple Pay

18. 2. 2020 | Jiří Hovorka

Banka Creditas spustila Apple Pay

Službu pro přímé platby mobilem Apple Pay dnes spustila Banka Creditas. S její kartou tak nově mohou platit i majitelé iPhonů, iPadů nebo chytrých hodinek od společnosti Apple.

Equa vylepší ověřování plateb. 3D Secure už nechybí

18. 2. 2020 | Petr Kučera

Equa vylepší ověřování plateb. 3D Secure už nechybí

Equa bank začne od 20. února ověřovat internetové platby kartou prostřednictvím 3D Secure. Společně se Sberbank byla poslední, která klientům takové potvrzování zatím nenabízela.

Poučení z vichřice. Na co si dát pozor při pojištění

13. 2. 2020 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Poučení z vichřice. Na co si dát pozor při pojištění

Jak se pojistit proti silnému větru? Nejdůležitější je nemovitost a havarijní pojištění. Pojišťovny vám zaplatí, když vítr foukal rychlostí aspoň 75 kilometrů za hodinu.

Nejlepší účty bez poplatků. Tři už jsou opravdu zdarma

10. 2. 2020 | Petr Kučera | 15 komentářů

Nejlepší účty bez poplatků. Tři už jsou opravdu zdarma

Na „účet bez poplatků“ už láká většina bank. Od začátku roku se k nim přidala Raiffeisenbank. A Equa, jejíž konto patřilo už doteď mezi nejlevnější, v únoru zruší poslední omezení. Na které účty dosáhnete skutečně snadno a kde si musíte dávat pozor?

Axa odchází z Česka, její aktivity kupuje Uniqa

8. 2. 2020 | Petr Kučera | 6 komentářů

Axa odchází z Česka, její aktivity kupuje Uniqa

Pojišťovnu a penzijní i investiční společnost převezme Uniqa.

Nové byty v Praze dál zdražují, tempo ale zpomalilo

7. 2. 2020 | Jiří Hovorka

Nové byty v Praze dál zdražují, tempo ale zpomalilo

Nové byty v Praze dál zdražují. Průměrná nabídková cena volných bytů k prodeji dělala na konci loňského roku 112 500 korun za metr čtvereční.

Equa ruší poplatek za výběry z bankomatů v cizině

5. 2. 2020 | Petr Kučera | 3 komentáře

Equa ruší poplatek za výběry z bankomatů v cizině

Equa bank zruší od 20. února poplatek za výběry z bankomatů v zahraničí. Nově tak budou zadarmo a neomezeně po celém světě.

Byty dál prudce zdražují, ještě víc rostou ceny pozemků

4. 2. 2020 | Petr Kučera | 5 komentářů

Byty dál prudce zdražují, ještě víc rostou ceny pozemků

Nemovitosti v Česku loni opět výrazně zdražily. Ukazují to data HB Indexu, v němž Hypoteční banka sleduje odhady tržních cen. Výchozí hodnotou indexu – 100 bodů – je stav k 1. lednu 2010.

Stránka 60/214

Aktuální články

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

V Česku zůstává nepojištěných 1,6 milionu nemovitostí a 1,7 milionu domácností. Z pojištěných...více

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Popeyes, Five Guys nebo Wendy's. Do Česka míří další fastfoodové značky. Nebude už tu...více

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Electro World definitivně končí, mění se na Datart. Podrobnosti ke spojení

Značka Electro World z českého trhu definitivně zmizí s koncem letních prázdnin, od 1....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services