??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Equa bank spustí Apple Pay, dokončila testování

15. 1. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

Equa bank spustí Apple Pay, dokončila testování

Službu pro přímé platby mobilem Apple Pay spustí v nejbližších dnech také Equa bank. Čeká už jenom na nejbližší termín, kdy společnost Apple zapojí další vlnu nováčků. Podle neoficiálních informací by k tomu mělo dojít nejpozději do týdne.

Na klienty bank míří nový podvod. Pozor i na SMS

14. 1. 2020 | Petr Kučera | 13 komentářů

Na klienty bank míří nový podvod. Pozor i na SMS

Na české uživatele míří nová vlna podvodných e-mailů a SMS, které se tváří třeba jako varování o blokování smartbankingu, iCloud účtu nebo jako žádost o podklady k podezřelé transakci.

Fio už odesílá platby okamžitě. Umí to devět bank

14. 1. 2020 | Petr Kučera | 11 komentářů

Fio už odesílá platby okamžitě. Umí to devět bank

Okamžité převody se stávají standardem, nabízí je už všech pět největších bank podle počtu klientů.

Největší poskytovatel hypoték opět zdražuje

13. 1. 2020 | Petr Kučera

Největší poskytovatel hypoték opět zdražuje

Hypoteční banka ode dneška zvyšuje úrokové sazby hypotečních úvěrů plošně o 0,2 procentního bodu. Důvodem je „růst ceny peněz na finančních trzích,“ oznámila.

Centrální bankéř Michl: Západ zlenivěl, je čas na fotbal

11. 1. 2020 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Centrální bankéř Michl: Západ zlenivěl, je čas na fotbal

Rozhovor s ekonomem Alešem Michlem o Rašínovi na fotbale, výhledu na příštích třicet let, čtyřdenním pracovním týdnu, odmítání čínských investic i regulaci hypoték a korporátních dluhopisů.

Konec opisování SMS. Air Bank zjednoduší platby kartou

7. 1. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

Konec opisování SMS. Air Bank zjednoduší platby kartou

Klienti Air Bank mohou nově potvrzovat platby kartou na internetu pomocí mobilní aplikace My Air.  Místo přepisování jednorázového SMS kódu tak platbu v e-shopu potvrdí jednoduše otiskem prstu nebo stálým (a kratším) kódem do aplikace.

Musíme svazovat finanční poradce? I klient potřebuje svobodu

6. 1. 2020 | Petr Zámečník | 4 komentáře

Musíme svazovat finanční poradce? I klient potřebuje svobodu

Podmínky pro poskytování služeb poradců dál zpřísňují. Z ochrany klienta se stala mantra, pod níž lze prosazovat téměř cokoli. Zapomíná se i na druhou stranu ochrany spotřebitelů – svobodu.

Šéf největší pojišťovny: Technologie člověka jen tak nenahradí

4. 1. 2020 | Ondřej Tůma | 13 komentářů

Šéf největší pojišťovny: Technologie člověka jen tak nenahradí

Roman Juráš se v pojišťovnictví pohybuje skoro čtvrt století. Jak se za tu dobu změnilo a kam ho posunou nové technologie?

Raiffeisenbank má nové účty. Levnější a bez podmínek

3. 1. 2020 | Petr Kučera | 20 komentářů

Raiffeisenbank má nové účty. Levnější a bez podmínek

Chytrý, Aktivní a Prémiový. Do světa se vydala trojice nových účtů, která nahradila řadu eKonto. Prozkoumali jsme, co nabízí a jestli se vyplatí i dosavadním klientům.

Příčinou byl burčák. Nové perličky z pojišťoven

30. 12. 2019 | Jiří Hovorka

Příčinou byl burčák. Nové perličky z pojišťoven

Pět pojišťoven – Allianz, ERV, Direct, Slavia a Uniqa – vybralo to nejvtipnější, co je při komunikaci s klienty v roce 2019 pobavilo.

Už fungují společně. Vznikla Generali Česká pojišťovna

23. 12. 2019 | Petr Kučera | 26 komentářů

Už fungují společně. Vznikla Generali Česká pojišťovna

V sobotu se oficiálně sloučily Generali a Česká pojišťovna a začaly fungovat pod novým názvem Generali Česká pojišťovna. Spojená firma se stala novou jedničkou na tuzemském trhu.

Pavel Chmelík: Mladí to na trhu s bydlením nemají dobré

22. 12. 2019 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Pavel Chmelík: Mladí to na trhu s bydlením nemají dobré

„Mladá generace nebyla historicky zvyklá, že potřebuje mít na pořízení vlastního bydlení něco našetřeno. Teď je všechno jinak,“ říká v rozhovoru místopředseda představenstva Raiffeisen stavební spořitelny Pavel Chmelík.

Okamžité platby už přijímá i Fio banka

20. 12. 2019 | Petr Kučera | 3 komentáře

Okamžité platby už přijímá i Fio banka

Tuzemské převody z osmi bank, které umějí odesílat okamžité platby, začala okamžitě připisovat také Fio banka. Oficiálně to oznámila v pondělí 30. prosince po dokončení testování.

Zpětná hypotéka jako přilepšení k důchodu. Proč se jí banky bojí?

19. 12. 2019 | Jiří Hovorka | 16 komentářů

Zpětná hypotéka jako přilepšení k důchodu. Proč se jí banky bojí?

Takzvanou reverzní hypotéku nabízí v Česku jenom jedna nebankovní společnost, začíná s ní také první záložna.

Lidé si přes Zonky půjčili už 10 miliard, hlásí rekordní rok

18. 12. 2019 | Petr Kučera

Lidé si přes Zonky půjčili už 10 miliard, hlásí rekordní rok

Celkový objem půjčených peněz prostřednictvím služby Zonky překonal 10 miliard korun, z toho jenom za letošní rok si lidé půjčili víc než 4,5 miliardy.

Stránka 62/214

Aktuální články

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijní spoření si za prvních sedm měsíců letošního roku navýšilo přes 530...více

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

V Česku zůstává nepojištěných 1,6 milionu nemovitostí a 1,7 milionu domácností. Z pojištěných...více

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Popeyes, Five Guys nebo Wendy's. Do Česka míří další fastfoodové značky. Nebude už tu...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services