??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Co všechno o vás ví registr dlužníků? Ukáže to nová služba

25. 10. 2019 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Co všechno o vás ví registr dlužníků? Ukáže to nová služba

Můžete se na sebe podívat očima firmy, kterou žádáte o půjčku. Nebo jenom průběžně sledovat, jaké máte závazky a co si ještě můžete dovolit. Šikovná novinka ale není zadarmo.

Povinné ručení zdražuje. Škody jsou rekordní, hlásí pojišťovny

24. 10. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Povinné ručení zdražuje. Škody jsou rekordní, hlásí pojišťovny

Průměrná cena povinného ručení na českém trhu stoupla za poslední rok o čtyři procenta na 2969 korun. Vyplývá to z čerstvě zveřejněných statistik České asociace pojišťoven a České kanceláře pojistitelů, vycházejících ze všech platných smluv – tedy nejenom nově sjednaných a nejenom na nová auta.

Twisto spustilo platební kartu v Polsku s účtem a aplikací

24. 10. 2019 | Petr Kučera

Twisto spustilo platební kartu v Polsku s účtem a aplikací

Služba Twisto rozšiřuje nabídku v Polsku. V září tam představila platební účet s možností odložení plateb, teď přidala platební kartu Mastercard a mobilní aplikaci.

Pojišťovny nabízejí miliardy na bydlení místo zdanění rezerv

23. 10. 2019 | Petr Kučera | 3 komentáře

Pojišťovny nabízejí miliardy na bydlení místo zdanění rezerv

Tuzemské pojišťovny chtějí raději investovat deset miliard do dostupného bydlení a sociálních služeb, než aby jim stát zdanil takzvané technické rezervy. Informovala o tom Česká asociace pojišťoven. O vládním daňovém balíčku z dílny ministerstva financí mají poslanci hlasovat v pátek.

UniCredit mění ceník, láká na 2000 Kč a spustí Google Pay

23. 10. 2019 | Petr Kučera | 11 komentářů

UniCredit mění ceník, láká na 2000 Kč a spustí Google Pay

Některé poplatky klesnou, jiné stoupnou. Obojí výrazně. Zajímat vás to může, přestože zatím nejste klientem: díky velkorysé odměně, na níž banka láká v nové kampani, možná budete. A dočkáte se i mobilních plateb s Androidem nebo okamžitých převodů v řádu vteřin.

Kvůli investičnímu životnímu pojištění podávají sdružení žalobu

22. 10. 2019 | Petr Kučera

Kvůli investičnímu životnímu pojištění podávají sdružení žalobu

Žalobu na zdržení se protiprávního vybírání poplatků České pojišťovny a pojišťovny Generali podaly spotřebitelské organizace Asociace občanských poraden a Podvedení klienti. 

Okamžité platby už můžou posílat i klienti Raiffeisenbank

22. 10. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Okamžité platby už můžou posílat i klienti Raiffeisenbank

Raiffeisenbank zprovoznila okamžité platby pro všechny své klienty. Můžou je nejenom přijímat, ale i odesílat. Po několikatýdenním testování je novinka běžně dostupná v internetovém i mobilním bankovnictví, zjistil web Peníze.cz.

Povinné ručení od léta zdražilo, potvrzují čísla z trhu

21. 10. 2019 | Petr Kučera

Povinné ručení od léta zdražilo, potvrzují čísla z trhu

Od konce letních prázdnin zdražilo povinné ručení o 2,3 procenta. Ukazuje to index společnosti Broker Consulting za letošní září, který sleduje vývoj průměrné ceny pojištění odpovědnosti z provozu nového vozu Škoda Octavia 1,6 TDI 85 kW – podle tvůrců indexu jde o typický vůz, s nímž jezdí české domácnosti.

Pojištění vkladů: Jak je to s pobočkami zahraničních bank

18. 10. 2019 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Pojištění vkladů: Jak je to s pobočkami zahraničních bank

Máte úspory uložené v mBank, Hello Bank, Oberbank, ING nebo jiné zahraniční bance, která v Česku funguje jenom formou pobočky? Jsou pojištěné stejně jako vklady u českých bank, najdeme ale i rozdíly.

K novému pojištění bytu nebo chaty dostanete čidlo zadarmo

17. 10. 2019 | Petr Kučera

K novému pojištění bytu nebo chaty dostanete čidlo zadarmo

Česká pojišťovna a Generali oznámily, že „vstupují do oblasti internetu věcí“. V praxi to znamená, že výhodně dostanete pohybová nebo záplavová čidla. Akci spustily obě pojišťovny, které patří do stejné skupiny a v nejbližších měsících by se měly sloučit do jediné společnosti.

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

17. 10. 2019 | Petr Kučera | 49 komentářů

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

Podle ministerstva financí se může obchodník rozhodnout, že chce přijímat jenom karty. Naopak podle ČNB musí podnikatelé až na výjimky vždycky přijímat i hotovost.

Nové karty J&T Banky mají motiv Leonarda da Vinci

16. 10. 2019 | Petr Kučera

Nové karty J&T Banky mají motiv Leonarda da Vinci

Privátní J&T Banka, která se zaměřuje na bohatší klienty, ukázala nový design svých platebních karet. Autorkou návrhu s motivem Leonarda da Vinci je studentka Kristýna Drinková z Fakulty výtvarných umění VUT v Brně.

Pojišťovna Axa zvažuje odchod z Česka, píše agentura

16. 10. 2019 | Petr Kučera

Pojišťovna Axa zvažuje odchod z Česka, píše agentura

Francouzská pojišťovna Axa plánuje prodat své dceřiné společnosti v Česku, Polsku a na Slovensku. Píše tom agentura Reuters s odkazem na tři informované zdroje.

Hypotéky dál výrazně zlevňují. Lákají i na úrok pod 2 %

16. 10. 2019 | Jiří Hovorka, Petr Kučera

Hypotéky dál výrazně zlevňují. Lákají i na úrok pod 2 %

Průměrný úrok u hypotečních úvěrů v září klesl na 2,47 ze srpnových 2,61 procenta. Ukazuje to statistika Fincentrum Hypoindex, která vychází ze skutečných hodnot u nově sjednaných smluv včetně refinancování.

Apple Pay spouštějí další dvě banky. Z velkých zbývá jediná

15. 10. 2019 | Petr Kučera, Jiří Hovorka | 4 komentáře

Apple Pay spouštějí další dvě banky. Z velkých zbývá jediná

Také klienti Fio a Raiffeisenbank už můžou platit iPhonem. Naopak v ČSOB si ještě musí počkat.

Stránka 67/214

Aktuální články

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Kdo má starý kotel, od neděle v něm zatopí jen ilegálně. Na jeho výměnu za čistější zdroj...více

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijní spoření si za prvních sedm měsíců letošního roku navýšilo přes 530...více

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

V Česku zůstává nepojištěných 1,6 milionu nemovitostí a 1,7 milionu domácností. Z pojištěných...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services