??neplatná smlouva??

Dobrý den, strašně moc prosím o radu, neboť jsem se né mojí vinou ocitla ve svízelné situaci a nyní nevím jak z toho ven. Napíši Vám úryvek dopisu, který jsem posílala do ČPP (životní pojištění s Filipen), ze kterého je zřejmé, jak můj problém vznikl: Návrh smlouvy na životní pojištění semnou sjednala makléřka na pojistnou částku 1 mil.Kč a zaplatila jsem první splátku 1200 Kč. Na základě zdravotní dokumentace, kterou si makléřka vyžádala u mého odbodního lékaře mi volala, že smlouva je sepsána na příliš vysokou částku a že kvůli mým zdravotním problémům se návrh smlouvy musí změnit, ve smyslu snížení pojistné částky. S tím však makléřka - neboť byla nová - neměla zkušenosti a moji složku předala vedoucí makléřce na našem okrese. Tato makléřka, říkejme jí pí. Vitouchová, mě zkontaktovala a přislíbila, že se mi ozve a přijde smlouvu změnit a že splátky (a to zdůraznila) do té doby platit nemám. Od té doby se mi vůbec nikdo neozval. Toto čekání trvalo necelého půl roku, kdy jsem ztratila v pí. Vitouchovou důvěru a svou složku jsem předala k dořešení makléři v jiném okrese, který toto pojištění dělal i mému příteli. Poté, co se mým případem začali zabývat v jiné pobočce, zkontaktovali pí. Vitouchovou, aby smlouvu se mnou dořešila. Poté se mi konečně zase ozvala opět jsem se konečně sešly. Novou smlouvu jsem již ale z důvodu snížení pojistné čaástky a pro ztrátu důvěry v ČPP nechtěla sepsat a požadovala jsem vrácení první splátky. Bylo mi pí. Vitouchovou sděleno, že jsem nepodepsalala dodatek ke smlouvě a že by s vrácním první splátky neměl být problém. (k dnešnímu dni 23.8.2004 tento dodatek na pojištovně ovšem našli podepsaný).Sepsaly jsme dokument (nesouhlas s dodatkem) a čekala jsem, až mi vrátí první zaplacenou splátku. Asi za dva měsíce poté, jsem měla telefonát z centály z Prahy, že jen dokument "nesouhlas s dodatkem" nestačí, že jim mám k tomu ještě poslat výpověď smlouvy, kterou mi přímo do tel. nadiktovali, jak ji mám napsat. V té době jsem již pí. Vitouchové vůbec nedůvěřovala a myslela jsem si, že tuto výpověď semnou zapoměla sepsat a neboť jsem tuto záležitost chtěla mít co nejdříve vyřešenou s navrácením první splátky, tak jsem jim vyžádanou výpověď smlouvy poslala a čekala jsem na kladné vyřešení. Těsně před Vánocemi mi ale od nich došla, místo vrácené první splátky, výzva k zaplacení dlužné částky zhruba 7500 Kč. Nevěřila jsem svým očím a ihned jsem zkontaktovala pí. Vitouchovou, co to má znamenat! Od té doby až do nedávna se to "údajně" snažila vyřešit, neustále jsem ji kontaktovala, ale její odpověď vždy zněla stejně, že nic nového neví a že se mi ozve. Ovšem kdybych ji nezkontaktovala já, tak se pí. Vitouchová pro svou nespolehlivost neozvala snad nikdy! Po té, co mě pí. Vitouchová sdělila, že dlužnou částku musím opravdu uhradit, jsem pojiťovně poslala nesčetně dopisů o mé situaci, že jsem vlasně jako nezkušený zákazník pojišťovny konala jen to, co mi říkali její zaměstnanci, ale jejich odpověď zní vždy stejně, zaplatit dlužnou částku. Zarážející ovšem je, že pojišťovna má na základě vzniku pojistné smlouvy dle svých všeobecných podmínek, která je běžná i u jiných fin. úřadů posílat dotyčnému stvrzení, že je smlouva v pořádku a nabyla právní moci a tudíž klient může bez jakýhkoliv obav začít platit sjednanou částku. Toto potvrzení mi vůbec nepřišlo a ani certifikát, kterým může pojisník ručit, což je ze zákona pojištovna také povinna. Mám od pojišťovny vlastně jen návrh smlouvy a nic víc. Prosím moc o radu, co mám teď dělat, když už jsem vyzkoušela snad všechno, co mě napadlo! Strašně moc děkuji za radu! S pozdravem Novotná

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 25. 8. 2004 7:59

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Vážená paní Novotná, bez příslušných písemných podkladů, jedména VPP a smluvních ujednání ke Vaší konkrétní pojistce, Vám nemohu dát konkrétní radu. Mohu Vám pouze ozřejmit obecné principy ohledně vzniku a zániku životní pojistky. Po sepsání návrhu běží dvouměsíční lhůta, ve které jednak můžete Vy pojistku vypovědět s osmidenní výpovědní lhůtou a stejně tak může učinit pojišťovna. Ta má právě v této lhůtě možnost zkoumat klientův zdravotní stav a navrhovat změny oproti návrhu nebo pojistku vypovědět. Pokud se pojišťovna v této lhůtě s klientem nedohodne na úpravě ani smlouvu nevypoví, pojistná smlouva je uzavřena za podmínek v návrhu a pojišťovna ji již nemůže vypovědět. Podmínkou je, aby bylo zaplaceno první pojistné. Pokud další pojistné není placeno, smlouva trvá dalších 6 měsíců a teprve pak zanikne z důvodů neplacení pojistného. Pojišťovna pak má ze zákona nárok na úhradu pojistného za toto období.
Ve Vašem případě tedy záleží zejména na tom, jak vypadal dodatek ke smlouvě a zda byl uzavřen v dvouměsíční lhůtě od sjednání návrhu.
Doporučuji Vám jednat přímo s centrálou příslušné pojišťovny. Ve Vašem dopise hovoříte o "makléřce" - nejdenalo se spíše o obchodní zástupkyni pojišťovny? V takovém případě za její jednání zodpovídá přímo pojišťovna. Pokud by se jednalo o skutečnou pojišťovací makléřku, mohla byste případnou škodu vymáhat po ní, pokud byste ovšem prokázala, že Vám škoda vznikla a že ji zavinila makléřka.

25. 8. 2004 0:47

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Dětské účty lákají i na vyšší kapesné. Poradíme, jak si vybrat

16. 9. 2019 | Petr Kučera | 3 komentáře

Dětské účty lákají i na vyšší kapesné. Poradíme, jak si vybrat

Kdo dá nejvyšší úrok, všechny výběry zadarmo nebo originální kartu? Víme, na co si dát pozor u účtu pro školáka.

Equa zavede nový ePIN pro online platby kartou už v září

16. 9. 2019 | Petr Kučera | 3 komentáře

Equa zavede nový ePIN pro online platby kartou už v září

Klienti Equa bank, kteří platí online kartou prostřednictvím počítače, budou muset od 26. září zadat nejenom SMS kód, ale také nový bezpečnostní ePIN. Ten si můžou od 20. září zvolit v internetovém bankovnictví v nastavení karet.

Změny při platbě kartou a v internetbankingu jsou tu. Projděte si přehled

14. 9. 2019 | Petr Kučera | 8 komentářů

Změny při platbě kartou a v internetbankingu jsou tu. Projděte si přehled

Nastal Den PSD2. O tom, co všechno se má změnit, jsme na webu Peníze.cz psali s předstihem, někdy i jako první. Teď ještě přinášíme přehledné shrnutí na jednom místě s odkazy na podrobnější texty.

KB připojila do multibankingu další účty, už jich má jedenáct

13. 9. 2019 | Petr Kučera

KB připojila do multibankingu další účty, už jich má jedenáct

Komerční banka umožňuje v rámci takzvaného multibankingu nahlížet přes přímé bankovnictví na účty do dalších tří bank: ČSOB, Raiffeisenbank a Creditas. Uvedla to na Twitteru.

Síť kaváren Crosscafe láká na 50% slevu při platbě kartou

11. 9. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Síť kaváren Crosscafe láká na 50% slevu při platbě kartou

Až polovinu ceny můžete nově ušetřit při placení v síti kaváren CrossCafe, když zaplatíte kartou Air Bank nebo UniCredit Bank. Jde o jednu z nejvýraznějších slev, které teď nabízejí programy Odměny za placení nebo U-šetřete. 

Při platbě kartou hrozí komplikace. Pravidla se mění i v prodejně

11. 9. 2019 | Petr Kučera | 49 komentářů

Při platbě kartou hrozí komplikace. Pravidla se mění i v prodejně

Unijní směrnice PSD2 se od 14. září dotkne především online plateb kartou, v některých případech i internetového bankovnictví. S jejími dopady se ale setkáme také u pokladny v klasickém obchodě.

Raiffeisenbank spouští platby mobilem, má vlastní aplikaci

10. 9. 2019 | Petr Kučera | 3 komentáře

Raiffeisenbank spouští platby mobilem, má vlastní aplikaci

Raiffeisenbank spustila vlastní aplikaci pro přímé platby chytrým telefonem s operačním systémem Android. Místo aplikace Google Pay, k níž se přiklánějí konkurenti, dala přednost vlastnímu řešení pod názvem RaiPay. 

Hypotéky výrazně zlevňují, úroky se vracejí pod 2,5 %

10. 9. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Hypotéky výrazně zlevňují, úroky se vracejí pod 2,5 %

Banky definitivně přestaly strašit zájemce tím, že hypotéky brzo výrazně zdraží a že slevy jsou jenom krátkodobé. Místo avizovaného růstu průměrné sazby ke čtyřem procentům klesají úroky zpátky ke dvěma.

Změny v internetbankingu: Jméno a heslo už k přihlášení nestačí

10. 9. 2019 | Petr Kučera | 24 komentářů

Změny v internetbankingu: Jméno a heslo už k přihlášení nestačí

Jednoduché přihlašování k účtu musí skončit i ve zbývajících bankách. Některé z nich ale našly způsob, jak to klientům příliš nezkomplikovat.

Drahé bydlení má řešit vláda, myslí si polovina lidí

7. 9. 2019 | Gabriel Pleska | 30 komentářů

Drahé bydlení má řešit vláda, myslí si polovina lidí

Průzkum, který si nechala pro letošní Den finanční gramotnosti připravit finanční skupina Partners, potvrdil, že by Češi rádi bydleli ve svém. Pro mnoho z nich je ovšem vlastní bydlení nedostupné. Problém by podle nich měla řešit vláda, případně obce. Desetina by byla i pro vyvlastňování nemovitostí.

Sto tisíc za nový účet. ČSOB láká mladé na soutěž

6. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Sto tisíc za nový účet. ČSOB láká mladé na soutěž

Založte si u nás účet a vyhrajte sto tisíc korun. Tak láká nové klienty ve věku od 18 do 30 let ČSOB. Od září do prosince bude banka každé dva týdny losovat výherce 100 tisíc korun, celkem rozdá 800 tisíc.

Mladým stačí méně úspor na bydlení, láká spořitelna

5. 9. 2019 | Jiří Hovorka

Mladým stačí méně úspor na bydlení, láká spořitelna

Raiffeisen stavební spořitelna láká mladé lidi na úvěry na bydlení, u kterých nepotřebují mít naspořeno tolik peněz jako další zájemci.

Creditas nabídne účet Richee pro děti, na spoření dá 1,8 %

5. 9. 2019 | Petr Kučera | 5 komentářů

Creditas nabídne účet Richee pro děti, na spoření dá 1,8 %

Banka Creditas začne během září nabízet běžný účet pro děti od šesti let pod názvem Richee účet Junior. Spustí také Spoření Richee Junior s úrokem 1,8 % ročně, které bude možné sjednat dětem už od narození.

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

4. 9. 2019 | Petr Kučera

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

Česká národní banka chce zpřísnit prodej pojištění, které spotřebitelům nabízejí prodejci při koupi zboží nebo služeb – například při pořízení mobilu nebo dovolené. Informují o tom Hospodářské noviny s odkazem na viceguvernéra centrální banky Tomáše Nidetzkého. ČNB nově chce, aby pro prodejce platily podobné podmínky jako pro pojišťovny.

Konkurence v hypotékách sílí. Čím chce zaujmout Creditas?

4. 9. 2019 | Petr Kučera, Jiří Hovorka | 10 komentářů

Konkurence v hypotékách sílí. Čím chce zaujmout Creditas?

Banka Creditas se pouští do další oblasti. Zároveň oznámila, že celkově má už 80 tisíc klientů.

Stránka 70/214

Aktuální články

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Kdo má starý kotel, od neděle v něm zatopí jen ilegálně. Na jeho výměnu za čistější zdroj...více

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijní spoření si za prvních sedm měsíců letošního roku navýšilo přes 530...více

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

V Česku zůstává nepojištěných 1,6 milionu nemovitostí a 1,7 milionu domácností. Z pojištěných...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services