Jak zjistit definici pojmu "nemoc" a kam se obráti

Dobrý den. Na můj dotaz týkající se doby léčení úrazu (ze dne 22.9.2004 v této sekci) mi odpověděl pan Petr Šafránek k době léčení úrazu mj. toto: "...Důležité tedy je, aby delší dobu řádně odůvodnil váš ošetřující lékař. Je to určitá obrana proti zneužívání tohoto typu pojištění, kdy by bylo možno za pomoci známého lékaře v podstatě libovolně natahovat dobu léčení....". Tak jsem od odborného lékaře (specialista neurolog) dostal jednoznačné vyjádření, že doba léčení neměla povahu nemoci a byla v individuálním případě nutná k léčení úrazu. Pojišťovna ale tvrdí i nadále, že měla povahu nemoci. Myslím, že když jsem student VŠ, asi se mě snaží pojišťovna odbýt. Jinak si věc neumím vysvětlit. Tímto vás prosím - existuje definice pojmu nemoc, ze které vycházejí pojišťovny, a kam se obrátit při podání stížnosti kvůli nespokojenosti s jednáním pojišťovny? Děkuji vám velmi za odpověď. Petr Liška, okr. Vsetín.

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 19. 10. 2004 15:26

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Původní dotaz jste formuloval tak, že Vám pojišťovna nechce uznat delší dobu léčení. Nyní ovšem z Vašeho druhého dotazu vyplývá, že problém je v tom, že pojišťovna nechce uznat příčinu, a to je trochu rozdíl! Vy nyní musíte prokázat, že přímou příčinou Vašich problémů byl úraz. Ten je definován takto: "Úrazem se rozumí neočekávané a náhlé působení zevních sil nebo vlastní tělesné síly nezávisle na vůli pojištěného". Nemoc jako taková nikde definována není, pojišťovny pojišťují buď tzv. civilizační choroby (ty jsou pak přesně vymezeny) nebo pracovní neschopnost. Nemoc jako taková se nepojišťuje, tudíž není nikde definována.
Stížnost můžete sice poslat na ministerstvo financí, ovšem v tomto případě jde o spor o plnění a to nepůjde vyřešit jinak, než žalobou u soudu. Ministerstvo financí nemůže pojišťovnu přinutit k plnění, soud ano.
Možná by Vám mohl ještě před podáním žaloby pomoci znalecký posudek, jde o to, zda nebude stát víc, než požadované plnění...

19. 10. 2004 19:16

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

18. 3. 2009 | Věra Tůmová | 9 komentářů

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

Navzdory klesajícímu zájmu o hypotéky diskriminují některé české banky stávající majitele hypoték. Na rozdíl od nových klientů jim nabízí výrazně horší úrokové sazby. Letos se to může týkat až 40 tisíc lidí, říká Milan Roček, generální ředitel společnosti Hyposervis.

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

13. 3. 2009 | Věra Tůmová

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

Češi se přestávají bát platit kartami. Místo vybírání peněz z bankomatů a následného placení v hotovosti nyní podstatně častěji sáhnou po plastové kartě přímo u pokladny. Začínají se tak blížit obyvatelům zemí s dlouhou tradicí platebních karet.

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

4. 3. 2009 | Michal Obrázek | 3 komentáře

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

3. 3. 2009 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

Kdo vkládá na účet v hotovosti více než půl milionu korun, musí se připravit, že bance zaplatí až stovky korun. Taková praxe je absurdní rozhodli bankovní klienti, kteří poplatek za nadměrný vklad zvolili za letošní nejabsurdnější bankovní poplatek.

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

2. 3. 2009 | Věra Tůmová | 4 komentáře

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

Česká spořitelna nabízí další produktovou skládačku. Tentokrát jde o účet pro studenty. I u tohoto účtu si klienti volí vlastní kombinaci produktů a služeb. V recenzi jsme tomuto účtu udělili čtyři hvězdičky. Přečtěte si proč.

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

24. 2. 2009 | Patrik Nacher

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

Řada klientů bank o něm nemá ani tušení, někteří nevěří, že existuje. Řeč je o favoritovi letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek – poplatku za nadměrný vklad hotovosti na účet.

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

23. 2. 2009 | Věra Tůmová

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

Hypoteční banka přišla jako první na trhu s možností sjednat si hypotéku on-line. A zdá se, že si s tímto produktem dala pořádnou práci. Nejvíce ji ocení internetová populace. Tomuto produktu jsme udělili čtyři hvězdičky.

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

23. 2. 2009 | Jan Lener

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

Na přelomu března a dubna může správné načasování žádosti o hypotéku živnostníkům a lidem kombinujícím zaměstnání se samostatně výdělečnou činností, výrazně zvýšit šance na získání úvěru.

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

20. 2. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

Úvěrové registry začínají vnímat finanční krizi i přes „své“ klienty. Potencionální příjemci úvěrů i finanční instituce jsou obezřetnější. Mezi dosavadními dlužníky se zase zvětšuje podíl nesplácených úvěrů. Ve srovnání se zahraničím je na tom Česko pořád dobře.

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

19. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

Nákupy na internetu jsou pro Čechy stále ještě exotické. Z celé populace se k nim odhodlá jen zlomek obyvatel, a když už, platí dobírkou. Platby kartou jsou pro obchodníky kvůli bankám drahé, a tak je stejně příliš nenabízejí.

Bankomat naruby už má několik bank

13. 2. 2009 | Věra Tůmová | 5 komentářů

Bankomat naruby už má několik bank

Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.

Úspory Čechů leží často jen ladem

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Úspory Čechů leží často jen ladem

České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

4. 2. 2009 | Věra Tůmová | 18 komentářů

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

Pojištění domácnosti v Česku zdaleka nemá každá rodina. Riziko, že se něco doma přihodí, je podle České asociace pojišťoven ale vysoké. Rozjíždí proto kampaň, aby majetkové pojištění Čechům přiblížili. Není prý třeba mít drahé pojistky, ale takové, které pokryjí rizika a aktuální hodnotu majetku.

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

2. 2. 2009 | Věra Tůmová | 2 komentáře

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

Tuzemské pojišťovny zatím z krize nemají těžkou hlavu. Český pojistný trh vykazuje ve srovnání s jinými evropskými zeměmi vynikající výsledky a ani klienti naštěstí příliš „neplaší“. To je pozitivní. Zdražování pojistného se také prý zatím nerýsuje. S prognózami však přicházejí experti jen velmi opatrně.

Stránka 136/215

Aktuální články

Kyberútoků na banky opět přibylo. Test napoví, zda poznáte deepfake videa

Kyberútoků na banky opět přibylo. Test napoví, zda poznáte deepfake videa

Jen za prvních sedm měsíců tohoto roku bylo napadeno 49 436 klientů českých bank. Je to...více

První banka přestává posílat výpisy poštou a e-mailem

První banka přestává posílat výpisy poštou a e-mailem

Nová éra Komerční banky bude bez papíru. Po letošním zrušení tištěných platebních formulářů...více

Nejlepší termínované vklady. Kolik vám vydělají za rok nebo dva

Nejlepší termínované vklady. Kolik vám vydělají za rok nebo dva

Úroky na termínovaných vkladech dál klesají. Zatímco v polovině července jste si mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services