Jak zjistit definici pojmu "nemoc" a kam se obráti

Dobrý den. Na můj dotaz týkající se doby léčení úrazu (ze dne 22.9.2004 v této sekci) mi odpověděl pan Petr Šafránek k době léčení úrazu mj. toto: "...Důležité tedy je, aby delší dobu řádně odůvodnil váš ošetřující lékař. Je to určitá obrana proti zneužívání tohoto typu pojištění, kdy by bylo možno za pomoci známého lékaře v podstatě libovolně natahovat dobu léčení....". Tak jsem od odborného lékaře (specialista neurolog) dostal jednoznačné vyjádření, že doba léčení neměla povahu nemoci a byla v individuálním případě nutná k léčení úrazu. Pojišťovna ale tvrdí i nadále, že měla povahu nemoci. Myslím, že když jsem student VŠ, asi se mě snaží pojišťovna odbýt. Jinak si věc neumím vysvětlit. Tímto vás prosím - existuje definice pojmu nemoc, ze které vycházejí pojišťovny, a kam se obrátit při podání stížnosti kvůli nespokojenosti s jednáním pojišťovny? Děkuji vám velmi za odpověď. Petr Liška, okr. Vsetín.

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 19. 10. 2004 15:26

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Původní dotaz jste formuloval tak, že Vám pojišťovna nechce uznat delší dobu léčení. Nyní ovšem z Vašeho druhého dotazu vyplývá, že problém je v tom, že pojišťovna nechce uznat příčinu, a to je trochu rozdíl! Vy nyní musíte prokázat, že přímou příčinou Vašich problémů byl úraz. Ten je definován takto: "Úrazem se rozumí neočekávané a náhlé působení zevních sil nebo vlastní tělesné síly nezávisle na vůli pojištěného". Nemoc jako taková nikde definována není, pojišťovny pojišťují buď tzv. civilizační choroby (ty jsou pak přesně vymezeny) nebo pracovní neschopnost. Nemoc jako taková se nepojišťuje, tudíž není nikde definována.
Stížnost můžete sice poslat na ministerstvo financí, ovšem v tomto případě jde o spor o plnění a to nepůjde vyřešit jinak, než žalobou u soudu. Ministerstvo financí nemůže pojišťovnu přinutit k plnění, soud ano.
Možná by Vám mohl ještě před podáním žaloby pomoci znalecký posudek, jde o to, zda nebude stát víc, než požadované plnění...

19. 10. 2004 19:16

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Předčasné splacení hypotéky: Vysoký poplatek odmítá i finanční arbitr

16. 6. 2021 | Petr Kučera | 9 komentářů

Předčasné splacení hypotéky: Vysoký poplatek odmítá i finanční arbitr

Na stranu klientů, po nichž banky chtěly vysoké poplatky za předčasné splacení hypotéky, se postavil i finanční arbitr.

Okamžité platby už umí i J&T Banka

16. 6. 2021 | Petr Kučera | 2 komentáře

Okamžité platby už umí i J&T Banka

Systém okamžitých plateb v Česku se rozšířil o třináctého účastníka. Klienti J&T Banky mohou přijímat okamžité platby z jiných bank, funguje už také jejich odesílání z účtů v J&T. Limit pro odchozí platbu je 400 tisíc korun.

Zájem o hypotéky míří k rekordu. Úroky rostou

16. 6. 2021 | Jiří Hovorka

Zájem o hypotéky míří k rekordu. Úroky rostou

Průměrný úrok hypoték potřetí v řadě stoupl – v květnu na 2,06 % z dubnových 1,98 %. Ukazuje to statistika Fincentrum Hypoindex, která vychází ze skutečných hodnot u nově sjednaných smluv včetně refinancování.

Komerční banka chystá největší změnu od privatizace. Co přinese klientům?

15. 6. 2021 | Olga Skalková | 21 komentářů

Komerční banka chystá největší změnu od privatizace. Co přinese klientům?

Třetí největší tuzemskou banku čeká obrovský manévr. Staré srdce, na němž běží hlavní bankovní operace, se bude měnit za nové. Chystaná softwarová platforma má posílit schopnost Komerční banky dále digitalizovat služby a rychleji nasazovat novinky. Kompletně hotový má být nový interní systém zhruba do čtyř let. Klienti by však z této změny měli profitovat mnohem dřív. „Chystáme spuštění zcela nové mobilní aplikace a internetového bankovnictví v pololetí příštího roku,“ říká v rozhovoru Miroslav Hiršl, člen představenstva KB a vrchní ředitel retailového bankovnictví.

Běžný účet láká na úrok, který se vyrovná spořicímu

11. 6. 2021 | Petr Kučera | 15 komentářů

Běžný účet láká na úrok, který se vyrovná spořicímu

Ani úrok 0,5 % sice neochrání úspory před tříprocentní inflací, ale pořád je lepší než nula, kterou na běžném účtu nabízejí konkurenti.

Všude dobře, doma těsno. Nejmenší byty jdou na dračku

8. 6. 2021 | Renata Lichtenegerová | 11 komentářů

Všude dobře, doma těsno. Nejmenší byty jdou na dračku

Kvůli stále se zvyšujícím cenám nemovitostí Češi slevují ze svých požadavků a smiřují se s menšími prostory. Na trhu se stále častěji objevují i mikrobyty do 20 metrů čtverečních. A velmi rychle se prodávají.

Propojování Equa a Raiffeisenbank startuje 1. července

7. 6. 2021 | Olga Skalková | 20 komentářů

Propojování Equa a Raiffeisenbank startuje 1. července

Po převodu akcií už mohou banky zahájit některé společné aktivity. Pro klienty Equa bank se v praxi nic nemění, převod účtů a úvěrů má začít nejdříve v lednu.

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

2. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 26 komentářů

Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem

O zhruba 200 tisíc korun přišel minulý týden 36letý muž ze Šumperska. Stal se obětí vishingu, tedy podvodné praktiky, která se teď v Česku rychle šíří.

Pozor, volá banka. Vylepšený podvod ukáže správné číslo

2. 6. 2021 | Jiří Hovorka | 14 komentářů

Pozor, volá banka. Vylepšený podvod ukáže správné číslo

Podvodníci umějí nastavit číslo, aby vypadalo jako zákaznická linka. Operátoři ani zákony s tím zatím nic nezmohli. Služba, která to umožňuje, byla až doteď užitečná.

Na bitcoiny zapomeň. Banka zablokovala platbu

31. 5. 2021 | Jiří Hovorka | 58 komentářů

Na bitcoiny zapomeň. Banka zablokovala platbu

Chtěl si koupit bitcoiny, ale banka řekla ne. Konkurence je sice méně přísná, přesto kryptosvětu nevěří. Může vás ochránit, i když nechcete.

Nové limity pro okamžité platby. Naplno je využijí jen dvě banky

31. 5. 2021 | Olga Skalková | 1 komentářů

Nové limity pro okamžité platby. Naplno je využijí jen dvě banky

Vyšší limit pro rychlé převody ocení hlavně podnikatelé a firmy. Banky ho však musí od června zavést jenom pro příchozí okamžité platby. Pro odchozí si mohou stanovit nižší hranici – a některé ještě snižují tu dosavadní.

Fio vylepší výběry z bankomatů. Mohou být neomezené

30. 5. 2021 | Petr Kučera | 2 komentáře

Fio vylepší výběry z bankomatů. Mohou být neomezené

Klienti Fio banky, kteří často vybírají z jiných bankomatů, mohou od června výrazně ušetřit. Sleva nebude zadarmo – nejdřív je potřeba zaplatit jednorázově 150 korun za debetní kartu Visa Classic payWave.

Sberbank ruší pokladny na třetině poboček

25. 5. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Sberbank ruší pokladny na třetině poboček

Více než třetina poboček Sberbank zůstane bez pokladen. Jejich funkci převezmou vkladomaty, které banka letos zprovoznila díky modernizaci své bankomatové sítě.

Vklad hotovosti na vlastní účet. Kolik stojí a jak na to

24. 5. 2021 | Veronika Doskočilová | 7 komentářů

Vklad hotovosti na vlastní účet. Kolik stojí a jak na to

Jak můžete vložit hotovost na svůj účet u jednotlivých bank? A co dělat, když nemáte poblíž pokladnu ani vkladomat? Tady je aktuální přehled.

Karty má přijímat víc obchodů. Zájem o terminál zdarma ožil

21. 5. 2021 | Olga Skalková | 2 komentáře

Karty má přijímat víc obchodů. Zájem o terminál zdarma ožil

Možnost vyzkoušet si platební terminál nebo bránu zdarma využilo od loňského března šest a půl tisíce podnikatelů. To je výrazně méně, než státem podporovaný projekt očekával. Na vině jsou samozřejmě i covidová omezení. Otevření obchodů a úprava podmínek teď přivádějí další zájemce.

Stránka 34/214

Aktuální články

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj

Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Zpřísnění pro ubytovací platformy. Pravidla si nastaví obce

Obce v Česku by si nově mohly určovat maximální počet dní v roce i období, kdy je na jejich...více

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

CZC a Mall propouští polovinu lidí. E-shopy přecházejí pod Allegro

Začleňování e-shopů CZC.cz a Mall.cz pod polské online tržiště Allegro postoupilo do další...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services