Zneužití kreditní karty

Dobrý den, dnes jsme přišli s přítelem na to, že kdosi odcizil data jeho kreditní karty a v průběhu března/dubna ji používal k internetovým platbám. Nyní jsou skoro všechny tyto desetitisícové částky v blokaci. Večer jsme navštívili banku a nechali kartu zablokovat, tyto platby jsme také nahlásli k reklamaci. vzhledem k tomu, že musíme počkat, až obchodník tyto platby odblokuje, nemůže ani probíhat reklamační řízení, natož řízení s pojišťovnou.Ráda bych se zeptala, jaké jsou v této věci klasické postupy a na co má člověk dle českého práva nárok. Zajímá mě, jestli přítel dostane své peníze zpět - toto mi v bance nebyl nikdo schopen sdělit. Dočetla jsem se v článcích, že nejen české banky zamlčují spoustu informací, zpravidla nároky na určitá vyrovnání, a člověk při nedostattku informací pak již nic napožaduje a odejde s vyluxovaným kontem. Můžete mi prosím poradit, aby se nám nestalo něco podobného, jaká máme ze zákona práva a nároky. Předem Vám moc děkuji, Lucie Panchartková

Otázku poslal/a:  , 8. 4. 2011 11:07

Na otázku odpovídá:

Martina Dlouhá

Dobrý den,

dle obecných postupů musí klient po zaúčtování transakcí podat písemnou reklamaci na formuláři k tomu určenému. Zároveň může kontaktovat i pojišťovnu (tam mimo jiné potvrdí i podání reklamace v bance). Banka reklamaci posoudí a podá klientovi písemné vyjádření. Před zaúčtováním částek nemá smysl podnikat jakékoli kroky (krom včasné blokace karty). Vyúčtované částky se mohou lišit od těch blokovaných (kurzové rozdíly apod.) a některé ani nemusí přijít k vyúčtování. Proto lze reklamaci řešit až po zaúčtování, kdy teprve klientovi vznikne škoda a je jistá její konečná výše.

Není v našem zájmu zamlčovat klientům jakýkoli způsob, kterým mohou své peníze dostat zpět. Naopak klientům např. doporučejeme uplatnit pojištění, pokud se na škodu vztahuje. V rámci reklamačního řízení se smluvní bankou obchodního místa děláme vše pro to, abychom dostali peníze pro klienta zpět.

Všechny postupy jsou v souladu se zákonem.

12. 4. 2011 2:54

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Moneta mění ceník. Co vylepší a kdo si připlatí

2. 11. 2021 | Petr Kučera | 5 komentářů

Moneta mění ceník. Co vylepší a kdo si připlatí

Hlavní novinky od listopadu: K účtu dostanete i druhou kartu zdarma. Skončí minimální zůstatek, který blokoval 200 korun. Výběry ze všech bankomatů budou bez poplatku i u dětských účtů. Zdraží informační SMS, papírové výpisy nebo prioritní platby. Prodlouží se lhůta pro zadání standardní platby.

Banky mají aplikaci pro platby kartou bez terminálu

1. 11. 2021 | Jiří Hovorka

Banky mají aplikaci pro platby kartou bez terminálu

Raiffeisenbank a UniCredit Bank nabízí obchodníkům novou možnost, jak přijímat platební karty. Obě banky pro ně mají aplikaci, kterou jde nahrát do telefonů či tabletů s operačním systémem Android. Zařízení zároveň musí mít NFC čip, aby mohlo přijímat bezkontaktní platby.

ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy

1. 11. 2021 | Petr Kučera | 9 komentářů

ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy

Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.

SMS při platbě kartou už nestačí ani v ČSOB

29. 10. 2021 | Petr Kučera | 13 komentářů

SMS při platbě kartou už nestačí ani v ČSOB

ČSOB byla poslední z velkých bank, která se u starého způsobu potvrzování online plateb kartou obešla bez ePINu nebo podobného stálého kódu.

A teď chceme tornádo v pojistkách. Tipy, co vylepšit

27. 10. 2021 | Jiří Matusík | 3 komentáře

A teď chceme tornádo v pojistkách. Tipy, co vylepšit

Pojištění nemovitostí nefunguje nejlíp. Půlka smluv už neposkytuje dostatečné krytí, protože ceny, na které jste uzavírali pojistku, už neplatí. Je nejvyšší čas, aby v tom pojišťovny lidi nenechávaly.

Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

26. 10. 2021 | Petr Kučera | 10 komentářů

Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí

Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.

Poslal si peníze mezi českými bankami. Dvě cizí mu přesto strhly tisícovku

26. 10. 2021 | Olga Skalková, Petr Kučera | 14 komentářů

Poslal si peníze mezi českými bankami. Dvě cizí mu přesto strhly tisícovku

Že je posílání peněz do ciziny – mimo eurových plateb v rámci SEPA prostoru – drahé, nejspíš tušíte. Zaskočit vás ale může i výše poplatků za převod dolarů z jedné české banky do jiné, přestože oba účty jsou navíc ve stejné měně.

Na Portálu občana už najdete i registr vozidel

26. 10. 2021 | Petr Kučera | 3 komentáře

Na Portálu občana už najdete i registr vozidel

Internetový Portál občana se rozšířil o záznamy z Registru silničních vozidel. Zájemci tam najdou informace o aktuálně i historicky vlastněných nebo provozovaných vozidlech.

ČSOB hlásí výpadek. Nejdou karty ani SMS

21. 10. 2021 | Petr Kučera | 28 komentářů

ČSOB hlásí výpadek. Nejdou karty ani SMS

ČSOB měla ve čtvrtek odpoledne rozsáhlý výpadek. Nefungovaly online platby kartou ani její platební terminál, což se týkalo například i internetového nákupu jízdenek Českých drah, dálniční známky, služby Qerko a mnoha dalších obchodníků. Nedostupné bylo přihlášení do internetového a mobilního bankovnictví prostřednictvím SMS klíče, nefungovaly ani linky klientského centra.

Přezutí do pěti minut, nebo zdarma, chystá Direct auto

20. 10. 2021 | Petr Kučera | 1 komentářů

Přezutí do pěti minut, nebo zdarma, chystá Direct auto

Skupina Direct koupila další autocentrum – K.E.I. v brněnských Vinohradech. Zařadí ho do své nově vznikající sítě Direct auto, do které předtím koupila pražské firmy NH Car a Autotrio (Modřany).

Ceny hypoték míří ke 4 %, přehřátý trh zpomaluje

20. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Ceny hypoték míří ke 4 %, přehřátý trh zpomaluje

Statistika Fincentrum Hypoindex za září sice ukazuje hodnotu 2,43 %, jenže takový úrok vám už dnes banky k nové hypotéce nenabídnou. Trh čeká zchlazení.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Expobank opět vylepší spoření. Láká i na další výhody

18. 10. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Expobank opět vylepší spoření. Láká i na další výhody

Expobank od pondělí 25. října zvýší úrokovou sazbu na Neo účtu na 1,4 % z dosavadních 0,75 % ročně. Na vyšší úrok dosáhnou automaticky dosavadní i noví klienti, a to na celý vklad bez dalších podmínek nebo omezení. 

Banky zrychlují i platby v eurech. Okamžitě ale nepřijdou

18. 10. 2021 | Olga Skalková

Banky zrychlují i platby v eurech. Okamžitě ale nepřijdou

Za jak dlouho přijde SEPA platba? Které banky dokážou převést eura ještě ve stejný den a do kdy je potřeba takovou transakci zadat? A kdy začnou fungovat okamžité platby v eurech?

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

15. 10. 2021 | Petr Kučera | 76 komentářů

Spořitelna uklidí George. Limity na kartě nastavte včas

Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 15. října od 23:30 do sobotního odpoledne proběhne plánovaný podzimní úklid systému George. Jedná se o pravidelnou plánovanou odstávku, která probíhá jednou za tři měsíce. Výsledkem mají být i novinky a vylepšení, slibuje George.

Stránka 28/213

Aktuální články

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?

Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček

Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services