Vypověď pojištění

Prosím o radu. Zrušila jsem životní pojištění Dynamik do dvou měsíců od uzavření smlouvy s osmidenní výpovědní lhůtou. Následně mi došel dopis s tím, že je třeba provést ověření podpisu na smlouvě buď notářsky, na městském úřadě, nebo na nejbližší agentuře České pojišťovny a.s. k sepsání nové žádosti o zrušení pojistné smlouvy, kde ověření podpisu provedou pracovníci ČP a.s. Učinila jsem tak, ovšem vše již probíhalo v době, která již nespadala pod dvouměsíční výpověď s osmidenní výpovědní lhůtou. Ovšem myslela jsem si, že chtějí po mě pouze dodatek k té mojí původní výpovědi. Jaké bylo moje překvapení, když mi přišlo potvrzení o zrušení mé pojistky, ovšem už v jiné lhůtě. Nyní se konec pojištění prodloužil tímto asi o dva měsíce, což je pro mě nevýhodné z důvodu doplatku pojistného, které bych tímto měla ještě doplatit. Neplatí snad moje první výpověď? Nikdo mě o této nevýhodě neinformoval. A ještě důležitá věc. Já jsem při sjednání pojistky podepsala pouze zdravotní dotazník a v žádosti o pojištění můj podpis nebyl. Při ověřování mého podpisu na přepážce České pojišťovny jsem zjistila, že člověk, který se mnou smlouvu uzavíral, tento můj podpis zfalšoval. Nepodala jsem žádné oznámení, ale to jsem nevěděla, jaký to vše bude mít pro mě dopad. Nemohu třeba tuto celou smlouvu ještě zpochybnit, nebo jsem ji vlastně přiznala svou výpovědí? Moje kopie žádanky, kterou mám doma, je nepodepsaná, byl by to nějaký důkaz? Známá má s tímto člověkem stejnou zkušenost. Udělal ji špatně výpověď, následně napsal novou, kterou si sám podepsal a tím se jí posunula výpovědní lhůta také jako u mě. Ještě by mě taky zajímalo do jaké doby je pojišťovna povinna vyplatit odbytné od konce zániku pojištění. Moc děkuji za odpověď a taky doufám, že jsem dotaz napsala tak, aby byl srozumitelný. Iveta.

Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 21. 9. 2005 21:31

Na otázku odpovídá:

Petr Šafránek

Pokud jste prokazatelně nepodepsala návrh, smlouva pravděpodobně vůbec nevznikla, to by se ovšem muselo zřejmě prokazovat u soudu. Proto je pro Vás praktičtější trvat na původní výpovědi. Nemám před sebou smluvní podmínky a nevím tedy, zda je tam uvedeno, že na výpovědi musí být ověřený podpis. Pokud to tam uvedeno není, je požadavek pojišťovny zcela neoprávněný. Zvláště pak v případě, kdy jste svůj podpis pod původní výpovědí nezpochybnila a uznala jej za svůj. Pokud je ověřený podpis uveden ve smluvních či všeobecných podmínkách, má pravdu pojišťovna a chce to příště lépe číst... Podívejte se tedy do podmínek a podle toho dále postupujte - bude tam někde článek "Zánik pojištění" a tam bude způsob výpovědi popsaný.

22. 9. 2005 6:37

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Češi jsou schopni uspořit dva a půl tisíce za měsíc

19. 3. 2009 | Věra Tůmová, Jan Stuchlík

Češi jsou schopni uspořit dva a půl tisíce za měsíc

Více než polovina Čechů si ukládá volné prostředky na běžné účty, které neposkytují v podstatě žádný výnos. Hit posledních měsíců, spořící účty, používá jen deset procent domácností. Ukázal to výzkum, který pro GE Money Bank provedla agentura TNS AISA.

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

18. 3. 2009 | Věra Tůmová | 9 komentářů

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

Navzdory klesajícímu zájmu o hypotéky diskriminují některé české banky stávající majitele hypoték. Na rozdíl od nových klientů jim nabízí výrazně horší úrokové sazby. Letos se to může týkat až 40 tisíc lidí, říká Milan Roček, generální ředitel společnosti Hyposervis.

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

13. 3. 2009 | Věra Tůmová

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

Češi se přestávají bát platit kartami. Místo vybírání peněz z bankomatů a následného placení v hotovosti nyní podstatně častěji sáhnou po plastové kartě přímo u pokladny. Začínají se tak blížit obyvatelům zemí s dlouhou tradicí platebních karet.

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

4. 3. 2009 | Michal Obrázek | 3 komentáře

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

3. 3. 2009 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

Kdo vkládá na účet v hotovosti více než půl milionu korun, musí se připravit, že bance zaplatí až stovky korun. Taková praxe je absurdní rozhodli bankovní klienti, kteří poplatek za nadměrný vklad zvolili za letošní nejabsurdnější bankovní poplatek.

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

2. 3. 2009 | Věra Tůmová | 4 komentáře

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

Česká spořitelna nabízí další produktovou skládačku. Tentokrát jde o účet pro studenty. I u tohoto účtu si klienti volí vlastní kombinaci produktů a služeb. V recenzi jsme tomuto účtu udělili čtyři hvězdičky. Přečtěte si proč.

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

24. 2. 2009 | Patrik Nacher

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

Řada klientů bank o něm nemá ani tušení, někteří nevěří, že existuje. Řeč je o favoritovi letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek – poplatku za nadměrný vklad hotovosti na účet.

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

23. 2. 2009 | Věra Tůmová

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

Hypoteční banka přišla jako první na trhu s možností sjednat si hypotéku on-line. A zdá se, že si s tímto produktem dala pořádnou práci. Nejvíce ji ocení internetová populace. Tomuto produktu jsme udělili čtyři hvězdičky.

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

23. 2. 2009 | Jan Lener

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

Na přelomu března a dubna může správné načasování žádosti o hypotéku živnostníkům a lidem kombinujícím zaměstnání se samostatně výdělečnou činností, výrazně zvýšit šance na získání úvěru.

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

20. 2. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

Úvěrové registry začínají vnímat finanční krizi i přes „své“ klienty. Potencionální příjemci úvěrů i finanční instituce jsou obezřetnější. Mezi dosavadními dlužníky se zase zvětšuje podíl nesplácených úvěrů. Ve srovnání se zahraničím je na tom Česko pořád dobře.

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

19. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

Nákupy na internetu jsou pro Čechy stále ještě exotické. Z celé populace se k nim odhodlá jen zlomek obyvatel, a když už, platí dobírkou. Platby kartou jsou pro obchodníky kvůli bankám drahé, a tak je stejně příliš nenabízejí.

Bankomat naruby už má několik bank

13. 2. 2009 | Věra Tůmová | 5 komentářů

Bankomat naruby už má několik bank

Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.

Úspory Čechů leží často jen ladem

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Úspory Čechů leží často jen ladem

České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

4. 2. 2009 | Věra Tůmová | 18 komentářů

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

Pojištění domácnosti v Česku zdaleka nemá každá rodina. Riziko, že se něco doma přihodí, je podle České asociace pojišťoven ale vysoké. Rozjíždí proto kampaň, aby majetkové pojištění Čechům přiblížili. Není prý třeba mít drahé pojistky, ale takové, které pokryjí rizika a aktuální hodnotu majetku.

Stránka 135/214

Aktuální články

ČNB znovu snižuje úroky. Klesnou na spoření i půjčkách

ČNB znovu snižuje úroky. Klesnou na spoření i půjčkách

Bankovní rada České národní banky na svém dnešním jednání rozhodla o snížení úrokových...více

Konec dvojí kvality? Porovnali jsme, jak se změnily kritizované potraviny

Konec dvojí kvality? Porovnali jsme, jak se změnily kritizované potraviny

Dvojí kvalita potravin v různých státech je už vyřešená věc, prohlásil koncem loňského...více

Česká pošta a ČSOB chtějí prodloužit partnerství o další dva roky

Česká pošta a ČSOB chtějí prodloužit partnerství o další dva roky

Státní podnik Česká pošta plánuje sjednotit harmonogram poštovní licence s poskytováním...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services