Duplicitní pojistná smlouva na nemovitost

Dobrý den, zajímalo by mě, jak postupovat v případě, že jedna nemovitost je pojištěna dvěma rovnocennými smlouvami. Problém je následující: u pojišťovny byl vznesen požadavek na pojištění nemovitosti a to tak, že každý ze dvou spolupodílníků bude platit polovinu pojistné částky. Byly vystaveny dvě pojistné smlouvy. Do roku 2003 bylo za každou smlouvu hrazeno poloviční pojistné - dohromady to byla částka za pojištění celé nemovitosti. Od roku 2003 došlo však k navýšení pojistné částky pojišťovnou a od té doby se za každou smlouvu hradila částka srovnatelná s pojištěním za celou nemovitost (na 1 smlouvu se hradilo 1000 Kč, a na druhou také, pojištění celé nemovitosti, ale mělo být 1000 Kč, takže na obě smlouvy mělo být dle podílů hrazeno pouze 500 Kč za každou a nikoli 1000 Kč za každou, jak to požadovala pojišťovna). Došlo tak k duplicitě smluv, kdy byla jedna nemovitost pojištěna dvěma smlouvami!!! Pojišťovna nám uznala ukončení jedné smlouvy z důvodu duplicity, ale zároveň namítala, že by z ní v případě potřeby bylo plněno (to je ale nesmysl, když ta smlouva byla duplicitní!!!). V pojišťovně bylo sjednáno, že duplicitní smlouva bude vypovězena k 6.8.2011, ale z pojišťovny o několik dní později přišel dopis, kde uvádějí jako datum zániku smlouvy den 5.8.2008 - tedy tři roky zpětně a přitom se ohánějí § 101 občanského zákoníku (o promlčení). Absolutně nechápu postoj pojišťovny - dle zákona o pojistné smlouvě došlo k chybě ze strany pojišťovny a tak byla duplicitní smlouva neplatná již od počátku a mělo by nám být vráceno pojistné za dobu jejího trvání (přinejmenším od roku 2003, kdy došlo k duplicitě). Pojišťovna nám však vrátila zpětně zaplacené pojistné pouze do 5.8.2008 (dne údajného zániku pojistné smlouvy), tedy za tři poslední roky a víc nám prostě už dát nehodlá. Se stanoveným dnem zániku pojistné smlouvy nesouhlasíme a požadujeme od pojišťovny vrácení přinejmenším částku odpovídající pojistnému od roku 2003. Máme na to nárok? A podle jakých zákonů (§)?? Jak bychom měli vůči pojišťovně dále postupovat (doposud si pouze dopisujeme a očividně se navzájem absolutně nechápeme...nebo pojišťovna nehodlá prostě nic víc řešit a počká si až to všechno bude promlčené - spíše to už za promlčené považuje, když si stanovila sama datum zániku smlouvy tři roky zpětně, což odpovídá promlčecí lhůtě!!!!). Předem děkuji za radu.

Otázku poslal/a:  , 25. 7. 2012 10:57

Na otázku odpovídá:

ČSOB Pojišťovna, a.s.,  ČSOB Pojišťovna Callcentrum

Dobrý den,
Pokud je sjednána pojistka na jeden předmět pojištění duplicitně, standardně pojišťovny přistupují na dohodu a ukončí jednu z pojistek, protože stejnou majetkovou škodu nelze řešit ze dvou pojištění najednou. Ve Vašem případě bych doporučila podat odvolání do pojišťovny, kde byly pojistky sjednané, k postupu, jakým byly v průběhu pojištění provedeny změny v pojistném a k ukončení jedné ze smluv k jinému datu, než bylo požadováno.
S pozdravem
Alena Dlouhá

3. 8. 2012 14:24

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

18. 10. 2011 | Tomáš Prouza | 9 komentářů

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

Ať už to přiznáme rádi, nebo bychom to naopak nejraději popřeli, základem naší civilizace je křesťanská ochota odpouštět. Škoda, že na to zapomínáme, když jde o hloupé dluhy a obírání těch, kteří neměli v životě štěstí.

Očima expertů: Noví hráči na bankovním trhu. Podaří se jim uspět?

14. 10. 2011 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Očima expertů: Noví hráči na bankovním trhu. Podaří se jim uspět?

S novými bankami se v poslední době roztrhl pytel. Cílí na nespokojené klienty velkých bank. Můžou však ve velké konkurenci uspět? A budou pro své klienty opravdu výhodné? Zeptali jsme se ekonomů Petra Macha a Lubomíra Lízala, podnikatele Tomia Okamury a dalších osobností.

Spoření na krátké a střední trati: deset procent příjmu patří vám

13. 10. 2011 | Petra Dusová | 6 komentářů

Spoření na krátké a střední trati: deset procent příjmu patří vám

Od vzniku prvních platidel se s nimi lidé učí hospodařit. Někteří to uměli už v dobách Babylonu, jiní mají potíže i v době, kdy jim to ulehčuje (?) internetbanking, bankomaty, účty a spořitelny. Základní principy vydělávání peněz a hospodaření s nimi jsou však stále stejné.

Škola finanční gramotnosti: úvod do hypoték

11. 10. 2011 | Roman Baroš

Škola finanční gramotnosti: úvod do hypoték

Možná hypotéku máte, možná o ní uvažujete. V obou případech byste měli vědět, jak funguje, jaké jsou její výhody a nevýhody.

Pojišťovny očekávají nárůst podvodů

10. 10. 2011 | Světlana Rysková | 7 komentářů

Pojišťovny očekávají nárůst podvodů

Na jedné straně může pachatele čekat až deset roků kriminálu. Na druhé si může přijít na miliony korun. Pokud je na takovou sumu pojištěný. Pojistné částky ovšem rostou a pojišťovny čekají, že pokušení bude příliš silné pro čím dál víc lidí...

Na účet zdarma láká další velká banka. Ale s poplatky

9. 10. 2011 | Petr Kučera | 3 komentáře

Na účet zdarma láká další velká banka. Ale s poplatky

Na „účet zdarma“ začíná nové klienty lákat další z největších bank. S podobnou nabídkou jako Česká spořitelna nyní přichází Komerční banka. Reaguje tak na vstup nových, levnějších konkurentů.

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

7. 10. 2011 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

Některé spotřebitelské úvěry připomínají spíše lichvu. Pomohlo by, kdyby stát u půjček stanovil maximální hranici roční procentní sazby nákladů (RPSN)? Zeptali jsme se právníka Tomáše Sokola, ekonomů Lubomíra Lízala a Petra Macha, podnikatele Tomia Okamury a dalších osobností.

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

2. 10. 2011 | Petr Kučera

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

Banky působící v České republice zatím nebudou rušit poplatek za vedení úvěrového účtu, který nejvyšší německý civilní soud prohlásil za protizákonný, a tudíž neplatný. O zlomovém verdiktu informoval on-line deník Aktuálně.cz v pátek.

Kdo je kdo v pojišťovně: operátorka call centra musí umět poradit každému

30. 9. 2011 | Martin Vlnas, Věra Tůmová | 2 komentáře

Kdo je kdo v pojišťovně: operátorka call centra musí umět poradit každému

Na první pohled se může zdát, že práce operátorů v call centru pojišťovny musí být nuda a stereotyp. Naopak! Uklidňování rozčileného klienta nebo skládání puzzle z kusých informací je někdy adrenalinový sport. Operátorka navíc musí zvládat i všetečné dotazy pojišťovacích makléřů, kteří pojistky prodávají.

Škola finanční gramotnosti: kolik si potřebuju naspořit do důchodu

27. 9. 2011 | Roman Baroš | 9 komentářů

Škola finanční gramotnosti: kolik si potřebuju naspořit do důchodu

V minulém díle Školy finanční gramotnosti jsme si povídali o penzijním připojištění jako jedné z možností, jak si spořit na důchod. Než si ale řekneme, jaké jsou další možnosti, je potřeba si určit, kolik vlastně potřebujeme naspořit. Není to úplně triviální úloha. Kolik musíte dávat bokem vy?

Pojišťovny sázejí na ženy

12. 9. 2011 | Dušan Šídlo | 3 komentáře

Pojišťovny sázejí na ženy

Pojišťovny mají rády ženy. Ptáte se proč? Podle neúprosných statistik se ženy dožívají vyššího věku než muži, jsou u nich méně časté úrazy a při dopravních nehodách za sebou zanechávají finančně méně vážné škody. Není to ale jediný důvod k náklonnosti.

Kdo je kdo v pojišťovně: šéf produktového managementu

9. 9. 2011 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Kdo je kdo v pojišťovně: šéf produktového managementu

Nabídka pojišťoven je bohatá. Snad každý den přibude nové pojištění nebo se alespoň vylepšuje nějaké starší. Aby pojištění vyhovovala potřebám, přáním, ale nakonec i rozmarům lidí, bdí nad nimi produktoví manažeři.

Škola finanční gramotnosti: jak zvládat rodinný rozpočet

6. 9. 2011 | Roman Baroš | 26 komentářů

Škola finanční gramotnosti: jak zvládat rodinný rozpočet

Jak udržet rodinný rozpočet na uzdě? Jak se vyhnout nepříjemným překvapením pět dní před výplatou? Jak si bezbolestně vytvořit dostatečnou rezervu? Většina lidí tyhle otázky řeší, bohužel velká část neúspěšně. Nuže: pár zásad, rad, tipů a triků.

Hypotéky ve francích: švýcarský nůž na krku Maďarů a Poláků

6. 9. 2011 | Luboš Palata | 3 komentáře

Hypotéky ve francích: švýcarský nůž na krku Maďarů a Poláků

Hypotéky ve švýcarských francích měly před několika lety mámivou přitažlivost. Pro miliony Maďarů a Poláků, kteří dnes hypotéky na své domy splácejí v měně, jejíž kurz dosahuje rekordních výšin, se však ukázaly být „smrtonosnou pastí“.

Pojištěna u České pojišťovny: konec přátelství pro Diamant

5. 9. 2011 | Vladimír Švorba | 34 komentářů

Pojištěna u České pojišťovny: konec přátelství pro Diamant

Přátelství je někdy víc než láska, zpívá se v dávném šlágru. Pokud se vám kamarád či kamarádka nabídne, že vám domluví pojistku, pořádně si to rozmyslete. Snadno byste se kvůli špatně nastavenému pojištění mohli rozejít ve zlém. Ne každá honba za Diamantem je romantická komedie.

Stránka 121/214

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za poradnu odpovídá:

 ČSOB Pojišťovna Callcentrum

http://www.csobpoj.cz

Aktuální články

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijní spoření si za prvních sedm měsíců letošního roku navýšilo přes 530...více

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

Přes milion a půl nemovitostí nemá pojištění. Domácností ještě víc

V Česku zůstává nepojištěných 1,6 milionu nemovitostí a 1,7 milionu domácností. Z pojištěných...více

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Nových fastfoodů se nebojíme. Burger Kingu přilákají zákazníky, věří šéf marketingu

Popeyes, Five Guys nebo Wendy's. Do Česka míří další fastfoodové značky. Nebude už tu...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services