Duplicitní pojistná smlouva na nemovitost

Dobrý den, zajímalo by mě, jak postupovat v případě, že jedna nemovitost je pojištěna dvěma rovnocennými smlouvami. Problém je následující: u pojišťovny byl vznesen požadavek na pojištění nemovitosti a to tak, že každý ze dvou spolupodílníků bude platit polovinu pojistné částky. Byly vystaveny dvě pojistné smlouvy. Do roku 2003 bylo za každou smlouvu hrazeno poloviční pojistné - dohromady to byla částka za pojištění celé nemovitosti. Od roku 2003 došlo však k navýšení pojistné částky pojišťovnou a od té doby se za každou smlouvu hradila částka srovnatelná s pojištěním za celou nemovitost (na 1 smlouvu se hradilo 1000 Kč, a na druhou také, pojištění celé nemovitosti, ale mělo být 1000 Kč, takže na obě smlouvy mělo být dle podílů hrazeno pouze 500 Kč za každou a nikoli 1000 Kč za každou, jak to požadovala pojišťovna). Došlo tak k duplicitě smluv, kdy byla jedna nemovitost pojištěna dvěma smlouvami!!! Pojišťovna nám uznala ukončení jedné smlouvy z důvodu duplicity, ale zároveň namítala, že by z ní v případě potřeby bylo plněno (to je ale nesmysl, když ta smlouva byla duplicitní!!!). V pojišťovně bylo sjednáno, že duplicitní smlouva bude vypovězena k 6.8.2011, ale z pojišťovny o několik dní později přišel dopis, kde uvádějí jako datum zániku smlouvy den 5.8.2008 - tedy tři roky zpětně a přitom se ohánějí § 101 občanského zákoníku (o promlčení). Absolutně nechápu postoj pojišťovny - dle zákona o pojistné smlouvě došlo k chybě ze strany pojišťovny a tak byla duplicitní smlouva neplatná již od počátku a mělo by nám být vráceno pojistné za dobu jejího trvání (přinejmenším od roku 2003, kdy došlo k duplicitě). Pojišťovna nám však vrátila zpětně zaplacené pojistné pouze do 5.8.2008 (dne údajného zániku pojistné smlouvy), tedy za tři poslední roky a víc nám prostě už dát nehodlá. Se stanoveným dnem zániku pojistné smlouvy nesouhlasíme a požadujeme od pojišťovny vrácení přinejmenším částku odpovídající pojistnému od roku 2003. Máme na to nárok? A podle jakých zákonů (§)?? Jak bychom měli vůči pojišťovně dále postupovat (doposud si pouze dopisujeme a očividně se navzájem absolutně nechápeme...nebo pojišťovna nehodlá prostě nic víc řešit a počká si až to všechno bude promlčené - spíše to už za promlčené považuje, když si stanovila sama datum zániku smlouvy tři roky zpětně, což odpovídá promlčecí lhůtě!!!!). Předem děkuji za radu.

Otázku poslal/a:  , 25. 7. 2012 10:57

Na otázku odpovídá:

ČSOB Pojišťovna, a.s.,  ČSOB Pojišťovna Callcentrum

Dobrý den,
Pokud je sjednána pojistka na jeden předmět pojištění duplicitně, standardně pojišťovny přistupují na dohodu a ukončí jednu z pojistek, protože stejnou majetkovou škodu nelze řešit ze dvou pojištění najednou. Ve Vašem případě bych doporučila podat odvolání do pojišťovny, kde byly pojistky sjednané, k postupu, jakým byly v průběhu pojištění provedeny změny v pojistném a k ukončení jedné ze smluv k jinému datu, než bylo požadováno.
S pozdravem
Alena Dlouhá

3. 8. 2012 14:24

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

2. 3. 2009 | Věra Tůmová | 4 komentáře

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

Česká spořitelna nabízí další produktovou skládačku. Tentokrát jde o účet pro studenty. I u tohoto účtu si klienti volí vlastní kombinaci produktů a služeb. V recenzi jsme tomuto účtu udělili čtyři hvězdičky. Přečtěte si proč.

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

24. 2. 2009 | Patrik Nacher

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

Řada klientů bank o něm nemá ani tušení, někteří nevěří, že existuje. Řeč je o favoritovi letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek – poplatku za nadměrný vklad hotovosti na účet.

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

23. 2. 2009 | Věra Tůmová

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

Hypoteční banka přišla jako první na trhu s možností sjednat si hypotéku on-line. A zdá se, že si s tímto produktem dala pořádnou práci. Nejvíce ji ocení internetová populace. Tomuto produktu jsme udělili čtyři hvězdičky.

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

23. 2. 2009 | Jan Lener

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

Na přelomu března a dubna může správné načasování žádosti o hypotéku živnostníkům a lidem kombinujícím zaměstnání se samostatně výdělečnou činností, výrazně zvýšit šance na získání úvěru.

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

20. 2. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

Úvěrové registry začínají vnímat finanční krizi i přes „své“ klienty. Potencionální příjemci úvěrů i finanční instituce jsou obezřetnější. Mezi dosavadními dlužníky se zase zvětšuje podíl nesplácených úvěrů. Ve srovnání se zahraničím je na tom Česko pořád dobře.

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

19. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

Nákupy na internetu jsou pro Čechy stále ještě exotické. Z celé populace se k nim odhodlá jen zlomek obyvatel, a když už, platí dobírkou. Platby kartou jsou pro obchodníky kvůli bankám drahé, a tak je stejně příliš nenabízejí.

Bankomat naruby už má několik bank

13. 2. 2009 | Věra Tůmová | 5 komentářů

Bankomat naruby už má několik bank

Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.

Úspory Čechů leží často jen ladem

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Úspory Čechů leží často jen ladem

České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

4. 2. 2009 | Věra Tůmová | 18 komentářů

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

Pojištění domácnosti v Česku zdaleka nemá každá rodina. Riziko, že se něco doma přihodí, je podle České asociace pojišťoven ale vysoké. Rozjíždí proto kampaň, aby majetkové pojištění Čechům přiblížili. Není prý třeba mít drahé pojistky, ale takové, které pokryjí rizika a aktuální hodnotu majetku.

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

2. 2. 2009 | Věra Tůmová | 2 komentáře

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

Tuzemské pojišťovny zatím z krize nemají těžkou hlavu. Český pojistný trh vykazuje ve srovnání s jinými evropskými zeměmi vynikající výsledky a ani klienti naštěstí příliš „neplaší“. To je pozitivní. Zdražování pojistného se také prý zatím nerýsuje. S prognózami však přicházejí experti jen velmi opatrně.

Výzvy nepojištěným motoristům začnou chodit do 14 dní

28. 1. 2009 | Věra Tůmová | 6 komentářů

Výzvy nepojištěným motoristům začnou chodit do 14 dní

Motoristé, u kterých je největší pravděpodobnost, že provozují nepojištěné vozidlo, obdrží první výzvy k zaplacení povinného poplatku do garančního fondu už v polovině února. I když tento příspěvek zaplatí, nebude to znamenat, že jsou pojištění. V případě nehody zaplatí ještě celou škodu i pokutu.

Banky: produkty pro mladé ano, pro seniory ne

27. 1. 2009 | Věra Tůmová | 11 komentářů

Banky: produkty pro mladé ano, pro seniory ne

Přes dva miliony Čechů je nyní starších 60 let. Pro tuzemské banky to je asi malá klientská základna. Se speciálními produkty pro seniory se zrovna nepředhánějí, zatímco produkty pro mladé vymýšlejí o sto šest. Ptali jsme se jich. Vypadá to, že si ale banky nemyslí, že by měly pro seniory něco více dělat.

Bezpečnostní schránka v bance není jen pro milionáře

23. 1. 2009 | Věra Tůmová | 16 komentářů

Bezpečnostní schránka v bance není jen pro milionáře

Možnost uložit si dokumenty či jiné důležité věci v bezpečnostní schránce už v Česku nabízí řada bank. Služba to není drahá a dá se využít i jen na jeden měsíc. Zařízení schránky ale nelze nechat na poslední chvíli před dovolenou. Sejfy nejsou všude a bývají docela vytížené.

Banky na české seniory příliš nemyslí

20. 1. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Banky na české seniory příliš nemyslí

Starších lidí v Česku přibývá, banky o ně ale příliš zájem neprojevují. Operace i informace jsou spíše orientované na mladé klienty. Kdo není na internetu, působí na úředníky jako exot. Tak to aspoň vypadalo v našem mystery shoppingu u šesti bank.

Stránka 136/214

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za poradnu odpovídá:

 ČSOB Pojišťovna Callcentrum

http://www.csobpoj.cz

Aktuální články

Jako výhra v loterii. Vytěžil bitcoiny za 4,5 milionu. Týden v kryptu

Jako výhra v loterii. Vytěžil bitcoiny za 4,5 milionu. Týden v kryptu

Jackpot! Sólo těžař vytěžil blok. Deset let od smrti bitcoinové legendy, Musk podle soudu...více

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Kdo má starý kotel, od neděle v něm zatopí jen ilegálně. Na jeho výměnu za čistější zdroj...více

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijní spoření si za prvních sedm měsíců letošního roku navýšilo přes 530...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services