Duplicitní pojistná smlouva na nemovitost

Dobrý den, zajímalo by mě, jak postupovat v případě, že jedna nemovitost je pojištěna dvěma rovnocennými smlouvami. Problém je následující: u pojišťovny byl vznesen požadavek na pojištění nemovitosti a to tak, že každý ze dvou spolupodílníků bude platit polovinu pojistné částky. Byly vystaveny dvě pojistné smlouvy. Do roku 2003 bylo za každou smlouvu hrazeno poloviční pojistné - dohromady to byla částka za pojištění celé nemovitosti. Od roku 2003 došlo však k navýšení pojistné částky pojišťovnou a od té doby se za každou smlouvu hradila částka srovnatelná s pojištěním za celou nemovitost (na 1 smlouvu se hradilo 1000 Kč, a na druhou také, pojištění celé nemovitosti, ale mělo být 1000 Kč, takže na obě smlouvy mělo být dle podílů hrazeno pouze 500 Kč za každou a nikoli 1000 Kč za každou, jak to požadovala pojišťovna). Došlo tak k duplicitě smluv, kdy byla jedna nemovitost pojištěna dvěma smlouvami!!! Pojišťovna nám uznala ukončení jedné smlouvy z důvodu duplicity, ale zároveň namítala, že by z ní v případě potřeby bylo plněno (to je ale nesmysl, když ta smlouva byla duplicitní!!!). V pojišťovně bylo sjednáno, že duplicitní smlouva bude vypovězena k 6.8.2011, ale z pojišťovny o několik dní později přišel dopis, kde uvádějí jako datum zániku smlouvy den 5.8.2008 - tedy tři roky zpětně a přitom se ohánějí § 101 občanského zákoníku (o promlčení). Absolutně nechápu postoj pojišťovny - dle zákona o pojistné smlouvě došlo k chybě ze strany pojišťovny a tak byla duplicitní smlouva neplatná již od počátku a mělo by nám být vráceno pojistné za dobu jejího trvání (přinejmenším od roku 2003, kdy došlo k duplicitě). Pojišťovna nám však vrátila zpětně zaplacené pojistné pouze do 5.8.2008 (dne údajného zániku pojistné smlouvy), tedy za tři poslední roky a víc nám prostě už dát nehodlá. Se stanoveným dnem zániku pojistné smlouvy nesouhlasíme a požadujeme od pojišťovny vrácení přinejmenším částku odpovídající pojistnému od roku 2003. Máme na to nárok? A podle jakých zákonů (§)?? Jak bychom měli vůči pojišťovně dále postupovat (doposud si pouze dopisujeme a očividně se navzájem absolutně nechápeme...nebo pojišťovna nehodlá prostě nic víc řešit a počká si až to všechno bude promlčené - spíše to už za promlčené považuje, když si stanovila sama datum zániku smlouvy tři roky zpětně, což odpovídá promlčecí lhůtě!!!!). Předem děkuji za radu.

Otázku poslal/a:  , 25. 7. 2012 10:57

Na otázku odpovídá:

ČSOB Pojišťovna, a.s.,  ČSOB Pojišťovna Callcentrum

Dobrý den,
Pokud je sjednána pojistka na jeden předmět pojištění duplicitně, standardně pojišťovny přistupují na dohodu a ukončí jednu z pojistek, protože stejnou majetkovou škodu nelze řešit ze dvou pojištění najednou. Ve Vašem případě bych doporučila podat odvolání do pojišťovny, kde byly pojistky sjednané, k postupu, jakým byly v průběhu pojištění provedeny změny v pojistném a k ukončení jedné ze smluv k jinému datu, než bylo požadováno.
S pozdravem
Alena Dlouhá

3. 8. 2012 14:24

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Banky před konkurencí nechráníme, říká Prouza

8. 9. 2005 | Jiří Šedivý | 8 komentářů

Banky před konkurencí nechráníme, říká Prouza

Ve druhém díle vašeho rozhovoru s Tomášem Prouzou se mimo jiné dozvíte, proč si nemyslí, že by ministerstvo zvyšovalo regulaci bankovního trhu. Dozvíte se, jak se dívá na současné úrokové sazby a že považuje konkurenci EU pro náš trh za neomezenou.

Servis 24 České spořitelny má bezpečnostní chybu

6. 9. 2005 | Jiří Šedivý | 43 komentářů

Servis 24 České spořitelny má bezpečnostní chybu

Česká spořitelna před časem zavedla nový bezpečnostní prvek. Zjistili jsme, že kvůli chybě v aplikaci je prakticky bezcenný. Ohroženy jsou i další funkce služby Servis 24. Spořitelna ovšem uklidňuje, že projekt je zatím v testovací fázi a nemůže nikoho poškodit.

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

5. 9. 2005 | Dana Chytilová | 5 komentářů

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.

Bankovní účet bez poplatků? Existuje!

1. 9. 2005 | Karel Doležal | 58 komentářů

Bankovní účet bez poplatků? Existuje!

I českým finančním trhem lze proplouvat bez vydané koruny za správu peněz. Není to zrovna nejjednodušší, ale je to rozhodně možné. Chcete spravovat bankovní konto, platit kartou a vybírat hotovost zcela zdarma?

Konec prázdnin, konec svobody bank?

31. 8. 2005 | Dana Chytilová | 10 komentářů

Konec prázdnin, konec svobody bank?

Okurkovou sezónu chce ministerstvo financí zakončit asi hodně zostra. Že by se letos urodilo v ministerské zahradě více chilli papriček než okurek? Tak by to alespoň mohly cítit bankovní domy, kterým ministr Sobotka poslal 88 "otázek". Co jeho materiál vlastně znamená?

(Ne)výhodné převody studentských kont

25. 8. 2005 | Dana Chytilová | 3 komentáře

 (Ne)výhodné převody studentských kont

Necháváte za sebe rozhodovat banku? Nemusí to být výhodné. Ukážeme si to na příkladu převodu studentského konta na běžný účet. Pokud si změnu nepromyslíte, budete zbytečně platit víc.

Nemovitosti: prostor pro růst cen i do budoucna? II.

22. 8. 2005 | Petr Vykoukal | 9 komentářů

Nemovitosti: prostor pro růst cen i do budoucna? II.

Tržní ceny nemovitostí se odpoutávají od tržních nájmů ekvivalentních bytů, neboli pronajímání nemovitostí přináší malý výnos. Bude tento nepřirozený stav znamenat likvidaci trhu s nájemním bydlením? Přečtěte si dokončení pátečního článku.

Potřebuji životní pojištění? Je to produkt pro mě?

18. 8. 2005 | Simona Ely Plischke | 40 komentářů

Potřebuji životní pojištění? Je to produkt pro mě?

Co se vám vybaví pod pojmem životní pojištění? Výhodné spoření, daňové úlevy, šetření si na důchod? Pak jste obětí reklamní masáže a uzavřeli jste smlouvu pravděpodobně na "radu" prodejce pojištění. V jakých případech potřebujete životní pojistku a kdy spíše vyhazujete peníze komínem? Rozhodujte se na základě svých potřeb, ne potřeb zprostředkovatelů.

Nekývněte v září na první banku

18. 8. 2005 | Dana Chytilová | 8 komentářů

Nekývněte v září na první banku

Nechcete začít další školní rok bez běžného účtu? Dostanete příležitost k jeho založení. Pracovníci bank v září totiž navštěvují školy a lákají nové studenty právě na tu jejich banku. Nevrhněte se na první nabídku.

Poslední záchrana pojišťovny? Vlastní kapitál

17. 8. 2005 | Josef Lukášek | 6 komentářů

Poslední záchrana pojišťovny? Vlastní kapitál

Pokud pojišťovně selžou obvyklé zdroje, jako je zaplacené pojistné, rezerva, zajištění či výnosy, musí mít poslední záchrannou brzdu před bankrotem. Tou je základní kapitál vložený akcionářem. V jaké výši a jak se tvoří? Je jeho objem požadovaný zákonem dostatečný? Na české pojišťovny čeká tzv. Solvency II., co to je?

Ministerská lupa nad čtenářskou bankovní reformou

16. 8. 2005 | redakce Peníze.CZ | 28 komentářů

Ministerská lupa nad čtenářskou bankovní reformou

Návrh Ministerstva financí na změnu podmínek v bankovním sektoru nezůstal námi ani našimi čtenáři nepovšimnut. Vašich názorů a připomínek na to, co vás pálí a jak byste to řešili, se nám sešlo opravdu hodně. Předložili jsme je Ministerstvu financí. Náměstek ministra Tomáš Prouza připojil k vašim návrhům své komentáře.

Případ Helvag: OVB se nechová jako seriózní firma

15. 8. 2005 | Martin Zika | 207 komentářů

Případ Helvag: OVB se nechová jako seriózní firma

Krach "bezrizikové švýcarské investice", ve které lidé přišli o stovky miliónů korun, vytáhl na světlo staronový problém. Mají zodpovědnost pouze ti, kteří do produktu investovali, protože se rozhodovali na základě svobodné vůle? Anebo by k větší zodpovědnosti měla být hnána firma, která produkty vybírá a určitým způsobem školí své zprostředkovatele?

Události uplynulého měsíce: červenec

5. 8. 2005 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: červenec

Uteklo vám v červenci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru červencových událostí.

Zrušení účtu zdarma? Ne tak docela

4. 8. 2005 | Dana Chytilová | 16 komentářů

Zrušení účtu zdarma? Ne tak docela

Rušení poplatku za zrušení účtu patří nyní mezi nejviditelnější nástroje, kterým na sebe banky upozorňují. Jde jen o líbivé gesto konkurenčního boje? Opravdu při vystoupení z dané banky nezaplatíte nic? Nebudete zkasírováni na jiných poplatcích? Jak kde.

Poštovní spořitelna: oblíbená dětská banka?

2. 8. 2005 | Dana Chytilová

Poštovní spořitelna: oblíbená dětská banka?

Chcete své dítě vychovat k dobrému hospodaření s penězi? Pak prý mu pořiďte vlastní konto, slyšíme stále častěji. Velkým zájmem o produkty pro mladé se ráda pyšní Poštovní spořitelna. Je však její nabídka opravdu výjimečná? Využívá jí opravdu tolik lidí? Srovnali jsme ji s dětskými produkty poskytovanými "bankovní trojkou".

Stránka 164/215

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za poradnu odpovídá:

 ČSOB Pojišťovna Callcentrum

http://www.csobpoj.cz

Aktuální články

KB Pojišťovna má po šesti letech nového ředitele

KB Pojišťovna má po šesti letech nového ředitele

KB Pojišťovna má po šesti letech nového generálního ředitele a předsedu představenstva....více

Zemřel bankéř Jiří Kunert, dlouholetý šéf UniCredit

Zemřel bankéř Jiří Kunert, dlouholetý šéf UniCredit

Ve věku 71 let náhle zemřel Jiří Kunert. V letech 1988 až 2018 stál v čele tuzemské UniCredit...více

Zaplaťte pokutu, nařizuje falešný ERÚ. Lidem volá automat

Zaplaťte pokutu, nařizuje falešný ERÚ. Lidem volá automat

Energetický regulační úřad (ERÚ) varuje domácnosti před telefonáty, v nichž podvodníci...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services