Duplicitní pojistná smlouva na nemovitost

Dobrý den, zajímalo by mě, jak postupovat v případě, že jedna nemovitost je pojištěna dvěma rovnocennými smlouvami. Problém je následující: u pojišťovny byl vznesen požadavek na pojištění nemovitosti a to tak, že každý ze dvou spolupodílníků bude platit polovinu pojistné částky. Byly vystaveny dvě pojistné smlouvy. Do roku 2003 bylo za každou smlouvu hrazeno poloviční pojistné - dohromady to byla částka za pojištění celé nemovitosti. Od roku 2003 došlo však k navýšení pojistné částky pojišťovnou a od té doby se za každou smlouvu hradila částka srovnatelná s pojištěním za celou nemovitost (na 1 smlouvu se hradilo 1000 Kč, a na druhou také, pojištění celé nemovitosti, ale mělo být 1000 Kč, takže na obě smlouvy mělo být dle podílů hrazeno pouze 500 Kč za každou a nikoli 1000 Kč za každou, jak to požadovala pojišťovna). Došlo tak k duplicitě smluv, kdy byla jedna nemovitost pojištěna dvěma smlouvami!!! Pojišťovna nám uznala ukončení jedné smlouvy z důvodu duplicity, ale zároveň namítala, že by z ní v případě potřeby bylo plněno (to je ale nesmysl, když ta smlouva byla duplicitní!!!). V pojišťovně bylo sjednáno, že duplicitní smlouva bude vypovězena k 6.8.2011, ale z pojišťovny o několik dní později přišel dopis, kde uvádějí jako datum zániku smlouvy den 5.8.2008 - tedy tři roky zpětně a přitom se ohánějí § 101 občanského zákoníku (o promlčení). Absolutně nechápu postoj pojišťovny - dle zákona o pojistné smlouvě došlo k chybě ze strany pojišťovny a tak byla duplicitní smlouva neplatná již od počátku a mělo by nám být vráceno pojistné za dobu jejího trvání (přinejmenším od roku 2003, kdy došlo k duplicitě). Pojišťovna nám však vrátila zpětně zaplacené pojistné pouze do 5.8.2008 (dne údajného zániku pojistné smlouvy), tedy za tři poslední roky a víc nám prostě už dát nehodlá. Se stanoveným dnem zániku pojistné smlouvy nesouhlasíme a požadujeme od pojišťovny vrácení přinejmenším částku odpovídající pojistnému od roku 2003. Máme na to nárok? A podle jakých zákonů (§)?? Jak bychom měli vůči pojišťovně dále postupovat (doposud si pouze dopisujeme a očividně se navzájem absolutně nechápeme...nebo pojišťovna nehodlá prostě nic víc řešit a počká si až to všechno bude promlčené - spíše to už za promlčené považuje, když si stanovila sama datum zániku smlouvy tři roky zpětně, což odpovídá promlčecí lhůtě!!!!). Předem děkuji za radu.

Otázku poslal/a:  , 25. 7. 2012 10:57

Na otázku odpovídá:

ČSOB Pojišťovna, a.s.,  ČSOB Pojišťovna Callcentrum

Dobrý den,
Pokud je sjednána pojistka na jeden předmět pojištění duplicitně, standardně pojišťovny přistupují na dohodu a ukončí jednu z pojistek, protože stejnou majetkovou škodu nelze řešit ze dvou pojištění najednou. Ve Vašem případě bych doporučila podat odvolání do pojišťovny, kde byly pojistky sjednané, k postupu, jakým byly v průběhu pojištění provedeny změny v pojistném a k ukončení jedné ze smluv k jinému datu, než bylo požadováno.
S pozdravem
Alena Dlouhá

3. 8. 2012 14:24

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Češi stále nevědí, které finanční produkty jsou pojištěné

17. 8. 2019 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Češi stále nevědí, které finanční produkty jsou pojištěné

„Lidé považují za automaticky pojištěné všechny finanční produkty, které si sjednají na pobočce v bance, ale to je velký omyl,“ varuje šéfka Garančního systému finančního trhu Renáta Kadlecová.

Asistenční službu si přivoláte digitálně. Uvidíte, jak se k vám blíží

16. 8. 2019 | Petr Kučera

Asistenční službu si přivoláte digitálně. Uvidíte, jak se k vám blíží

Klienti České pojišťovny si nově můžou objednat asistenční službu k autu i bez telefonního hovoru. Přivolat si na pomoc lze teď také prostřednictvím digitálního rozhraní. Řidiči navíc uvidí přesnou polohu asistenčního vozu a v reálném čase tak můžou sledovat, jak se blíží k místu nehody či poruchy.

Přes Fincentrum na bankovní účty. Využije licenci německé firmy

16. 8. 2019 | Petr Kučera

Přes Fincentrum na bankovní účty. Využije licenci německé firmy

Klienti poradenské skupiny Fincentrum a Swiss Life Select získají přes klientský portál přístup na své běžné bankovní účty. V první fázi uvidí účty České spořitelny, Air Bank a ČSOB, postupně se přidají i zbývající banky.

ČSOB zlevní europlatby, zdraží telefonní bankovnictví. Přidá platby mobilem a investice

16. 8. 2019 | Petr Kučera | 16 komentářů

ČSOB zlevní europlatby, zdraží telefonní bankovnictví. Přidá platby mobilem a investice

Podzim přinese vedle změn v ceníku také nové služby: Google, Apple a Garmin Pay nebo třeba možnost začít s investicemi bez návštěvy pobočky.

Byty, domy i pozemky zdražily o dalších 8 %. Růst cen ale zpomaluje

15. 8. 2019 | Petr Kučera

Byty, domy i pozemky zdražily o dalších 8 %. Růst cen ale zpomaluje

Tržní cena bytů v Česku byla v letošním druhém čtvrtletí průměrně o 8,2 procenta vyšší než před rokem. Od začátku roku 2010 zdražily byty už skoro o 45 procent. 

Otázky pro nové odborné zkoušky k pojištění už jsou známé

14. 8. 2019 | Petr Kučera

Otázky pro nové odborné zkoušky k pojištění už jsou známé

Česká národní banka zveřejnila na svých internetových stránkách podklady pro odborné zkoušky podle zákona o distribuci pojištění a zajištění. Zkoušková sada obsahuje 1500 otázek a 100 případových studií.

Až 70 % Čechů při ztrátě příjmů nevydrží přes tři měsíce

12. 8. 2019 | Petr Kučera | 3 komentáře

Až 70 % Čechů při ztrátě příjmů nevydrží přes tři měsíce

Víc než dvě třetiny obyvatel Česka nepokryjí při výpadku pravidelného příjmu své výdaje a závazky déle než tři měsíce. Ukázal to průzkum BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Jsme levnější než banky, přitom neriskujeme víc, chlubí se Zonky

12. 8. 2019 | Petr Kučera

Jsme levnější než banky, přitom neriskujeme víc, chlubí se Zonky

Zatímco banky nabízejí spotřebitelské úvěry za průměrný úrok 8,37 procenta ročně, přes službu Zonky si lze půjčit v průměru za 7,16 procenta. Firma se tím pochlubila v dnešní zprávě, která zdůrazňuje výhody takzvané sdílené ekonomiky, P2P platforem a automatizace.

Apple přichází s vlastní platební kartou, láká na slevy

7. 8. 2019 | Petr Kučera

Apple přichází s vlastní platební kartou, láká na slevy

Společnost Apple začíná nabízet kreditní kartu pro uživatele telefonů iPhone – zatím jde o zájemce, kteří se přihlásili už dřív. Spolupracuje při tom s americkou bankou Goldman Sachs.

Mobil a hodinky místo plastové karty. Zájem prudce roste

6. 8. 2019 | Petr Kučera | 4 komentáře

Mobil a hodinky místo plastové karty. Zájem prudce roste

Některou z mobilních platebních služeb – Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay nebo Fitbit Pay – využívá už přes 100 tisíc klientů Komerční banky. Ve svých zařízeních (mobilech, hodinkách či iPadech) aktivovali víc než 115 tisíc karet.

Půjčku od ČSOB získají online i neklienti. Do tří měsíců bez úroků

6. 8. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Půjčku od ČSOB získají online i neklienti. Do tří měsíců bez úroků

Spotřebitelský úvěr od ČSOB nazvaný Půčka na cokoliv si nově můžou sjednat online i lidé, kteří nejsou klienti této banky. „Vše včetně podpisu smlouvy a načerpání peněz lze provést plně online a stihnout do pár minut,“ říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení, spotřebitelské financování, otevřené bankopojištění a inovace.

Zaplaťte pětkrát kartou a dostanete stovku měsíčně, láká Creditas

5. 8. 2019 | Petr Kučera | 1 komentářů

Zaplaťte pětkrát kartou a dostanete stovku měsíčně, láká Creditas

Banka Creditas chce podpořit placení debetní kartou vydanou k jejímu běžnému účtu. Když se zaregistrujete do akce 6x100, můžete získat až 600 korun během půl roku. Konkrétně stovku za každý měsíc, v němž aspoň pětkrát zaplatíte kartou – a to jakoukoliv částku.

Změny v placení na internetu: SMS už nestačí

5. 8. 2019 | Petr Kučera | 35 komentářů

Změny v placení na internetu: SMS už nestačí

Online platby kartou mají být od poloviny září ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo ale nemá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít složitější než doteď.

Půjčujeme si auto v zahraničí: Pár dobrých rad

1. 8. 2019 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Půjčujeme si auto v zahraničí: Pár dobrých rad

Chystáte se na dovolenou do ciziny a chcete si tam půjčit auto? Pro začátečníky máme pár užitečných tipů.

Kartou si koupíte jízdenku i do metra, Praha dohání zpoždění

31. 7. 2019 | Petr Kučera

Kartou si koupíte jízdenku i do metra, Praha dohání zpoždění

Dopravní podnik hlavního města Prahy začal do prvních stanic metra instalovat bezkontaktní terminály na nákup jízdenek. Budou umístěny ve vestibulech stanic – na stojanech, které předtím sloužily pro validátory Opencard.

Stránka 72/214

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za poradnu odpovídá:

 ČSOB Pojišťovna Callcentrum

http://www.csobpoj.cz

Aktuální články

Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa

Copy–paste není nejlepší řešení, nasloucháme místním, říká manažerka Uniqa

Porozumět potřebám zákazníků je alfou omegou práce Sylwie Szymuly. Jaké nové obchodní...více

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+

Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci

Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services