Nezaviněná nehoda a neproplacení plné škody

Dobrý den, cca před měsícem se příteli stala nehoda, kterou nezavinil. Vozidlo do něj narazilo zezadu, pán nedobrzdil a uznal vinu. Škoda minimální, policie se nevolala. Máme rok staré auto, které je na úvěr. Škoda byla řádně nahlášena, auto přijel nafotit technik, zlikvidovali škodu dva likvidátoři (už v servisu). Na autě nebylo skoro nic vidět, jen pár oděrků a rozbitá odrazka. V autorizovaném servisu nám ale řekli, že je třeba nechat auto opravit u nich právě kvůli úvěru - úvěrová společnost prý požaduje, aby bylo auto vždy opraveno, i když je škoda minimální (nechtěli jsme původně auto opravovat a chtěli jsme si nechat plnění rozpočtem), aby auto mělo co nejvyšší hodnotu v případě neplacení (máme auto ze tří čtvrtin zaplacené a platíme vždy v předstihu). Což mi už samo o sobě přijde divné, protože rozhodnutí by mělo být přeci na nás, jestli budeme požadovat plnění rozpočtem nebo na fakturu. Ale ok. Auto máme od minulého týdne opravené, oprava stála podle faktury, kterou nám předložili v servisu cca 15 000 Kč. Nyní volal likvidátor z pojišťovny viníka, že rozbití odrazky nemohlo být způsobeno nehodou a totéž zadní nárazník (na kterém byly jen dva malé oděrky a servis ho kvůli tomu celý vyměnil!!!), takže budeme muset zaplatit rozdíl mezi zaplacenou částkou a částkou za opravu = 6 000 Kč. Nevíme o tom, že by byla odrazka rozbitá již před nehodou, totéž o oděrku na nárazníků a nejsme znalci na to, abychom poznali, jestli je to od nehody. Auto si neobcházím vždy, když do něj sedám, takže nevylučuji, že odrazka byla rozbitá před nehodou, ale nejsme si toho vědomi. Ale k mému dotazu - pokud bychom dopředu věděli, že pojišťovna nezaplatí celou škodu, nechali bychom si opravit jenom to, co zaplatí a ne vyměnit celý nárazník, na kterém byly pouze malé oděrky! Takže oprava by stála asi 700 Kč za výměnu odrazky a ne 6 000 Kč za odrazku+nárazník, které po nás teď požaduje servis! Jde se nějak v tomto případě bránit? V servisu si nechali i náš starý nárazník, který byl skoro jako nový a který bychom za normálních okolností neměnili. Proč servis nepostupoval tak, že by opravu provedl až v momentě, kdy bude vědět částku z pojistky? Oba s přítelem jsme velmi naštvaní, že si v servisu dělali s naším autem, co chtěli a nyní po nás chtějí značný obnos peněz zpět.

Otázku poslal/a:  , 26. 10. 2012 20:50

Na otázku odpovídá:

ČSOB Pojišťovna, a.s.,  ČSOB Pojišťovna Callcentrum

Dobrý den,
V tomto případě bych doporučila obrátit se na úvěrovou společnost pro ověření, zda smluvní servis postupoval v souladu se sjednanými podmínkami a provedl opravu vozidla správným způsobem.
Pokud nesouhlasíte s výsledkem šetření pojistné události, doporučuji se obrátit na pojišťovnu viníka s žádostí o přezkoumání likvidace pojistné události.
S pozdravem
Alena Dlouhá

1. 11. 2012 10:51

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Banka není mamka

12. 9. 2014 | Michal Kašpárek | 18 komentářů

Banka není mamka

Proč by zrovna banky měly být rovnostářské?

Kupujeme byt: Chce developer stavět za vaše? Držte se dál

10. 9. 2014 | Vladimír Zuzák | 3 komentáře

Kupujeme byt: Chce developer stavět za vaše? Držte se dál

Důvěryhodný developer je ten, který váš byt dostaví. Ale jak ho rozpoznat už na začátku, kdy máte k dispozici jen lákavé vizualizace? Naučte se rozlišovat developery do tří skupin podle toho, z čeho výstavbu svých projektů platí. Díky tomu budete nejlépe vědět, do které novostavby investovat.

Nezaplatíš za telefon – nedostaneš úvěr? Čím hrozí registry dlužníků

4. 9. 2014 | Ondřej Tůma

Nezaplatíš za telefon – nedostaneš úvěr? Čím hrozí registry dlužníků

Černý puntík v rejstříku dlužníků! V úvěrových registrech se ukládají informace o tom, jak vzorně či naopak nepříkladně splácejí své závazky klienti bank, nebankovních finančních společností, telekomunikačních firem či dodavatelů energií. Když je vaše platební morálka nízká, může to mít tuze nepříjemné důsledky, až budete třeba od banky něco vážně potřebovat.

Chudí vlevo, bohatí vpravo. Česká spořitelna staví pro mohovitější banku v bance

4. 9. 2014 | Gabriel Pleska | 58 komentářů

Chudí vlevo, bohatí vpravo. Česká spořitelna staví pro mohovitější banku v bance

Modrá je dobrá. To si myslí nejen Ondřej Hejma a Žlutý pes, ale taky Česká spořitelna, která prý chce od října nabízet služby pod novou značkou Blue. Lepší služby pro lepší lidi. Pro ty, kteří mají měsíční příjem nad třicet tisíc korun.

Účet bez poplatků už i od Raiffeisen. Umí toho hodně

31. 8. 2014 | Jiří Hovorka | 14 komentářů

Účet bez poplatků už i od Raiffeisen. Umí toho hodně

Nové konto od Raiffeisenbank se řadí mezi nejvýkonnější účty v kategorii těch, které mohou být bez poplatků. Nezruinuje vás ani při nesplnění podmínek.

Očima expertů: Jak nejlíp investovat milion?

29. 8. 2014 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Očima expertů: Jak nejlíp investovat milion?

Akcie, nemovitost, zlato nebo snad luxusní fáro? Přečtěte si, jak by milion korun investovali Aleš Michl, Tomáš Čupr, Vladimír Bezděk, Lukáš Kovanda, Martin Kasa a další osobnosti ze světa peněz a podnikání.

Kupujeme byt: Dokud není váš, chraňte své peníze úschovou

27. 8. 2014 | Vladimír Zuzák | 12 komentářů

Kupujeme byt: Dokud není váš, chraňte své peníze úschovou

Divili byste se, co všechno se děje s penězi kupujících, ještě než dojde k zápisu jejich vlastnického práva do katastru nemovitostí. Desítky milionů korun od klientů jsou na běžných účtech realitních kanceláří, kde jistě neleží ladem. A další miliony posílají neznalí kupující rovnou prodávajícím bez záruky, že neodjedou na Havaj, aniž nemovitost převedli na kupujícího.

Pojišťovny jdou podvodníkům po krku. V akci i „detektory lži“

21. 8. 2014 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Pojišťovny jdou podvodníkům po krku. V akci i „detektory lži“

Počty odhalených pojistných podvodů rok od roku rostou. Pojišťovny nabírají do boje proti podvodníkům nové lidi a nasazují i moderní technologie. Klidně se vám tedy může stát, že si při telefonátu s pracovníkem pojišťovny popovídáte s hlasovým analyzátorem, „měkčí“ obdobou detektoru lži. Přesto se podle odhadů podaří odhalit jen desetinu podvodů.

Kupujeme byt: Lákavé hypotéky. Která je na světě nejkrásnější?

13. 8. 2014 | Vladimír Zuzák | 10 komentářů

Kupujeme byt: Lákavé hypotéky. Která je na světě nejkrásnější?

Česká národní banka přinesla na konci července kupujícím dobré zprávy. Úrokové sazby zůstanou nízké do příštího léta. Banky umožňují zákazníkům smlouvat víc než kdy předtím, bojují o klienty. Ale pozor, úrok není všechno. Vybírejte úvěr radši podle RPSN. Aby vám radost z výhodné hypotéky nic nepokazilo, vyplatí se také prescoring a odhad nemovitosti.

Martin Rotkovský o životním pojištění: Docházejí klienti

13. 8. 2014 | Martin Vlnas | 16 komentářů

Martin Rotkovský o životním pojištění: Docházejí klienti

„Docházejí potenciální klienti mezi 25 a 40 lety a noví přibývají stále pomaleji. A za patnáct let bude v tomto věku o polovinu méně lidí než dnes,“ říká technický ředitel UNIQA pojišťovny pro Česko a Slovensko. Nedostatek klientů zvyšuje také nároky na finanční poradce. Ti, kteří se o klienty nestarají, nepřežijí. Jedinou správnou cestou je dlouhodobý servis a péče, jakkoliv je to obtížnější…

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

12. 8. 2014 | Stanislav Holeš | 11 komentářů

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích zatím zajímá hlavně lidi z branže: pojišťovny a jejich zaměstnance, pojišťovací agenty a finanční poradce. Jejím cílem je ale ochrana spotřebitele. Snaží se zpřehlednit trh, pojišťovnám a pojišťovákům přidává povinnosti... Mohla by ale také znamenat ohrožení zaměstnavatelských příspěvků na životní pojištění. A to by leckoho zabolelo.

Vladimír Zuzák: Když realitky neukočíruje stát, musí se začít zespodu

6. 8. 2014 | Martin Vlnas | 12 komentářů

Vladimír Zuzák: Když realitky neukočíruje stát, musí se začít zespodu

„Čím dál víc mě štvalo, v jak špatné kondici je český realitní trh. Tak jsem se rozhodl to změnit,“ vysvětluje Vladimír Zuzák, spolumajitel společnosti Home Institute, která se snaží postavit na stranu klientů v nerovném boji s fígly realitek a developerů.

Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků

5. 8. 2014 | Petra Dlouhá | 24 komentářů

Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků

„Haló? Tady Novák z Asociace pojišťoven. Musíme vám zkontrolovat smlouvu…“ „Dobrý den, Mráček z Centra pojišťoven. Víte, že máte nárok na slevu? Kdy se sejdeme?“ Nepoctiví pojišťováci se kryjí za neexistující instituce s úctyhodným názvem. Důvod? Chtějí navodit dojem, že jsou z „vaší pojišťovny“ nebo příbuzné organizace a přetáhnout ke konkurenci. Nemusí se to vyplatit. Dejte pozor, kdo volá.

Chcete svoje peníze zpátky? Směnka – nejdrsnější nástroj k zajištění pohledávky

30. 7. 2014 | Petra Dlouhá | 28 komentářů

Chcete svoje peníze zpátky? Směnka – nejdrsnější nástroj k zajištění pohledávky

Těžko hledat jednodušší a účinnější nástroj k zajištění pohledávky. Směnku můžete vystavit třeba na pivní tácek. Když bude obsahovat zákonem stanovené náležitosti, platí. Z pohledu věřitele dar z nebes. Z pohledu dlužníka – brutální nástroj, který člověka může sedřít z kůže. Vzdorovat je (většinou) marné. Poradíme, jak směnku vystavit. A na co dávat pozor.

Tomáš Drábek: Hypotéka není monstrum

28. 7. 2014 | Martin Vlnas | 4 komentáře

Tomáš Drábek: Hypotéka není monstrum

Když byly sazby hypoték na čtyřech procentech, shodoval se Tomáš Drábek s kolegy z branže, že níž už to nejde. Dnes je jeho domovská UniCredit Bank ochotná za určitých okolností jít i pod dvě procenta. A možná by se, připouští nerad, dalo jít ještě níž. Každopádně: „Určitě se ale v blízké době nemusíme obávat obratu a razantního zdražování.“

Stránka 100/214

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za poradnu odpovídá:

 ČSOB Pojišťovna Callcentrum

http://www.csobpoj.cz

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services