DPH

dobrý den..před měsícem nám při sekání trávy rozbil zaměstnanec technických služem sklo u auta. Ihned zavolali vedoucího, který se nám omluvil,vše sepsal a řekl, že proti tomuto jsou pojištěni a odkázal nás na firmu, kde nám sklo opraví.Po měsíci mi volala firma, že chtějí po mě zaplati DPH, protože jsem plátce a že si DPH můžu dát do odečtu. Pro mne je to nesmysl, protože jsem byla pouze účastník...je to věc mezi technickými službami a firmou, kde sklo opravili. Vše bylo vyfakturováno technickým službám takže si ani fakturu nemohu dát do nákladů, protože mne to nic nestálo. Volají mi každý den, že jim pojišťovna uhradila částku bez DPH. Také nechápu proč volají z autoservisu, když smlouvu s pojišťovnou měly tech. služby......paní z firmy mi to nedokáže vysvětlit co já s tím mám společného a říká mi, že tomu nerozumím, ale je to tak. Na jakém základě bych si DPH měla odečíst, když jsem nic neplatila.....děkuji za odpověď...J.S.

Otázku poslal/a:  , 10. 7. 2013 19:48

Na otázku odpovídá:

ČSOB Pojišťovna, a.s.,  ČSOB Pojišťovna Callcentrum

Dobrý den,

pojistitelé vyplácejí pojistné plnění plátcům DPH bez DPH s výjimkou případů, kdy plátce DPH nemůže z důvodů daných příslušnými právními předpisy uplatnit odpočet této daně. Většinou je toto ustanovení uvedeno v ve Všeobecných pojistných podmínkách – obecná část (v ČSOB Pojišťovně ve VPP OC 2005). Náhrada škody není zdanitelným plněním.
Z údajů, které máme k případu k dispozici lze odpovědět následovně:

1) Vy, jako vlastník věci jste měli být objednateli opravy skla vozidla
2) Pojištěný = Technické služby měl nahlásit škodu pojišťovně, u níž má sjednánu odpovědnost za škodu způsobenou zaměstnavateli
3) Servis měl fakturovat Vám (na faktuře jste měli být uvedeni) – servis požaduje platbu vč. DPH – tady nastal ten pro Vás fatální omyl
4) Pojišťovna pak vypočte pojistné plnění pro poškozeného s ohledem na fakt, zda poškozený je plátce nebo neplátce DPH – pro Vás tedy bez DPH

Jednou z možností je, že servisu částku opravy zaplatí poškozený a následně obdrží pojistné plnění na základě předložené faktury. Druhou je, že pojištěný fakturu předloží pojišťovně a pojišťovna servisu uhradí částku (ve Vašem případě bez DPH), ale správně vystavená faktura na Vaši společnost by problém, který se teď zabýváte vyřešila

Vzhledem k plnění z pojištění odpovědnosti za škodu Vám doporučuji obrátit se na pojišťovnu, která případ likvidovala a domluvit si „revizi“ případu. Příslušný autoservis bych odkázala na dobu do vyřešení případu na Technické služby.

S pozdravem
Petr Kubíček, ČSOB Pojišťovna

22. 7. 2013 16:26

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

13. 3. 2009 | Věra Tůmová

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

Češi se přestávají bát platit kartami. Místo vybírání peněz z bankomatů a následného placení v hotovosti nyní podstatně častěji sáhnou po plastové kartě přímo u pokladny. Začínají se tak blížit obyvatelům zemí s dlouhou tradicí platebních karet.

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

4. 3. 2009 | Michal Obrázek | 3 komentáře

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

3. 3. 2009 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

Kdo vkládá na účet v hotovosti více než půl milionu korun, musí se připravit, že bance zaplatí až stovky korun. Taková praxe je absurdní rozhodli bankovní klienti, kteří poplatek za nadměrný vklad zvolili za letošní nejabsurdnější bankovní poplatek.

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

2. 3. 2009 | Věra Tůmová | 4 komentáře

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

Česká spořitelna nabízí další produktovou skládačku. Tentokrát jde o účet pro studenty. I u tohoto účtu si klienti volí vlastní kombinaci produktů a služeb. V recenzi jsme tomuto účtu udělili čtyři hvězdičky. Přečtěte si proč.

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

24. 2. 2009 | Patrik Nacher

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

Řada klientů bank o něm nemá ani tušení, někteří nevěří, že existuje. Řeč je o favoritovi letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek – poplatku za nadměrný vklad hotovosti na účet.

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

23. 2. 2009 | Věra Tůmová

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

Hypoteční banka přišla jako první na trhu s možností sjednat si hypotéku on-line. A zdá se, že si s tímto produktem dala pořádnou práci. Nejvíce ji ocení internetová populace. Tomuto produktu jsme udělili čtyři hvězdičky.

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

23. 2. 2009 | Jan Lener

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

Na přelomu března a dubna může správné načasování žádosti o hypotéku živnostníkům a lidem kombinujícím zaměstnání se samostatně výdělečnou činností, výrazně zvýšit šance na získání úvěru.

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

20. 2. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

Úvěrové registry začínají vnímat finanční krizi i přes „své“ klienty. Potencionální příjemci úvěrů i finanční instituce jsou obezřetnější. Mezi dosavadními dlužníky se zase zvětšuje podíl nesplácených úvěrů. Ve srovnání se zahraničím je na tom Česko pořád dobře.

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

19. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

Nákupy na internetu jsou pro Čechy stále ještě exotické. Z celé populace se k nim odhodlá jen zlomek obyvatel, a když už, platí dobírkou. Platby kartou jsou pro obchodníky kvůli bankám drahé, a tak je stejně příliš nenabízejí.

Bankomat naruby už má několik bank

13. 2. 2009 | Věra Tůmová | 5 komentářů

Bankomat naruby už má několik bank

Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.

Úspory Čechů leží často jen ladem

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Úspory Čechů leží často jen ladem

České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

4. 2. 2009 | Věra Tůmová | 18 komentářů

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

Pojištění domácnosti v Česku zdaleka nemá každá rodina. Riziko, že se něco doma přihodí, je podle České asociace pojišťoven ale vysoké. Rozjíždí proto kampaň, aby majetkové pojištění Čechům přiblížili. Není prý třeba mít drahé pojistky, ale takové, které pokryjí rizika a aktuální hodnotu majetku.

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

2. 2. 2009 | Věra Tůmová | 2 komentáře

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

Tuzemské pojišťovny zatím z krize nemají těžkou hlavu. Český pojistný trh vykazuje ve srovnání s jinými evropskými zeměmi vynikající výsledky a ani klienti naštěstí příliš „neplaší“. To je pozitivní. Zdražování pojistného se také prý zatím nerýsuje. S prognózami však přicházejí experti jen velmi opatrně.

Výzvy nepojištěným motoristům začnou chodit do 14 dní

28. 1. 2009 | Věra Tůmová | 6 komentářů

Výzvy nepojištěným motoristům začnou chodit do 14 dní

Motoristé, u kterých je největší pravděpodobnost, že provozují nepojištěné vozidlo, obdrží první výzvy k zaplacení povinného poplatku do garančního fondu už v polovině února. I když tento příspěvek zaplatí, nebude to znamenat, že jsou pojištění. V případě nehody zaplatí ještě celou škodu i pokutu.

Stránka 135/214

Partner sekce

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna, a.s.

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovnou nabízející celou řadu životních i neživotních pojištění pro fyzické i právnické osoby. Objemem předepsaného pojistného se řadí na 4. místo mezi všemi pojišťovnami českého trhu.

Za poradnu odpovídá:

 ČSOB Pojišťovna Callcentrum

http://www.csobpoj.cz

Aktuální články

Etherová ETF odstartovala a Ferrari koupíte za bitcoin už i v Evropě. Týden v kryptu

Etherová ETF odstartovala a Ferrari koupíte za bitcoin už i v Evropě. Týden v kryptu

Etherová ETF už se obchodují, ta bitcoinová lámou rekordy a rostou šance na ETF solany....více

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services