Stanovení výše pojistné částky

Dobrý den, již cca 9 let mám pojištěný rodinný dům u poj. Kooperativa, nyní mě pojistka končí a já potřebuji sjednat pojistku novou. Při volbě vhodného produktu však narážím na následující problém, týkající se pojištění domácnosti: Dle informací z Koop infolinky a z agentury, se kterou jsem toto konzultoval a uzavíral předchozí pojistky vyplývá, že pro stanovení výše pojistky domácnosti je rozhodující započitatelná plocha bytu, kód kategorie domácnosti a kód rizikové skupiny. Pro každou takto vypočtenou agregovanou částku je předepsaný příslušný způsob zabezpečení objektu, při jeho nedodržení se uvádí určitá procentní spoluúčast. Dle těchto výpočtů, pokud si stanovím úroveň vybavení domácnosti jako standardní, vychází agregovaná pojistná částka dle tabulek Kooperativy cca na 900 tis. Kč. Prošel jsem naší domácnost a velice pečlivě spočítal veškerý majetek, včetně elektroniky, oblečení, nábytku .... Došel jsem k částce přibližně 600 tis. Kč., podotýkám v nových cenách. Domnívám se, že standardem dnes již je i pračka, myčka nádobí, televize a běžný nábytek zakoupený např. v prodejně typu IKEA. Moje dotazy zní: - jsem povinen se řídit těmito výpočty a pojišťovat domácnost na cca 900 tis. Kč, ačkoliv reálná hodnota je výrazně nižší? - je pravdou tvrzení operátorky na infolince, že v případě, že se nebude uzavírat pojistka dle těchto výpočtů a dojde k odcizení např. myčky nádobí, není toto považováno za standardní vybavení domácnosti a nebude toto likvidováno? - jak konkrétně se postupuje v případě, že dojde k odcizení určité pojištěné věci (např. Hi-fi věže v ceně 10 tis. Kč) a likvidátor vyhodnotí, že např. místo zabezpečení R4 bylo jen R3? Znamená to spoluúčast 20 %, tudíž likvidaci pouze 80 % hodnoty odcizené věci? Snažil jsem se získat odpovědi na infolince Kooperativy, nicméně operátorky mě nebyly schopny na toto odpovědět. Ani zástupce na pobočce mě v tomto nebyl schopen komplexně poradit. Se svými příbuznými jsem se o tomto radil, mají větší a lépe vybavený dům než já, přesto si mohli vybrat výší částky, na kterou chtějí domácnost pojistit a nebylo po nich požadováno zabezpečení typu EZS, fólií u oken a podobně. Taktéž u pojišťovny Kooperativa. Děkuji I. Heráň

Otázku poslal/a:  , 22. 9. 2006 15:28

Na otázku odpovídá:

Simona Ely Plischke

Dobrý den,

obecně by mělo být na Vás, jak vysoké krytí si vyberete. Zkuste se obrátit na jinou pojišťovnu, jestli Vám "ušijí pojistnou částku na míru" (informace naleznete např. zde: http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?IDP=1&NewsID=4437).

Řešit to můžete i přes finančního poradce, ten by měl mít v nabídce hned několik produktů od různých pojišťoven.

Nebo si domů pozvěte pojišťováky několika pojišťoven a uvidíte, co vám za kolik a na jakou pojistnou částku nabídnou/doporučí. Pak si vyberete to nejlepší.

S pozdravem,
Simona Ely

23. 11. 2006 8:57

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

18. 3. 2009 | Věra Tůmová | 9 komentářů

Jak může krize v Česku ohrožovat držitele hypoték

Navzdory klesajícímu zájmu o hypotéky diskriminují některé české banky stávající majitele hypoték. Na rozdíl od nových klientů jim nabízí výrazně horší úrokové sazby. Letos se to může týkat až 40 tisíc lidí, říká Milan Roček, generální ředitel společnosti Hyposervis.

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

13. 3. 2009 | Věra Tůmová

Češi se už naučili platit kartami jako Zápaďáci

Češi se přestávají bát platit kartami. Místo vybírání peněz z bankomatů a následného placení v hotovosti nyní podstatně častěji sáhnou po plastové kartě přímo u pokladny. Začínají se tak blížit obyvatelům zemí s dlouhou tradicí platebních karet.

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

4. 3. 2009 | Michal Obrázek | 3 komentáře

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

3. 3. 2009 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Nejabsurdnější poplatek: letos pokuta za práci na přepážce

Kdo vkládá na účet v hotovosti více než půl milionu korun, musí se připravit, že bance zaplatí až stovky korun. Taková praxe je absurdní rozhodli bankovní klienti, kteří poplatek za nadměrný vklad zvolili za letošní nejabsurdnější bankovní poplatek.

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

2. 3. 2009 | Věra Tůmová | 4 komentáře

Další puzzle z České spořitelny, tentokrát pro studenty

Česká spořitelna nabízí další produktovou skládačku. Tentokrát jde o účet pro studenty. I u tohoto účtu si klienti volí vlastní kombinaci produktů a služeb. V recenzi jsme tomuto účtu udělili čtyři hvězdičky. Přečtěte si proč.

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

24. 2. 2009 | Patrik Nacher

Poplatek za nadměrný vklad hotovosti opravdu existuje

Řada klientů bank o něm nemá ani tušení, někteří nevěří, že existuje. Řeč je o favoritovi letošní ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek – poplatku za nadměrný vklad hotovosti na účet.

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

23. 2. 2009 | Věra Tůmová

Hypotéka po webu: zdařilý kousek z dílny Hypoteční banky

Hypoteční banka přišla jako první na trhu s možností sjednat si hypotéku on-line. A zdá se, že si s tímto produktem dala pořádnou práci. Nejvíce ji ocení internetová populace. Tomuto produktu jsme udělili čtyři hvězdičky.

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

23. 2. 2009 | Jan Lener

Do konce března lze žádat o hypotéku se starým daňovým přiznáním

Na přelomu března a dubna může správné načasování žádosti o hypotéku živnostníkům a lidem kombinujícím zaměstnání se samostatně výdělečnou činností, výrazně zvýšit šance na získání úvěru.

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

20. 2. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Obavy z krize vedou k zodpovědnějšímu zadlužování

Úvěrové registry začínají vnímat finanční krizi i přes „své“ klienty. Potencionální příjemci úvěrů i finanční instituce jsou obezřetnější. Mezi dosavadními dlužníky se zase zvětšuje podíl nesplácených úvěrů. Ve srovnání se zahraničím je na tom Česko pořád dobře.

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

19. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Internetová populace pomalu mění zvyky při nakupování

Nákupy na internetu jsou pro Čechy stále ještě exotické. Z celé populace se k nim odhodlá jen zlomek obyvatel, a když už, platí dobírkou. Platby kartou jsou pro obchodníky kvůli bankám drahé, a tak je stejně příliš nenabízejí.

Bankomat naruby už má několik bank

13. 2. 2009 | Věra Tůmová | 5 komentářů

Bankomat naruby už má několik bank

Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Reklamovat je možné i telefonát s bankou

Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.

Úspory Čechů leží často jen ladem

11. 2. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Úspory Čechů leží často jen ladem

České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

4. 2. 2009 | Věra Tůmová | 18 komentářů

Dvě třetiny Čechů nemají pojištěnou domácnost

Pojištění domácnosti v Česku zdaleka nemá každá rodina. Riziko, že se něco doma přihodí, je podle České asociace pojišťoven ale vysoké. Rozjíždí proto kampaň, aby majetkové pojištění Čechům přiblížili. Není prý třeba mít drahé pojistky, ale takové, které pokryjí rizika a aktuální hodnotu majetku.

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

2. 2. 2009 | Věra Tůmová | 2 komentáře

Českým pojišťovnám krize zatím hlavu nedělá

Tuzemské pojišťovny zatím z krize nemají těžkou hlavu. Český pojistný trh vykazuje ve srovnání s jinými evropskými zeměmi vynikající výsledky a ani klienti naštěstí příliš „neplaší“. To je pozitivní. Zdražování pojistného se také prý zatím nerýsuje. S prognózami však přicházejí experti jen velmi opatrně.

Stránka 135/214

Aktuální články

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky...více

Dodržujte pravidla, nebo jeďte domů. Nové zákazy pro turisty

Dodržujte pravidla, nebo jeďte domů. Nové zákazy pro turisty

Přeplněným dovolenkovým destinacím dochází trpělivost se zástupy turistů. Místní obyvatelé...více

Spořitelna spouští digitální trezor. Ochrání doklady i fotky

Spořitelna spouští digitální trezor. Ochrání doklady i fotky

Česká spořitelna spouští v ostrém provozu digitální bezpečnostní schránku Datatrezor....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services