Stanovení výše pojistné částky

Dobrý den, již cca 9 let mám pojištěný rodinný dům u poj. Kooperativa, nyní mě pojistka končí a já potřebuji sjednat pojistku novou. Při volbě vhodného produktu však narážím na následující problém, týkající se pojištění domácnosti: Dle informací z Koop infolinky a z agentury, se kterou jsem toto konzultoval a uzavíral předchozí pojistky vyplývá, že pro stanovení výše pojistky domácnosti je rozhodující započitatelná plocha bytu, kód kategorie domácnosti a kód rizikové skupiny. Pro každou takto vypočtenou agregovanou částku je předepsaný příslušný způsob zabezpečení objektu, při jeho nedodržení se uvádí určitá procentní spoluúčast. Dle těchto výpočtů, pokud si stanovím úroveň vybavení domácnosti jako standardní, vychází agregovaná pojistná částka dle tabulek Kooperativy cca na 900 tis. Kč. Prošel jsem naší domácnost a velice pečlivě spočítal veškerý majetek, včetně elektroniky, oblečení, nábytku .... Došel jsem k částce přibližně 600 tis. Kč., podotýkám v nových cenách. Domnívám se, že standardem dnes již je i pračka, myčka nádobí, televize a běžný nábytek zakoupený např. v prodejně typu IKEA. Moje dotazy zní: - jsem povinen se řídit těmito výpočty a pojišťovat domácnost na cca 900 tis. Kč, ačkoliv reálná hodnota je výrazně nižší? - je pravdou tvrzení operátorky na infolince, že v případě, že se nebude uzavírat pojistka dle těchto výpočtů a dojde k odcizení např. myčky nádobí, není toto považováno za standardní vybavení domácnosti a nebude toto likvidováno? - jak konkrétně se postupuje v případě, že dojde k odcizení určité pojištěné věci (např. Hi-fi věže v ceně 10 tis. Kč) a likvidátor vyhodnotí, že např. místo zabezpečení R4 bylo jen R3? Znamená to spoluúčast 20 %, tudíž likvidaci pouze 80 % hodnoty odcizené věci? Snažil jsem se získat odpovědi na infolince Kooperativy, nicméně operátorky mě nebyly schopny na toto odpovědět. Ani zástupce na pobočce mě v tomto nebyl schopen komplexně poradit. Se svými příbuznými jsem se o tomto radil, mají větší a lépe vybavený dům než já, přesto si mohli vybrat výší částky, na kterou chtějí domácnost pojistit a nebylo po nich požadováno zabezpečení typu EZS, fólií u oken a podobně. Taktéž u pojišťovny Kooperativa. Děkuji I. Heráň

Otázku poslal/a:  , 22. 9. 2006 15:28

Na otázku odpovídá:

Simona Ely Plischke

Dobrý den,

obecně by mělo být na Vás, jak vysoké krytí si vyberete. Zkuste se obrátit na jinou pojišťovnu, jestli Vám "ušijí pojistnou částku na míru" (informace naleznete např. zde: http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?IDP=1&NewsID=4437).

Řešit to můžete i přes finančního poradce, ten by měl mít v nabídce hned několik produktů od různých pojišťoven.

Nebo si domů pozvěte pojišťováky několika pojišťoven a uvidíte, co vám za kolik a na jakou pojistnou částku nabídnou/doporučí. Pak si vyberete to nejlepší.

S pozdravem,
Simona Ely

23. 11. 2006 8:57

Položte svojí vlastní otázku. Finanční produkty je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma běžné účty, finanční produkty, havarijní pojištění, hypotéky, kreditní karty, platební karty, pojištění, povinné ručení, spotřebitelské úvěry, životní pojištění

George jako správce hypotéky. Spořitelna mu přidala funkce

15. 1. 2020 | Jiří Hovorka

George jako správce hypotéky. Spořitelna mu přidala funkce

V digitálním bankovnictví George od České spořitelny lze nově zadávat některé servisní požadavky k hypotékám. Přes George jde požádat o čerpání hypotéky, o úpravu výše splátek, změnu pojištění nemovitosti, mimořádnou splátku nebo změnu účtu, z něhož hypotéku klient splácí.

Equa bank spustí Apple Pay, dokončila testování

15. 1. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

Equa bank spustí Apple Pay, dokončila testování

Službu pro přímé platby mobilem Apple Pay spustí v nejbližších dnech také Equa bank. Čeká už jenom na nejbližší termín, kdy společnost Apple zapojí další vlnu nováčků. Podle neoficiálních informací by k tomu mělo dojít nejpozději do týdne.

Na klienty bank míří nový podvod. Pozor i na SMS

14. 1. 2020 | Petr Kučera | 13 komentářů

Na klienty bank míří nový podvod. Pozor i na SMS

Na české uživatele míří nová vlna podvodných e-mailů a SMS, které se tváří třeba jako varování o blokování smartbankingu, iCloud účtu nebo jako žádost o podklady k podezřelé transakci.

Fio už odesílá platby okamžitě. Umí to devět bank

14. 1. 2020 | Petr Kučera | 11 komentářů

Fio už odesílá platby okamžitě. Umí to devět bank

Okamžité převody se stávají standardem, nabízí je už všech pět největších bank podle počtu klientů.

Největší poskytovatel hypoték opět zdražuje

13. 1. 2020 | Petr Kučera

Největší poskytovatel hypoték opět zdražuje

Hypoteční banka ode dneška zvyšuje úrokové sazby hypotečních úvěrů plošně o 0,2 procentního bodu. Důvodem je „růst ceny peněz na finančních trzích,“ oznámila.

Centrální bankéř Michl: Západ zlenivěl, je čas na fotbal

11. 1. 2020 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Centrální bankéř Michl: Západ zlenivěl, je čas na fotbal

Rozhovor s ekonomem Alešem Michlem o Rašínovi na fotbale, výhledu na příštích třicet let, čtyřdenním pracovním týdnu, odmítání čínských investic i regulaci hypoték a korporátních dluhopisů.

Konec opisování SMS. Air Bank zjednoduší platby kartou

7. 1. 2020 | Petr Kučera | 1 komentářů

Konec opisování SMS. Air Bank zjednoduší platby kartou

Klienti Air Bank mohou nově potvrzovat platby kartou na internetu pomocí mobilní aplikace My Air.  Místo přepisování jednorázového SMS kódu tak platbu v e-shopu potvrdí jednoduše otiskem prstu nebo stálým (a kratším) kódem do aplikace.

Musíme svazovat finanční poradce? I klient potřebuje svobodu

6. 1. 2020 | Petr Zámečník | 4 komentáře

Musíme svazovat finanční poradce? I klient potřebuje svobodu

Podmínky pro poskytování služeb poradců dál zpřísňují. Z ochrany klienta se stala mantra, pod níž lze prosazovat téměř cokoli. Zapomíná se i na druhou stranu ochrany spotřebitelů – svobodu.

Šéf největší pojišťovny: Technologie člověka jen tak nenahradí

4. 1. 2020 | Ondřej Tůma | 13 komentářů

Šéf největší pojišťovny: Technologie člověka jen tak nenahradí

Roman Juráš se v pojišťovnictví pohybuje skoro čtvrt století. Jak se za tu dobu změnilo a kam ho posunou nové technologie?

Raiffeisenbank má nové účty. Levnější a bez podmínek

3. 1. 2020 | Petr Kučera | 20 komentářů

Raiffeisenbank má nové účty. Levnější a bez podmínek

Chytrý, Aktivní a Prémiový. Do světa se vydala trojice nových účtů, která nahradila řadu eKonto. Prozkoumali jsme, co nabízí a jestli se vyplatí i dosavadním klientům.

Příčinou byl burčák. Nové perličky z pojišťoven

30. 12. 2019 | Jiří Hovorka

Příčinou byl burčák. Nové perličky z pojišťoven

Pět pojišťoven – Allianz, ERV, Direct, Slavia a Uniqa – vybralo to nejvtipnější, co je při komunikaci s klienty v roce 2019 pobavilo.

Už fungují společně. Vznikla Generali Česká pojišťovna

23. 12. 2019 | Petr Kučera | 26 komentářů

Už fungují společně. Vznikla Generali Česká pojišťovna

V sobotu se oficiálně sloučily Generali a Česká pojišťovna a začaly fungovat pod novým názvem Generali Česká pojišťovna. Spojená firma se stala novou jedničkou na tuzemském trhu.

Pavel Chmelík: Mladí to na trhu s bydlením nemají dobré

22. 12. 2019 | Ondřej Tůma | 11 komentářů

Pavel Chmelík: Mladí to na trhu s bydlením nemají dobré

„Mladá generace nebyla historicky zvyklá, že potřebuje mít na pořízení vlastního bydlení něco našetřeno. Teď je všechno jinak,“ říká v rozhovoru místopředseda představenstva Raiffeisen stavební spořitelny Pavel Chmelík.

Okamžité platby už přijímá i Fio banka

20. 12. 2019 | Petr Kučera | 3 komentáře

Okamžité platby už přijímá i Fio banka

Tuzemské převody z osmi bank, které umějí odesílat okamžité platby, začala okamžitě připisovat také Fio banka. Oficiálně to oznámila v pondělí 30. prosince po dokončení testování.

Zpětná hypotéka jako přilepšení k důchodu. Proč se jí banky bojí?

19. 12. 2019 | Jiří Hovorka | 16 komentářů

Zpětná hypotéka jako přilepšení k důchodu. Proč se jí banky bojí?

Takzvanou reverzní hypotéku nabízí v Česku jenom jedna nebankovní společnost, začíná s ní také první záložna.

Stránka 61/213

Aktuální články

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely...více

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services