Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce
17. 4. 2024 | Kateřina Hovorková
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku práce. Tady je jejich přehled.
Dobrý den, dala jsem skutr do opravy( nový 8/2014 koupený tamtéž mají prodej i servis) s nepatrnou závadou, potíže se startováním a při pomalé jízdě, popojíždění, když jsem přidala plyn, tak se nejdřív motor zbrzdil a až pak reagoval na plyn a oni mi jej při zkušebníní jízdě nabourali. Je poškozená celá pravá strana, plasty jsou poškrábané i polámané, poškrábaný výfuk, poškrábaný kufr na zadním nosiči, přední pasty také poškrábané, levá směrovka u řidítek úplně zničená. Jak je na tom rám a vše co je pod plasty nevím. Nehoda se měla údajně stát v pátek 15.5.2015 na soukromém pozemku, ani mi to nedali na vědomí, dověděla jsem se o tom až když jsem jim volala v pondělí 18.5.2015 jak jsou daleko s opravou, tak mi bylo řečeno, že se na něm nedělá, že při zkušební jízdě mechanik skutr naboural a teď se čeká na likvidátora od České pojišťovny. Jela jsem se hned na skutr do servisu podívat a nafotit škody, od mechanika ani od majitele jsem neslyšela ani slovo omluvy za způsobenou škodu,že mi vlastně snížili cenu skutru bude už mít pořád nálepku bouraný, já nemohu používat svojí věc, jen že dají vše do původního stavu. Zajímalo by mě na co vše mám nárok, co po servisu uplatňovat, zda by měli nechat skutr i zkontrolovat na STK,budu mít obavy si na něj sednout. Tak mi prosí poraďte na co vše si dát pozor, co po servisu uplatňovat a na co mám ze zákona nárok. Děkuji, s pozdravem Olga Krajská
Otázku poslal/a: , 20. 5. 2015 9:13
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
děkujeme, že jste využila služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Je třeba nejprve odlišit, zda je skutr ve Vašem vlastnictví, nebo ve vlastnictví někoho jiného (servisní společnost, leasingovka). Na druhou variantu by ukazovalo, že jezdíte do servisu v místě prodeje, i to, že se sama servisní společnost ujala opravy. Pokud by tomu bylo tak, tak se škoda, její náhrada i uplatnění budou řídit nejprve ustanoveními smlouvy se společností, která skútr vlastní. Pokud jste však vlastníkem vozidla Vy a třetí osoba Vám jej poškodila, bude uplatnění náhrady škody, hlášení škodné události im komunikace s pojistitelem na Vás. Jestliže se toho aktivně ujala servisní společnost, necháváme ke zvážení, zda komunikaci s pojistitelem nepřevzít sama (bude dokládat rozsah poškození atd.). Máte samozřejmě právo na to, aby Vám škůdce (servisní společnost) zaplatil škodu na vozidle v plné výši. Jestliže chcete mít jistotu, můžete zvážit znalecký posudek. Tolik, co se týče skutečně vzniklé škody. Další nároky by Vám mohly vzniknout z titulu ušlého zisku. To v případě, že vozidlo používáte například k podnikání či k výkonu práce. Ať už vyčíslíte své nároky jakkoliv, doporučujeme převzít iniciativu v jednání ohledně zmíněné nehody.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
25. 5. 2015 12:29
Položte svojí vlastní otázku. Právní poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
Lefensor, s.r.o.
Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.
Za poradnu odpovídá:
Lefensor, s.r.o.
Partnerem poradny od: 8. 10. 2014
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více