v servisu mi nabourali skutr
Dobrý den,
dala jsem skutr do opravy( nový 8/2014 koupený tamtéž mají prodej i servis) s nepatrnou závadou, potíže se startováním a při pomalé jízdě, popojíždění, když jsem přidala plyn, tak se nejdřív motor zbrzdil a až pak reagoval na plyn a oni mi jej při zkušebníní jízdě nabourali.
Je poškozená celá pravá strana, plasty jsou poškrábané i polámané, poškrábaný výfuk, poškrábaný kufr na zadním nosiči, přední pasty také poškrábané, levá směrovka u řidítek úplně zničená. Jak je na tom rám a vše co je pod plasty nevím.
Nehoda se měla údajně stát v pátek 15.5.2015 na soukromém pozemku, ani mi to nedali na vědomí, dověděla jsem se o tom až když jsem jim volala v pondělí 18.5.2015 jak jsou daleko s opravou, tak mi bylo řečeno, že se na něm nedělá, že při zkušební jízdě mechanik skutr naboural a teď se čeká na likvidátora od České pojišťovny. Jela jsem se hned na skutr do servisu podívat a nafotit škody, od mechanika ani od majitele jsem neslyšela ani slovo omluvy za způsobenou škodu,že mi vlastně snížili cenu skutru bude už mít pořád nálepku bouraný, já nemohu používat svojí věc, jen že dají vše do původního stavu.
Zajímalo by mě na co vše mám nárok, co po servisu uplatňovat, zda by měli nechat skutr i zkontrolovat na STK,budu mít obavy si na něj sednout. Tak mi prosí poraďte na co vše si dát pozor, co po servisu uplatňovat a na co mám ze zákona nárok.
Děkuji, s pozdravem Olga Krajská
Otázku poslal/a: , 20. 5. 2015 9:13
Na otázku odpovídá:
Lefensor, s.r.o., Lefensor, s.r.o.
Dobrý den,
děkujeme, že jste využila služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Je třeba nejprve odlišit, zda je skutr ve Vašem vlastnictví, nebo ve vlastnictví někoho jiného (servisní společnost, leasingovka). Na druhou variantu by ukazovalo, že jezdíte do servisu v místě prodeje, i to, že se sama servisní společnost ujala opravy. Pokud by tomu bylo tak, tak se škoda, její náhrada i uplatnění budou řídit nejprve ustanoveními smlouvy se společností, která skútr vlastní. Pokud jste však vlastníkem vozidla Vy a třetí osoba Vám jej poškodila, bude uplatnění náhrady škody, hlášení škodné události im komunikace s pojistitelem na Vás. Jestliže se toho aktivně ujala servisní společnost, necháváme ke zvážení, zda komunikaci s pojistitelem nepřevzít sama (bude dokládat rozsah poškození atd.). Máte samozřejmě právo na to, aby Vám škůdce (servisní společnost) zaplatil škodu na vozidle v plné výši. Jestliže chcete mít jistotu, můžete zvážit znalecký posudek. Tolik, co se týče skutečně vzniklé škody. Další nároky by Vám mohly vzniknout z titulu ušlého zisku. To v případě, že vozidlo používáte například k podnikání či k výkonu práce. Ať už vyčíslíte své nároky jakkoliv, doporučujeme převzít iniciativu v jednání ohledně zmíněné nehody.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
25. 5. 2015 12:29