Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce
17. 4. 2024 | Kateřina Hovorková
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku práce. Tady je jejich přehled.
Dobrý den, jedná se mi o skrytou vadu na automobilu. Zakoupil jsem vozidlo jejiž soucasti byl i doklad o oprave automaticke prevodovky na kterou byla rok záruka. Vozidlo bylo koupeno 3 měsíce po skončení záruky ale se slovy že je převodovka v top stavu, mám na to i svědky. Po 3 dnech převodovka začal vykazovat problemy. Vozidlo na diagnostice zaclo hlasit problem s tlakovým snímačem. Oprava cca 5 tis. To jsem byl ochoten zaplatit proto jsem dal vozidlo do servisu kde se zjistila závada vetšího rozsahu, oprava odhadnuta predbezne na cca 60 tis. Servis mi sepsal prohlášení že je videt že prevodovka nebyla opravena kvalitne.Prevodovka zustala rozebrána kvuli moznosti posouzení znalcem. Po kontaktování s předchodzím majitelem chce převodovku odvezt puvodnímu servisu na opravu tam, s tím že me napadá že soucasny servis si tohle mohl vymyslet a neni potreba vymenit vse co je na opravu. Chtel bych se optat na dalsi kroky. Jak postupovat a kdo bude platit diagnostiku soucasnému servisu kde se prevodovka navhazi a jak zjistit že ted bude opravena tak jak má být. Popripade dát nejaky predávaci protokol ze ji opravi na vlastní naklady, plus naklady mě spojene do ted. Doklady na vse, vcetne prohlaseni mám. Dekuji
Otázku poslal/a: , 21. 12. 2017 13:28
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Pokud to chápu správně, prodávající víceméně vadu uznává a plánuje jí na své náklady odstranit. Hodně bude samozřejmě záležet na podobě kupní smlouvy. Pro případný soudní spor si určitě uchovejte veškerou dokumentaci (sms, dopisy) a doklady (servis, odtah..). Upozorňuji, že u ojetých vozů je zejména problém ohledně závad, které se objevily v souvislosti s obvyklým opotřebením s přihlednutím ke stáří dílu. Ve Vašem případě by však nemělo být pochyb, že vozidlo nemělo již v době koupě vlastnosti, které prodávající proklamoval, a že zevrubnou kontrolou nešlo při převzetí tuto závadu bez dalšího odhalit, což Vám dává dobrou výchozí pozici. V případě podstatného porušení smlouvy lze požadovat: odstranění vady dodáním nové věci nebo dodání chybějícího, opravu, slevu, odstoupení. Spolu s oznámením vady nebo bez zbytečného odkladu poté musí kupující sdělit, jaké právo si zvolil, volbu nemůže bez souhlasu prodávajícího měnit. Pokud prodávající vady v přiměřené lhůtě neodstraní nebo prohlásí, že je neodstraní, pak může kupující požadovat slevu nebo odstoupení od smlouvy. Soud právo z vad k námitce zcizitele věci nepřizná, pokud nebyla vada nabyvatelem vytknuta bez zbytečného odkladu po prohlídce věci, nejpozději však do 6 měsíců od převzetí věci. Náklady na reklamaci, resp. účelně vynaložené náklady na uplatnění práva z vad, musí být uplatněny do 1 měsíce poté, co zaniklo právo na vytknutí vady. Později uplatněné náklady nebudou v případě námitky dlužníka, že tyto nebyly uplatněny včas, soudem přiznány.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
2. 1. 2018 15:06
Položte svojí vlastní otázku. Právní poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
Lefensor, s.r.o.
Společnost Lefensor, s.r.o., úspěšně působí na trhu již od roku 1997. V současné době se orientuje zejména na právní a poradenskou podporu poskytovanou malým až středním podnikům, živnostníkům a nepodnikatelským subjektům – osobám, sdružením, atp. Naším cílem je poskytnout kompletní a komplexní právní zázemí všem našim klientům, a to v lepší kvalitě a rychleji než konkurence, za stejných jistot a nejnižší cenu na trhu. Díky vlastním, kvalitním lidským zdrojům a řadě spolupracujících subjektů jsme schopni zajistit všechny námi nabízené služby za zlomek jejich tržní ceny. Naším mottem není jednorázová spolupráce za vysokou cenu, ale dlouhodobé budování vzájemné důvěry založené na kvalitních službách.
Za poradnu odpovídá:
Lefensor, s.r.o.
Partnerem poradny od: 8. 10. 2014
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více