Vrácení zboží ve 14 dnech -30% z ceny
Dobrý den,
včera jsem vracel radiátor zakoupený osobně v Hornbachu kvůli jeho provedení - v krátkosti se mi nelíbilo zpracování desky - po celém topení byly vidět svařované přelakované "tečky".
Zboží jsem vrátil ve 14 dnech od zakoupení, na prodejně mi řekli, že musím mít i originální obal - pro který jsem zajel a když jsem se vrátil i s obalem, tak mi řekli, že mi vrátí jenom 70% z ceny, jelikož to již není originálně zabalené a že prý to takto neprodají. Přišlo mi to zvláštní, tak jsem se podíval na internetu, kde jsem našel tento článek https://pravopropodnikatele.cz/nejcastejsi-omyly-a-myty-v-otazce-odstoupeni-od-smlouvy/ kde je celkem smysluplný fakt "Nelze tak po spotřebiteli požadovat, aby vrátil zakoupené zboží přesně v tom samém obalu, ve kterém zboží obdržel." což jsem jim přesně říkal - že bych na provedení nenarazil, když bych zboží nerozbalil (bylo zabalené v bublinkovém obalu, tudíž jsem nemohl vidět detail před rozbalením) a vystavené topení bylo vysoko nad zemí, tudíž jsem zpracování neviděl z blízka. Výsledkem byla odpověď "Buďte rád, že jsme vám nevrátili jenom 50% a to, že se Vám to nelíbí na tom nic nezmění".
Je toto oprávněný postup? Jak bych měl v takových situacích v budoucnu pokračovat? Prostě trvat na svém a říct, dokud mi neřeknete na základně jakého zákona mi chcete vrátit jen část zaplacené částky, tak nebudu souhlasit s takovým postupem? Včera jsem samozřejmě "stáhnul ocas" vzal si 70% ceny, podepsal a jel domů, takže si myslím, že už s tím zpětně nic něudělám, ale do budoucna bych rád takové situace řešil zodpovědněji, proto mě potěší, pokud mi někdo řekne nejlepší způsob jak v takových situacích postupovat.
Předem mockrát děkuji.
S pozdravem,
Tomáš Vohrandík
Otázku poslal/a: , 7. 11. 2018 8:35
Na otázku odpovídá:
Lefensor, s.r.o., Lefensor, s.r.o.
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k Vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující:
Ustanovení § 1829 OZ, tedy: "Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů.. " a Vámi uváděný článek se váží k oddílu 2, tedy k uzavírání smluv distančním způsobem a závazkům ze smluv uzavíraných mimo obchodní prostory. Pro nákupy v kamenných obchodech se tedy toto ustanovení neuplatní, ačkoliv prodejci standardně ve svých VOP možnost vrácení zboží upravují. Tam je také třeba hledat odpověď na Vaší otázku.
Pro hlubší právní analýzu, kterou lze poskytnout pouze na základě úplné znalosti daného případu a faktického stavu věcí, a popřípadě vyhotovení relevantní dokumentace, či kompletní zastoupení, nás neváhejte kontaktovat na níže uvedené emailové adrese. Rádi Vám s Vaším problémem pomůžeme.
Lefensor, s.r.o.
Your reliable partner
E-mail: info@lefensor.eu
Web: www.lefensor.eu
8. 11. 2018 20:35