Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce
17. 4. 2024 | Kateřina Hovorková
![Převrat v zákoníku práce: Kratší výpovědi, delší zkušebka a dětská práce](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/435109.jpg)
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka představil návrh zásadních změn v zákoníku práce. Tady je jejich přehled.
Dobrý den, v lednu 2010 jsem při převodu vyšší částky zadal špatné číslo účtu. I když jsem 2 minuty po zadání příkazu volal do banky (GE) se žádostí o storno, neuspěl jsem (peníze odešly). Po neúspěšných žádostech o navrácení peněz a obdržení jména a adresy majitele účtu jsem nechal účet soudní cestou zablokovat. Zároveň jsem podal trestní oznámení pro nedovolené obohacení. Výsledek oznámení je ten, že se trestný čin nestal, neboť mezi dobou mé platby a zablokováním účtu na mou žádost nebyla z účtu provedena žádná odchozí platba. Zároveň mi bylo sděleno, že majitel účtu se zdržuje mimo republiku (Anglie). Poté byl vydán elektronický platební rozkaz, který uložil založenému, aby peníze vrátil. Po angažování právníka jsem také zjistil, že k dnešnímu dni 13.7.2010 je na tento účet uvaleno 7 exekucí. Takže majitel mi peníze z účtu ani vrátit nemůže (blokace od exekucí). Můj dotaz se týká dalšího postupu ve vymáhání peněz: Podle doporučení právníka je nutné podat vylučovací žalobu (snad bude stačit jedna) pro vyjmutí mnou zaslané částky z exekucí a následně podat návrh na exekuci ve výši mnou zaslané částky. Ale mezi odblokováním peněz z již uložených exekucí a dobou vykonání exekuce v mém zájmu mohou být na tento účet uvaleny další exekuce a potom bych mohl podávat vylučovací žaloby dost dlouho. Dotaz zní: Mohl by soud nařídit přímo bance vrátit mou platbu bez ohledu na všechny ostatní blokace? Nedalo by se to nějak urychlit? Případně, nechala banka, když nebyla schopna platbu stornovat? Platební příkaz a následný telefonát proběhl v cca 15:30. Faktem ale je, že když jsem se po 2 minutách po odeslání příkazu znovu připojil na internet, peníze na účtu už nebyly (byly odečteny).
Otázku poslal/a: , 18. 7. 2010 8:28
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
děkujeme, že jste využil služeb naší právní poradny.
Z Vašeho dotazu vyplývá, že již využíváte služeb právníka či advokáta. Cílem této poradny není v žádném případě suplovat činnost advokátních kanceláří, komentovat, či dokonce ověřovat jejich postupy. Poradna slouží pouze k zodpovězení jednotlivých právních otázek uživatelů, nikoli komplexního právního hodnocení určitých kauz.
Přejeme hezký den.
19. 7. 2010 11:16
Položte svojí vlastní otázku. Právní poradna je vám plne k dispozíci.
Aktuální články
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá
Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více