T-mobile
Dobrý den,
Předem dopisu Vám chci sdělit, že situace je již na tolik vážná, že mně hrozí exekuce.
Před půl rokem mi T-mobile nabízel ,,výhodnou'' smlouvu na 3 roky s placením měsíčního paušálu 300,-Kč Však já jako student jsem si takovou sumu každý měsíc nemohl dovolit platit, což jsem také stále vysvětloval operátorce z T-mobile, která mě ke smlouvě neustále přemlouvala. Nakonec jsem po dvou dnech podlehl a souhlasil jsem, ovšem s tím, že si službu jen vyzkouším a do 14ti dnů ji budu chtít zrušit. Po 5ti dnech bylo na čase odstoupit od smlouvy. Volal jsem do T-mobileu, požadoval jsem odstoupení od smlouvy a chtěl vědět jak toho docílit. Operátorka mně řekla, že stačí napsat e-mail ve kterém zažádám o zrušení a také v e-mailu musím uvést určité osobní informace a že mi pošle smsku, ve které bude toto všechno napsáno. Nuže, napsal jsem do e-mailu PŘESNĚ to co bylo v oné smsce. Na druhý den mi přišel mail, že v žádosti nemám všechny své iniciály a že musím chybějící doplnit. Ihned jsem doplnil to co stálo v mailu abych doplnil a obratem jsem poslal e-mail T-mobile znovu. Poté mi přišel e-mail, že věc bude poslána na další oddělení k projednání. Nic se nedělo...až za pár dnů (což bylo již PO výpovědní lhůtě) mně přišel dopis od T-mobile, že má žádost od zrušení od smlouvy nemohla být uznána, jelikož jsem ji nepodal písemně. Dny plynuly, T-mobile mi zablokoval mobil, ze kterého jsem nevolal ani nepsal. Úroky se postupně navyšovaly...Mimo jiné chci ještě uvést, že hned po uzavření smlouvy mi přišla smska, že musím zaplatit 90,-Kč Volal jsem opět operátorce na T-mobile, která mi nebyla schopná vysvětlit za co těch 90,-Kč mám zaplatit. Zaplatil jsem. Čas šel dál a mě chodily upomínky. Když padlo slovo o soudu, ze strachu jsem T-mobile poslal 500,-Kč podotýkám, že za nic. Po veškerém dalším volání na T-mobile jsem se nedočkal žádného vysvětlení, jen mi nadále chodily upomínky. Nevím si rady, rodiče jsou rozvedení, mamka je bez práce a já jsem psychicky na dně. Prosím o pomoc. E-maily ve kterých jsem psal na adresu T-mobile mám jako důkazy.
Předem děkuji za odpověď
Šatánek M.
Otázku poslal/a: , 18. 4. 2011 4:21
Na otázku odpovídá:
GÜRLICH & Co. advokátní kancelář
Dobrý den,
Děkujeme, že jste využil služeb naší poradny a k vašemu dotazu nám dovolte sdělit následující.
Možností řešení je podání žaloby na určení k soudu. Avšak dle Vámi popsané situace toto řešení není pravděpodobně zcela vhodné.
Lze pouze doporučit obrátit se na T-mobile osobně, v některé jejich pobočce, s vytisknutou emailovou komunikací a poukázáním na zcela nekorektní postup v daném případě. Během jednání s pracovníkem T-mobilu doporučujeme poukázat na to, že požadavek písemnosti odstoupení od smlouvy je dán pouze u smluv písemně sjednaných, nebo pokud je ta ve smlouvě ujednáno. Jelikož se v daném případě jedná o spotřebitelskou smlouvu sjednanou na dálku dle § 53 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“), není zde povinnost písemného odstoupení.
Z tohoto důvodu by jste měl trvat na tom, že se jednalo o řádné odstoupení od spotřebitelské smlouvy.
Pokud bude společnost T-mobile nadále trvat na neplatnosti odstoupení a tedy trvání smlouvy, doporučujeme se obrátit na úřad na ochranu spotřebitele, které má v podobných případech více zkušeností, než advokátní kanceláře.
26. 4. 2011 11:37