Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
![Euro dříve či později?](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/29108.jpg)
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, v listopadu manžel koupil synovi hračku (vrtulník s dálk. ovládáním) v Pompu, ještě než jsme ji zabalili, tak jsme ji vyzkoušeli a po pár minutách přestala fungovat, tak jsme ji reklamovali...údajně bylo vadné dálk. ovládání, které vyměnili...doma chtěli zase vrtulník zkusit a zase po chvilce přestal jít...tak jsme ho reklamovali podruhé...hračku nám z reklamace vrátili s tím, že je plně funkční...zase jsme hračku vyzkoušeli a vrtulník nereagoval na dálk. ovládání, tak jsme jej odnesli na třetí reklamaci s tím, že požadujeme buď vrátit peníze anebo výměnu zboží...i 3 reklamace byla zamítnuta...Zboží jsme zatím z obchodu nepřevzali...jak máme prosím postupovat??? Prodejce jsme žádali i o předvení vrtulníku, že je funkční což paní prodavačka odmítla s tím, že to určitě zkoušet nebude, protože to mají zakázané...je to vůbec možné????děkuji
Otázku poslal/a: , 18. 1. 2014 12:16
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. Vzhledem k tomu, že výrobek byl zakoupen v roce 2013, řídí se odpovědnost za vady zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník. Vada byla prodejci vytčena do prvních šesti měsíců od zakoupení, tudíž je uplatňován rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku. Zároveň je dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinností prodejce vyřídit reklamaci včetně případné opravy do 30 dnů od jejího uplatnění. Pokud se prodejci vada neprojevila a z toho důvodu nebyla opravena a dále na výrobku přetrvává, je zde předpoklad, že se prodejce vadou nezabýval dostatečně a nevyřídil tak reklamaci řádně. Bohužel pokud osoba na prodejně odmítá funkčnost výrobku vyzkoušet, bude nutné vadu prokázat jiným způsobem. Nejefektivnější způsob prokázání existence vady je pořízení znaleckého posudku, ve kterém by kvalifikovaný odborník vadu vyhodnotil. Seznam soudních znalců naleznete na stránkách www.dtest.cz/znalci nebo na stránkách www.justice.cz. V případě, že bude znalecký posudek ve prospěch kupujícího, má nárok žádat proplacení ceny znaleckého posudku jako nákladu spojeného s reklamací dle § 598 občanského zákoníku. Zároveň může od kupní smlouvy odstoupit, protože se dovozuje, že pokud není reklamace vyřízena řádně a včas, má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou – tedy může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest
5. 2. 2014 11:01
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více