Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
![Euro dříve či později?](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/29108.jpg)
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, rád bych se informoval, zda mohu odstoupit od smlouvy v případě, že nejsem spokojen s kvalitou zboží, které jsem obdržel. Jedná se o dlažbu, kterou jsem si objednal (zatím jsem nezaplatil) a při pokládce mi stavební firma doporučila s touto kvalitou nepracovat. Provedl jsem reklamaci, ale dle výrobce je vše v normě. Totožný produkt jsem si z důvodu nedůvěry k předchozímu dodavateli objednal jinde a kvalita výrobku je 100 %. Momentálně jsem však v rámci reklamačního řízení obdržel nabídku na dodávku nové dlažby, kterou již momentálně nepotřebuji. Mohu tedy odstoupit od smlouvy a zboží, které považuji za nekvalitní, dodavateli vrátit s tím, abych se vyhnul případným požadavkům na úhradu kupní ceny? Děkuji.
Otázku poslal/a: , 24. 3. 2014 10:48
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. K Vašemu dotazu uvádíme následující. Nelze odstoupit od smlouvy jen z toho důvodu, že zboží považujete za nekvalitní. Abyste mohl zboží reklamovat, musí být na zboží objektivní vada. V takovém případě máte nárok na opravu nebo výměnu věci. Odstoupení od smlouvy je ze zákona koncipováno jako krajní řešení reklamace při opravdu podstatném porušení smlouvy. Tedy odstoupit od smlouvy lze, pokud se jedná například o opakované vady (3 stejné za sebou), nebo pokud nemá zboží smluvenou jakost při převzetí (například neodpovídá rozměrům, které byly sjednány ve smlouvě). Pokud jste měli přesně sjednanou kvalitu - například složení, a prokážete, že této kvalitě objektivně neodpovídá, pak byste od smlouvy odstoupit mohl. Nelze však odstoupit od smlouvy jen z důvodu toho, že dlažbu považujete za nekvalitní, jelikož se v takovém případě jedná spíše o subjektivní vnímání vady. Jestliže má zboží vady, můžete je reklamovat. Samozřejmě je potřeba za zboží zaplatit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. dTest
25. 3. 2014 23:07
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více