Nevrácená záloha

Dobrý den, v říjnu jsem zaplatila zálohu na hory. Z rodinných důvodů jsem musela hory zrušit. Vše proběhlo podle podmínek v objednávce. Tzn. bylo zrušeno ve lhůtě, kdy mi měla být celá záloha navrácena. Provozní chalupy, na kterou jsme měli jet bylo ochotná, že vše je ok a peníze vrátí. Bohužel se tomu do dnes nestalo a navíc přestala komunikovat. Jak mám nadále postupovat? Peníze mi měla vrátit už v lednu. Děkuji O.Pohlová

Otázku poslal/a:  , 8. 4. 2014 13:12

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. K Vašemu dotazu uvádíme následující. Pokud jste smlouvu o ubytování uzavřela v říjnu 2013, tak se na ní vztahuje ještě starý občanský zákoník, č. 40/1964 Sb. Obecně platí právní princip, že smlouvy mají být dodržovány. Tedy platně uzavřenou smlouvu mají strany povinnost plnit a lze od ní odstoupit pouze v zákonem stanovených případech nebo v případech, které si strany sjednají. V případě smlouvy o ubytování máte právo od smlouvy odstoupit ještě před uplynutím dohodnuté doby dle § 759 odst. 1 občanského zákoníku. Avšak újmu vzniklou ubytovateli předčasným zrušením ubytování jste povinna nahradit, a to pouze pokud ubytovatel nemohl újmě zabránit dle stejného ustanovení věta druhá občanského zákoníku. Dá se předpokládat, že čím dříve ubytování předčasně zrušíte, tím menší újma ubytovateli vznikne, protože si v dostatečném časovém předstihu bude spíše schopen sehnat jiné zákazníky a místo v ubytovacím zařízení obsadí. Z Vašeho dotazu nevyplývá, kdy jste tak učinila. Smlouvu jste zrušila podle podmínek, které jste měli patrně sjednány mezi sebou. Pokud je zde stanoveno, že na takové zrušení máte nárok a že máte takto nárok i na vrácení zálohy, tak by tyto podmínky měl ubytovatel splnit. Odkazujte se tedy v doporučeně zaslaném dopise na přesné znění podmínek a jejich ustanovení, přiložte jejich kopii a požadujte na základě tohoto ustanovení vrácení zálohy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne Váš dTest

28. 4. 2014 12:14

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

22. 3. 2015 | Petr Kučera | 3 komentáře

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Kurvítko nevymontuješ

27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů

Kurvítko nevymontuješ

Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?

Nakupte vínečko z Moravy, možná nebude!

26. 2. 2015 | Gabriel Pleska | 20 komentářů

Nakupte vínečko z Moravy, možná nebude!

Říká se, že ve víně je pravda. Dokázat se to nedá. Zato že v některém víně je sajrajt a v některém že není víno, to se dokázat dá. Státní zemědělská a potravinářská inspekce zkontroluje ročně stovky vzorků stáčeného vína a třetina jich kontrolou neprojde. Ministerstvo zemědělství proto chystá represe. Nezapomeňte si včas udělat zásoby, možná se bude zakazovat.

Spor o úvěrový poplatek: Hrozí klientům PoplatkyZpět.cz exekuce?

3. 2. 2015 | Ondřej Tůma | 31 komentářů

Spor o úvěrový poplatek: Hrozí klientům PoplatkyZpět.cz exekuce?

Klienti iniciativy PoplatkyZpět.cz musí zaplatit několikatisícové náhrady nákladu řízení ze svého. Pokud to neudělají, můžou skončit na seznamu dlužníků nebo dokonce i v exekuci.

Konec českých potravin z Polska. Pravidla se zpřísní

7. 12. 2014 | Petr Kučera, Kateřina Vokurková | 7 komentářů

Konec českých potravin z Polska. Pravidla se zpřísní

Ministerstvo zemědělství dokončuje definici české potraviny. Omezit chce také označení jako čerstvý, pravý nebo dia.

Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo

24. 11. 2014 | Ondřej Tůma | 34 komentářů

Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo

Nakupuje snad letos Ježíšek na cizozemských internetových stránkách? Poradíme mu, jak pozná bezpečný zahraniční e-shop od stránek, které ho chtějí připravit o peníze, a vysvětlíme, jak se vyhne placení DPH a clu.

Kupujete dárky na internetu? Poradíme, jak se vyhnout problémům

13. 11. 2014 | Ondřej Tůma

Kupujete dárky na internetu? Poradíme, jak se vyhnout problémům

Loni Češi utratili při předvánočních nákupech na internetu přes 18,5 miliardy korun. Letos by to mělo být ještě o tři miliardy víc. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídkách tisíců českých e-shopů, na co si dávat pozor, abyste neskočili podvodníkům na špek a jak správně vracet a reklamovat doručené zboží.

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

5. 11. 2014 | Vladimír Zuzák | 3 komentáře

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát nad zdravým rozumem. Při podpisu smlouvy, kontrolách výstavby i při předání bytu myslete na zadní vrátka k odstraňování vad a případným reklamacím. A pozor na dobu trvání záruční lhůty.

Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců

17. 10. 2014 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců

Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

10. 10. 2014 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně opotřebované produkty. Stát se rozhodl zakročit a v pracovním návrhu novely občanského zákoníku prosazuje zpřísnění pravidel.

Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací

8. 9. 2014 | Petra Dlouhá | 9 komentářů

Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací

Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

23. 8. 2014 | Ondřej Tůma

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd

19. 8. 2014 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd

Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

12. 8. 2014 | Stanislav Holeš | 11 komentářů

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích zatím zajímá hlavně lidi z branže: pojišťovny a jejich zaměstnance, pojišťovací agenty a finanční poradce. Jejím cílem je ale ochrana spotřebitele. Snaží se zpřehlednit trh, pojišťovnám a pojišťovákům přidává povinnosti... Mohla by ale také znamenat ohrožení zaměstnavatelských příspěvků na životní pojištění. A to by leckoho zabolelo.

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

10. 8. 2014 | Kateřina Vokurková | 3 komentáře

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services