Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně reklamace hračky. Jedná se o autíčko na dálkové ovládání pro nejmenší děti. Koupila jsem jej spolu s dalšími hračkami v 10/2013. Byl to dárek k Vánocům. Po rozbalení jsme zjistili, že auto někdy jede a někdy ne. Prostě nefungovalo tak, jak by mělo. Proto jsem jej 6.1.14 poprvé reklamovala s dopisem, že nefunguje. Auto mi přišlo zpátky cca po 3 týdnech bez jakýchkoliv dokladů. Po vyzkoušení jsem zjistila, že vykazuje naprosto stejnou vadu (někdy jede, někdy ne). Proto jsem telefonovala do prodejny s dotazem, zda s tím autem vůbec někdo něco dělal. Bylo mi řečeno, že tam byl uvolněný drátek a že mi auto bylo jako funkční odesláno. Na dotaz, proč nemám přiložen nějaký doklad o reklamaci, mi nebylo odpovězeno. Auto jsem poslala ke druhé reklamaci 5.2.14, asi za 3 týdny mi bylo auto opět vráceno bez jakýchkoliv dokumentů s tím, že je opravené a je funkční. Již v této době v autě začalo cosi hrkat, jakoby tam bylo něco uvolněné. Opět jsem volala do provozovny s tím, že nejsem s reklamací spokojená, protože auto prostě stále nejezdí, tak jak má. Ze tří zmáčknutí dálkového ovladače se rozjelo jednou a to ještě po 20 vteřinách přestalo jet. Dokonce samo popojíždělo, a to i když s ním nikdo nic nedělal. Bylo mi ještě doporučeno, abychom koupili nealkalické baterie. Přitom o tomto v návodu není vůbec zmínka. Reklamovala jsem tedy potřetí 1.4.14. Do dopisu jsem napsala, že požaduji vrácení peněz, jelikož reklamuji stejnou závadu již po třetí. Auto mi opět cca za tři týdny vrátili, tentokrát i s reklamačním listem, kde bylo napsáno, že cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace, u autíčka bylo násilím ulomeno kolečko na zatáčení. Navíc zde stojí, že auto bylo vydáno kupujícímu opravené." S tímto jsem já nemohla souhlasit, jelikož jsme auto takřka ani neměli doma. Ohradila jsem se proti tomu a poslala auto zpátky s tím, že reklamuji stejnou závadu, již po čtvrté, a že jsme auto nijak nepoškodili. Poslala jsem auto 2.5.14 tedy zpátky na další reklamaci. Včera mi přišlo auto zpět s reklamačním protokolem, kde stojí cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace. Byl zjištěn zásah do elektriky, šroubek u destičky je ulomený. Utržená náprava. Na základě zjištěných skutečností nebyla u výrobku zjištěna výrobní vada, na kterou by se dle zák. reklamace vztahovala." V tomto případě kvalifikuji reklamaci jako neoprávněnou. Důrazně se proti tomuto ohrazuji, žádný zásah do auta jsme neprováděli. Nevím, jakým způsobem dále pokračovat. Na celé věci mi nejvíc vadí, že mě obvinili z něčeho, co jsem neudělala.
Otázku poslal/a: , 29. 5. 2014 10:02
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V první řadě doporučujeme vyžádat si reklamační protokoly k prvním dvěma reklamacím. Pravděpodobně budete mít doma podací lístky od pošty, čímž dokážete, že k reklamaci došlo a nebyl vystaven reklamační protokol, což je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinností prodejce. Pokud by prodejce protokoly nedodal, doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci. V tomto případě je nyní důležité prokázat, že výrobek nebyl zaslán na reklamaci poškozený – fotografie, svědecká výpověď atd. V případě, že bude možné prokázat, že byl zaslán bez vady, lze žádat po prodejci nejen řádné vyřízení reklamace, ale i případně náhradu škody způsobené na převzaté věci. Pokud prodejce zamítá reklamaci pro zásah do výrobku kupujícím, měl by i řádně odůvodnit souvislost mezi reklamovanou vadou a tímto zásahem, jinak nelze takové odůvodnění zamítnutí považovat jako v souladu se zákonem. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
29. 5. 2014 22:08
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více