Opakovaná reklamace

Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně reklamace hračky. Jedná se o autíčko na dálkové ovládání pro nejmenší děti. Koupila jsem jej spolu s dalšími hračkami v 10/2013. Byl to dárek k Vánocům. Po rozbalení jsme zjistili, že auto někdy jede a někdy ne. Prostě nefungovalo tak, jak by mělo. Proto jsem jej 6.1.14 poprvé reklamovala s dopisem, že nefunguje. Auto mi přišlo zpátky cca po 3 týdnech bez jakýchkoliv dokladů. Po vyzkoušení jsem zjistila, že vykazuje naprosto stejnou vadu (někdy jede, někdy ne). Proto jsem telefonovala do prodejny s dotazem, zda s tím autem vůbec někdo něco dělal. Bylo mi řečeno, že tam byl uvolněný drátek a že mi auto bylo jako funkční odesláno. Na dotaz, proč nemám přiložen nějaký doklad o reklamaci, mi nebylo odpovězeno. Auto jsem poslala ke druhé reklamaci 5.2.14, asi za 3 týdny mi bylo auto opět vráceno bez jakýchkoliv dokumentů s tím, že je opravené a je funkční. Již v této době v autě začalo cosi hrkat, jakoby tam bylo něco uvolněné. Opět jsem volala do provozovny s tím, že nejsem s reklamací spokojená, protože auto prostě stále nejezdí, tak jak má. Ze tří zmáčknutí dálkového ovladače se rozjelo jednou a to ještě po 20 vteřinách přestalo jet. Dokonce samo popojíždělo, a to i když s ním nikdo nic nedělal. Bylo mi ještě doporučeno, abychom koupili nealkalické baterie. Přitom o tomto v návodu není vůbec zmínka. Reklamovala jsem tedy potřetí 1.4.14. Do dopisu jsem napsala, že požaduji vrácení peněz, jelikož reklamuji stejnou závadu již po třetí. Auto mi opět cca za tři týdny vrátili, tentokrát i s reklamačním listem, kde bylo napsáno, že cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace, u autíčka bylo násilím ulomeno kolečko na zatáčení. Navíc zde stojí, že auto bylo vydáno kupujícímu opravené." S tímto jsem já nemohla souhlasit, jelikož jsme auto takřka ani neměli doma. Ohradila jsem se proti tomu a poslala auto zpátky s tím, že reklamuji stejnou závadu, již po čtvrté, a že jsme auto nijak nepoškodili. Poslala jsem auto 2.5.14 tedy zpátky na další reklamaci. Včera mi přišlo auto zpět s reklamačním protokolem, kde stojí cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace. Byl zjištěn zásah do elektriky, šroubek u destičky je ulomený. Utržená náprava. Na základě zjištěných skutečností nebyla u výrobku zjištěna výrobní vada, na kterou by se dle zák. reklamace vztahovala." V tomto případě kvalifikuji reklamaci jako neoprávněnou. Důrazně se proti tomuto ohrazuji, žádný zásah do auta jsme neprováděli. Nevím, jakým způsobem dále pokračovat. Na celé věci mi nejvíc vadí, že mě obvinili z něčeho, co jsem neudělala.

Otázku poslal/a:  , 29. 5. 2014 10:02

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V první řadě doporučujeme vyžádat si reklamační protokoly k prvním dvěma reklamacím. Pravděpodobně budete mít doma podací lístky od pošty, čímž dokážete, že k reklamaci došlo a nebyl vystaven reklamační protokol, což je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinností prodejce. Pokud by prodejce protokoly nedodal, doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci. V tomto případě je nyní důležité prokázat, že výrobek nebyl zaslán na reklamaci poškozený – fotografie, svědecká výpověď atd. V případě, že bude možné prokázat, že byl zaslán bez vady, lze žádat po prodejci nejen řádné vyřízení reklamace, ale i případně náhradu škody způsobené na převzaté věci. Pokud prodejce zamítá reklamaci pro zásah do výrobku kupujícím, měl by i řádně odůvodnit souvislost mezi reklamovanou vadou a tímto zásahem, jinak nelze takové odůvodnění zamítnutí považovat jako v souladu se zákonem. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

29. 5. 2014 22:08

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

13. 4. 2022 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

Obchodníci budou nově muset u zboží ve slevě uvádět nejnižší cenu, za kterou ho prodávali před poskytnutím slevy. Zakázány budou falešné spotřebitelské recenze na internetu. U nevyžádaných podomních prodejů budou moci kupující od smlouvy odstoupit do 30 dní.

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

30. 3. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

7. 3. 2022 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

Postup oznámení o zvýšení ceny – tedy to, jak dodavatel musí informovat spotřebitele – má pevná pravidla. Pokud je dodavatel poruší, nemá na úhradu zvýšené ceny nárok, zdůrazňuje Energetický regulační úřad.

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

7. 2. 2022 | Jana Divinová | 30 komentářů

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

18. 1. 2022 | Jana Divinová | 9 komentářů

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů s rozdílným koncem.

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

9. 12. 2021 | Olga Skalková | 23 komentářů

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně víc, přiznávají banky.

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

6. 12. 2021 | redakce Peníze.CZ | 50 komentářů

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

Česká bankovní asociace varuje klienty bank před novou vlnou podvodných útoků. Podvodníci využívají předvánočního shonu, stresu a nepozornosti klientů. Pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je donutí vybrat úspory a vložit na podvodné účty prostřednictvím bictoinových bankomatů na kryptoměny. V mnoha případech si na jméno klienta vezmou i půjčku.

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

30. 11. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

Ministerstvo financí varuje před takzvanými investičními tokeny.

Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu

12. 11. 2021 | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu

Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

3. 11. 2021 | Petr Kučera | 13 komentářů

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

21. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se obracejí první desítky lidí se stížnostmi na takzvané energetické šmejdy, kteří se snaží zneužít ukončení dodávek energií od společností ze skupiny Bohemia Energy. Nepoctiví prodejci lidem nabízejí pomoc s výběrem nového dodavatele, ale jejich služby ale mohou přivést zákazníky do ještě větších problémů, varuje ERÚ.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

12. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

8. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

Energetický regulační úřad (ERÚ) prošetřuje dodavatele energií kvůli podezřelému ukončování fixací cen a předčasnému vypovídání smluv.

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

7. 10. 2021 | Petr Kučera | 27 komentářů

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services