Opakovaná reklamace

Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně reklamace hračky. Jedná se o autíčko na dálkové ovládání pro nejmenší děti. Koupila jsem jej spolu s dalšími hračkami v 10/2013. Byl to dárek k Vánocům. Po rozbalení jsme zjistili, že auto někdy jede a někdy ne. Prostě nefungovalo tak, jak by mělo. Proto jsem jej 6.1.14 poprvé reklamovala s dopisem, že nefunguje. Auto mi přišlo zpátky cca po 3 týdnech bez jakýchkoliv dokladů. Po vyzkoušení jsem zjistila, že vykazuje naprosto stejnou vadu (někdy jede, někdy ne). Proto jsem telefonovala do prodejny s dotazem, zda s tím autem vůbec někdo něco dělal. Bylo mi řečeno, že tam byl uvolněný drátek a že mi auto bylo jako funkční odesláno. Na dotaz, proč nemám přiložen nějaký doklad o reklamaci, mi nebylo odpovězeno. Auto jsem poslala ke druhé reklamaci 5.2.14, asi za 3 týdny mi bylo auto opět vráceno bez jakýchkoliv dokumentů s tím, že je opravené a je funkční. Již v této době v autě začalo cosi hrkat, jakoby tam bylo něco uvolněné. Opět jsem volala do provozovny s tím, že nejsem s reklamací spokojená, protože auto prostě stále nejezdí, tak jak má. Ze tří zmáčknutí dálkového ovladače se rozjelo jednou a to ještě po 20 vteřinách přestalo jet. Dokonce samo popojíždělo, a to i když s ním nikdo nic nedělal. Bylo mi ještě doporučeno, abychom koupili nealkalické baterie. Přitom o tomto v návodu není vůbec zmínka. Reklamovala jsem tedy potřetí 1.4.14. Do dopisu jsem napsala, že požaduji vrácení peněz, jelikož reklamuji stejnou závadu již po třetí. Auto mi opět cca za tři týdny vrátili, tentokrát i s reklamačním listem, kde bylo napsáno, že cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace, u autíčka bylo násilím ulomeno kolečko na zatáčení. Navíc zde stojí, že auto bylo vydáno kupujícímu opravené." S tímto jsem já nemohla souhlasit, jelikož jsme auto takřka ani neměli doma. Ohradila jsem se proti tomu a poslala auto zpátky s tím, že reklamuji stejnou závadu, již po čtvrté, a že jsme auto nijak nepoškodili. Poslala jsem auto 2.5.14 tedy zpátky na další reklamaci. Včera mi přišlo auto zpět s reklamačním protokolem, kde stojí cituji: "U autíčka byl zjištěn neoprávněný zásah. Toto není bráno jako reklamace. Byl zjištěn zásah do elektriky, šroubek u destičky je ulomený. Utržená náprava. Na základě zjištěných skutečností nebyla u výrobku zjištěna výrobní vada, na kterou by se dle zák. reklamace vztahovala." V tomto případě kvalifikuji reklamaci jako neoprávněnou. Důrazně se proti tomuto ohrazuji, žádný zásah do auta jsme neprováděli. Nevím, jakým způsobem dále pokračovat. Na celé věci mi nejvíc vadí, že mě obvinili z něčeho, co jsem neudělala.

Otázku poslal/a:  , 29. 5. 2014 10:02

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V první řadě doporučujeme vyžádat si reklamační protokoly k prvním dvěma reklamacím. Pravděpodobně budete mít doma podací lístky od pošty, čímž dokážete, že k reklamaci došlo a nebyl vystaven reklamační protokol, což je dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinností prodejce. Pokud by prodejce protokoly nedodal, doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci. V tomto případě je nyní důležité prokázat, že výrobek nebyl zaslán na reklamaci poškozený – fotografie, svědecká výpověď atd. V případě, že bude možné prokázat, že byl zaslán bez vady, lze žádat po prodejci nejen řádné vyřízení reklamace, ale i případně náhradu škody způsobené na převzaté věci. Pokud prodejce zamítá reklamaci pro zásah do výrobku kupujícím, měl by i řádně odůvodnit souvislost mezi reklamovanou vadou a tímto zásahem, jinak nelze takové odůvodnění zamítnutí považovat jako v souladu se zákonem. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

29. 5. 2014 22:08

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

15. 5. 2019 | Jana Poncarová | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

22. 3. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka

3. 12. 2018 | Monika Veselíková | 21 komentářů

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka

Objednáte jednu minci, přijdou dvě. Do měsíce další a spolu s nimi faktura na několik tisíc. Takové jsou praktiky Českého mincovního obchodu. Česká obchodní inspekce proto radí obloukem se prodejci vyhnout.

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

9. 8. 2018 | Jana Poncarová | 2 komentáře

Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí

Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

27. 7. 2018 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

24. 7. 2018 | Petra Dlouhá

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

27. 6. 2018 | Lukáš Zelený | 3 komentáře

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?

2018: Jak reklamovat a nepohořet

21. 6. 2018 | Petra Dlouhá | 39 komentářů

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

30. 4. 2018 | Monika Veselíková | 3 komentáře

Evropská komise chystá balíček prospotřebitelských opatření

Hromadné žaloby a vyšší sankce za porušení pravidel. Evropská komise chce posílit pozici spotřebitelů. Na zavedení novinek si ale budeme muset počkat.

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

27. 4. 2018 | Ondřej Tůma | 1 komentářů

Očima expertů: Mají hromadné žaloby smysl?

Nástroj na šikanu velkých institucí, nebo šikovný pomocník pro běžné spotřebitele, kteří se nemůžou domoci svých práv? Hromadné žaloby míří do Česka.

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

10. 4. 2018 | Ondřej Tůma

Krachy cestovek. Můžete v létě přijít o peníze?

Jsou při nákupu dovolené naše peníze v bezpečí, nebo hrozí, že v případě krachu cestovní kanceláře nedostaneme zpátky všechno, co jsme za zájezd zaplatili?

Dieselgate. Než se to promlčí

18. 3. 2018 | Martin Vlnas | 7 komentářů

Dieselgate. Než se to promlčí

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

17. 3. 2018 | Martin Vlnas | 12 komentářů

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

14. 3. 2018 | Monika Veselíková

Ministerstvo spravedlnosti chystá hromadné žaloby. Zákon bude příští rok

Podávání hromadných žalob má ulevit především spotřebitelům. Jak konkrétně budou hromadné žaloby probíhat a na kolik kolektivní řízení před soudem přijde? Podrobnosti v článku.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Změny v osobním bankrotu jsou tu. Oddlužení bude kratší

Novela insolvenčního zákona zkracuje dobu oddlužení z pěti na tři roky. Současně však...více

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Přišla s polopenzí i seznamováky. Nejstarší česká cestovka je tu přes sto let

Čedok se stal hlavně pro starší a střední generace Čechů symbolem organizovaných zájezdů....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services