Reklamace v autobazaru

Dobrý den,potřebuji poradit,syn si koupil auto v bazaru mělo mít najeto 108 000 km,syn najel cca 10 000,auto je po 4 měs. provozu nepoužitelné,nepojízdné.Podal reklamaci do bazaru kde jej koupil,má i od autorizovaného servisu potvrzení,že auto je nepojízdné a že nelze otočit motorem-auto si nechal před reklamací prohlédnout.Bazar však po 30 dnech reklamace určil závadu na spojkové sadě,a reklamaci neuznal.Bohužel se po otevření auta zjistilo,že závada není na spojkové sadě ,ale na motoru-kliková hřídel.Dodal tedy od nějakého servisu nepravdivé potvrzení o vadě.Ted synovi navrhnul,že mu dodá díl,ale on toto nechce,nebot jsou to stále pouze synovo náklady/odtah domů-do bazaru,zpět a ted oprava/Jak postupovat dál.Právník,kterého oslovil,mu pouze sepsal,kolik si vezme za zastupování,ale nic neporadil.Evidentně auto nikdo ani neprohlédl,když by tomu tak bylo,přišel by na pravou závadu.Soudní znalec,kterého kontaktoval syn,mu řekl,že bazar měl doložit potvrzení od znalce o jakou závadu se jedná a zda byla či nebyla již v době prodeje.Děkuji za odpověd Balšánova

Otázku poslal/a:  , 15. 7. 2014 13:14

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Znalec má pravdu, co se týče povinnosti prodejce prokázat, že se o vadu, která existovala v době převzetí vozu, nejedná. Z uvedeného popisu je zřejmé, že nějaké „potvrzení“ o vadě prodejce poskytl, avšak ne ke skutečné vadě. Pokud neexistenci vady neprokáže kupujícímu při řešení reklamace, u soudu se to po něm bude vyžadovat. Do doby prokázání opaku se má za to, že jde o vadu existující v době převzetí a prodejce ji musí odstranit. Je zapotřebí mít ideálně písemné uznání skutečné vady ze strany prodejce. Nestačí ústní ujištění, že dá nový díl, když přitom reklamaci písemně zamítl. Prodejce je potom povinen vadu bez zbytečného odkladu a na své náklady odstranit, takže nejen zaplacení nového dílu, ale i jeho montáže. Náklady odtahu do bazaru jsou náklady spojené s reklamací a tyto musí uhradit prodejce. Jestliže je hradil sám kupující, má právo po prodejci žádat jejich nahrazení. Cena odtahu domů už představuje náhradu škody, která kupujícímu v důsledku vady vznikla. I tu musí prodejce nahradit. Kupující má tedy v tomto případě několik nároků, a to jak na peněžité, tak i nepeněžité plnění. Nároky je nutné uplatnit prokazatelným způsobem, a nebude-li jim dobrovolně vyhověno v kupujícím stanovené přiměřené lhůtě, nezbude než se obrátit na soud a v takovém případě je na místě se nechat právně zastupovat. Nastíněný postup by se uplatnil i v případě, že prodejce nevyřídil reklamaci řádně v 30denní lhůtě, to dává právo kupujícímu od kupní smlouvy na vůz odstoupit. Pak se i nepeněžitý nárok na odstranění vady opravou změní v peněžitý a bylo by možné při dostatku důkazů usilovat o vydání platebního rozkazu, aniž by bylo nařízeno soudní jednání, což řešení sporu může výrazně urychlit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

18. 7. 2014 13:09

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

22. 3. 2015 | Petr Kučera | 3 komentáře

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Kurvítko nevymontuješ

27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů

Kurvítko nevymontuješ

Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?

Nakupte vínečko z Moravy, možná nebude!

26. 2. 2015 | Gabriel Pleska | 20 komentářů

Nakupte vínečko z Moravy, možná nebude!

Říká se, že ve víně je pravda. Dokázat se to nedá. Zato že v některém víně je sajrajt a v některém že není víno, to se dokázat dá. Státní zemědělská a potravinářská inspekce zkontroluje ročně stovky vzorků stáčeného vína a třetina jich kontrolou neprojde. Ministerstvo zemědělství proto chystá represe. Nezapomeňte si včas udělat zásoby, možná se bude zakazovat.

Spor o úvěrový poplatek: Hrozí klientům PoplatkyZpět.cz exekuce?

3. 2. 2015 | Ondřej Tůma | 31 komentářů

Spor o úvěrový poplatek: Hrozí klientům PoplatkyZpět.cz exekuce?

Klienti iniciativy PoplatkyZpět.cz musí zaplatit několikatisícové náhrady nákladu řízení ze svého. Pokud to neudělají, můžou skončit na seznamu dlužníků nebo dokonce i v exekuci.

Konec českých potravin z Polska. Pravidla se zpřísní

7. 12. 2014 | Petr Kučera, Kateřina Vokurková | 7 komentářů

Konec českých potravin z Polska. Pravidla se zpřísní

Ministerstvo zemědělství dokončuje definici české potraviny. Omezit chce také označení jako čerstvý, pravý nebo dia.

Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo

24. 11. 2014 | Ondřej Tůma | 34 komentářů

Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo

Nakupuje snad letos Ježíšek na cizozemských internetových stránkách? Poradíme mu, jak pozná bezpečný zahraniční e-shop od stránek, které ho chtějí připravit o peníze, a vysvětlíme, jak se vyhne placení DPH a clu.

Kupujete dárky na internetu? Poradíme, jak se vyhnout problémům

13. 11. 2014 | Ondřej Tůma

Kupujete dárky na internetu? Poradíme, jak se vyhnout problémům

Loni Češi utratili při předvánočních nákupech na internetu přes 18,5 miliardy korun. Letos by to mělo být ještě o tři miliardy víc. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídkách tisíců českých e-shopů, na co si dávat pozor, abyste neskočili podvodníkům na špek a jak správně vracet a reklamovat doručené zboží.

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

5. 11. 2014 | Vladimír Zuzák | 3 komentáře

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát nad zdravým rozumem. Při podpisu smlouvy, kontrolách výstavby i při předání bytu myslete na zadní vrátka k odstraňování vad a případným reklamacím. A pozor na dobu trvání záruční lhůty.

Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců

17. 10. 2014 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců

Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

10. 10. 2014 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně opotřebované produkty. Stát se rozhodl zakročit a v pracovním návrhu novely občanského zákoníku prosazuje zpřísnění pravidel.

Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací

8. 9. 2014 | Petra Dlouhá | 9 komentářů

Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací

Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

23. 8. 2014 | Ondřej Tůma

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd

19. 8. 2014 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd

Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

12. 8. 2014 | Stanislav Holeš | 11 komentářů

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích zatím zajímá hlavně lidi z branže: pojišťovny a jejich zaměstnance, pojišťovací agenty a finanční poradce. Jejím cílem je ale ochrana spotřebitele. Snaží se zpřehlednit trh, pojišťovnám a pojišťovákům přidává povinnosti... Mohla by ale také znamenat ohrožení zaměstnavatelských příspěvků na životní pojištění. A to by leckoho zabolelo.

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

10. 8. 2014 | Kateřina Vokurková | 3 komentáře

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services