Reklamace v autobazaru

Dobrý den,potřebuji poradit,syn si koupil auto v bazaru mělo mít najeto 108 000 km,syn najel cca 10 000,auto je po 4 měs. provozu nepoužitelné,nepojízdné.Podal reklamaci do bazaru kde jej koupil,má i od autorizovaného servisu potvrzení,že auto je nepojízdné a že nelze otočit motorem-auto si nechal před reklamací prohlédnout.Bazar však po 30 dnech reklamace určil závadu na spojkové sadě,a reklamaci neuznal.Bohužel se po otevření auta zjistilo,že závada není na spojkové sadě ,ale na motoru-kliková hřídel.Dodal tedy od nějakého servisu nepravdivé potvrzení o vadě.Ted synovi navrhnul,že mu dodá díl,ale on toto nechce,nebot jsou to stále pouze synovo náklady/odtah domů-do bazaru,zpět a ted oprava/Jak postupovat dál.Právník,kterého oslovil,mu pouze sepsal,kolik si vezme za zastupování,ale nic neporadil.Evidentně auto nikdo ani neprohlédl,když by tomu tak bylo,přišel by na pravou závadu.Soudní znalec,kterého kontaktoval syn,mu řekl,že bazar měl doložit potvrzení od znalce o jakou závadu se jedná a zda byla či nebyla již v době prodeje.Děkuji za odpověd Balšánova

Otázku poslal/a:  , 15. 7. 2014 13:14

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Znalec má pravdu, co se týče povinnosti prodejce prokázat, že se o vadu, která existovala v době převzetí vozu, nejedná. Z uvedeného popisu je zřejmé, že nějaké „potvrzení“ o vadě prodejce poskytl, avšak ne ke skutečné vadě. Pokud neexistenci vady neprokáže kupujícímu při řešení reklamace, u soudu se to po něm bude vyžadovat. Do doby prokázání opaku se má za to, že jde o vadu existující v době převzetí a prodejce ji musí odstranit. Je zapotřebí mít ideálně písemné uznání skutečné vady ze strany prodejce. Nestačí ústní ujištění, že dá nový díl, když přitom reklamaci písemně zamítl. Prodejce je potom povinen vadu bez zbytečného odkladu a na své náklady odstranit, takže nejen zaplacení nového dílu, ale i jeho montáže. Náklady odtahu do bazaru jsou náklady spojené s reklamací a tyto musí uhradit prodejce. Jestliže je hradil sám kupující, má právo po prodejci žádat jejich nahrazení. Cena odtahu domů už představuje náhradu škody, která kupujícímu v důsledku vady vznikla. I tu musí prodejce nahradit. Kupující má tedy v tomto případě několik nároků, a to jak na peněžité, tak i nepeněžité plnění. Nároky je nutné uplatnit prokazatelným způsobem, a nebude-li jim dobrovolně vyhověno v kupujícím stanovené přiměřené lhůtě, nezbude než se obrátit na soud a v takovém případě je na místě se nechat právně zastupovat. Nastíněný postup by se uplatnil i v případě, že prodejce nevyřídil reklamaci řádně v 30denní lhůtě, to dává právo kupujícímu od kupní smlouvy na vůz odstoupit. Pak se i nepeněžitý nárok na odstranění vady opravou změní v peněžitý a bylo by možné při dostatku důkazů usilovat o vydání platebního rozkazu, aniž by bylo nařízeno soudní jednání, což řešení sporu může výrazně urychlit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

18. 7. 2014 13:09

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

14. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 3 komentáře

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

Placení přes internet nebylo do letošního ledna samostatně právně ošetřeno. Nový zákon o platebním styku však stále vyvolává více otázek, než nabízí řešení. Především co se týče povinnosti bank uhradit škody při zneužití platební karty a budoucnosti mikroplatebních systémů typu I Like Q nebo Monetka.

Účet 'skoro' zadarmo

12. 9. 2002 | Petr Vykoukal | 18 komentářů

Účet 'skoro' zadarmo

Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.

Lampárna: zaplatím to kartou?

25. 7. 2002 | redakce Peníze.CZ | 29 komentářů

Lampárna: zaplatím to kartou?

Banky zdražují poplatky za výběr hotovosti z bankomatu a nutí klienty k placení kartou. Lze ale na všech obchodních místech s vyznačeným logem akceptace příslušných bankovních karet opravdu bez problémů zaplatit? Z vlastní zkušenosti vím, že určitě ne.

Problematické Tricky Českého Telecomu

15. 6. 2002 | Michal Hazi | 3 komentáře

Problematické Tricky Českého Telecomu

Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly přijímat.

Prodloužení záruční doby se blíží

29. 5. 2002 | Stanislav Andrejs | 30 komentářů

Prodloužení záruční doby se blíží

Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela přínosem pro běžného zákazníka?

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

19. 12. 2001 | Petr Vykoukal | 15 komentářů

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

22. 11. 2001 | redakce Peníze.CZ | 44 komentářů

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... poslyšte neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi Pajero Sport v ceně 679 tisíc korun.

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

15. 11. 2001 | Lucie Šťastná | 30 komentářů

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

Internet na stojáka

19. 10. 2001 | Jindřich Hlaváč | 3 komentáře

Internet na stojáka

Minulý týden byl v tuzemsku umístěn první veřejný automat pro přístup k internetu. Stojí v informačním středisku na Pražském hradě. Přesvědčil jsem se, že to ale s internetem v ulicích nebude snadné.

Jak na České dráhy

27. 8. 2001 | Jindřich Hlaváč | 16 komentářů

Jak na České dráhy

Je čas výletů a dovolených a tak se může stát, že na cestu vlakem se vydají i ti, kteří této dopravy během roku vůbec nevyužívají.

Přišli jste o peníze? Co s tím?

8. 8. 2001 | Lucie Šťastná | 25 komentářů

Přišli jste o peníze? Co s tím?

Podle informací na výpisu z účtu došlo k výraznému a nečekanému úbytku peněz na vašem kontě. Při podrobnější kontrole zjistíte, že tuto situaci spáchala Vaše vlastní karta. Jak se to mohlo stát? Kde může být problém a co máte dělat, se vám pokusíme vysvětlit v dalším díle našeho seriálu o kartách.

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

28. 5. 2001 | Michal Hazi | 5 komentářů

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

Určit největší událost minulého týdne tentokrát představuje mimořádně obtížný úkol. Krach investiční společnosti Private Investors a události kolem těžko mohou vytlačit volbu předsedy KDU-ČSL či volbu Rady České televize a naopak. Zkusme si tedy ty nejdůležitější události zrekapitulovat.

Je česká ekonomika dostatečně svobodná?

20. 2. 2001 | Tomáš Janča | 18 komentářů

Je česká ekonomika dostatečně svobodná?

Při prvním pohledu na Index ekonomické svobody je jasné, že se Česká republika nenachází a v devadesátých letech nikdy nenacházela ve stadiu spálené země, jak nám tvrdil jeden lidový exprognostik. Druhý a mnohem pozornější pohled nám však prozrazuje, že od roku 1995 naše ekonomika více či méně přešlapuje stále na jednom místě, což je tvrzení, které by zase mohlo namíchnout jiného exprognostika.

Stránka 24/24

24

Následující

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services