3. reklamace

Dobrý den, mám dotaz ohledně reklamace zboží se stejnou vadou. Dne 17.2.2012 jsme zakoupili 6 kusů stejných židlí do jídelny. V srpnu 2012 jsme poprvé reklamovali 1 kus židle kvůli prasklému sedáku - mezi opěradlem a sedem, v říjnu 2013 jsme museli opět reklamovat další 4 kusy židlí kvůli prasklým sedákům - opět ve stejném místě. 17.6.2014 jsme reklamovali další sedák. Ve všech případech došlo k výměně sedáku, nicméně když jsme židle dali vedle sebe je vidět odlišnost v materiálu i ve tvaru naposled reklamovaného sedáku. Po informování prodejce nám zaměstnanec nabídl dvě možnosti - výměnu všech sedáku najednou nebo vrácení financí. Po té co nám oznámili, že by na nové sedáky byla záruční doba jen 3 měsíce, jsme se rozhodli požádat o vrácení financí. Nicméně na to nám zaměstnanec odpověděl, že po konzultaci s dodavatelem nám nemohou peníze vrátit, protože je překročena záruční doba, ale v rámci dobrých vztahů nám nabízejí výměnu všech sedáku. Prosím o informaci, zda můžeme požadovat vrácení financí nebo odběr jiného zboží. Pokud ne, na jakou záruku máme nárok na vyměněné sedáky?

Otázku poslal/a:  , 17. 7. 2014 15:46

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. I když nákup židlí spadá do začátku roku 2012 a na první pohled se může zdát, že dvouletá zákonná záruka již uplynula, není tomu tak. Dojde-li totiž během záruční doby k výměně věci či její součásti, začíná běžet nová záruční doba od převzetí věci z reklamace. Bude sice obtížně určitelné, u kterého sedáku běží nová záruka a u kterého již případně uplynula, to však není podstatné při opakování vady u souboru věcí, které byly kupovány spolu a mají být užívány jako designový celek společně. Již při třetím výskytu té samé vady jste mohli uplatnit právo na odstoupení od smlouvy nebo právo na výměnu židlí za ty samé, ale bezvadné dle § 622 odst. 2 dřívějšího občanského zákoníku. Prodejci měly být doloženy při opakované reklamaci předchozí reklamační protokoly, které by opakování té samé vady řešené výměnou součásti věci jednoznačně potvrdily stejně jako počátek běhu nové záruční doby na měněné díly. Pravděpodobně jste však při třetí reklamaci (červen 2014) žádali v reklamačním protokolu opět o odstranění vady opravou. Poté, co byla třetí reklamace vyřešena výměnou za nesprávný sedák, jste měli trvat na řádném vyřízení reklamace dodáním správného sedáku. Pokud prodejce již správné sedáky ani ty samé židle nemá, je Vaším právem od celé kupní smlouvy odstoupit pro neodstranitelný charakter vady. Nemusíte přistoupit na nabídku jiných sedáků a stejně tak se nemůžete po prodejci dožadovat jiného zboží. Pokud byste přistoupili na výměnu všech sedáků za jiné než původně koupené, bude záležet na dohodě s prodejcem, jak dlouhou záruku Vám poskytne, zákon toto neupravuje. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

24. 7. 2014 17:54

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

O chvilinku

10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ

O chvilinku

Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!

Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků

5. 8. 2014 | Petra Dlouhá | 24 komentářů

Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků

„Haló? Tady Novák z Asociace pojišťoven. Musíme vám zkontrolovat smlouvu…“ „Dobrý den, Mráček z Centra pojišťoven. Víte, že máte nárok na slevu? Kdy se sejdeme?“ Nepoctiví pojišťováci se kryjí za neexistující instituce s úctyhodným názvem. Důvod? Chtějí navodit dojem, že jsou z „vaší pojišťovny“ nebo příbuzné organizace a přetáhnout ke konkurenci. Nemusí se to vyplatit. Dejte pozor, kdo volá.

Až moc dobře lubrikovaný život. Sbohem, Foursquare

25. 7. 2014 | Michal Kašpárek | 5 komentářů

Až moc dobře lubrikovaný život. Sbohem, Foursquare

Žádný spotřebitelský magazín České televize neudělal pro dobro a bezpečí spotřebitelů ani střípeček toho, co služba Foursquare. Jenomže z dobrého sluhy…

Větší písmo, k párku cedulka. Češi zjistí, co kupují k jídlu

13. 7. 2014 | Kateřina Vokurková | 6 komentářů

Větší písmo, k párku cedulka. Češi zjistí, co kupují k jídlu

Značení potravin čekají největší změny za posledních patnáct let, kvůli kterým například Coca-Cola přestane prodávat své nápoje v nejmenší skleněné lahvi.

O špíně v autobazarech s právníkem dTestu

21. 6. 2014 | Ondřej Tůma | 20 komentářů

O špíně v autobazarech s právníkem dTestu

Autobazarová půjčka má tři strany. Zákazníka, úvěrovou společnost a autobazar jako zprostředkovatele. Zákazník býval bit a zdá se, že za to přichází trest. Zatím dopadá na úvěrovky. Miloš Borovička, právník dTestu, ale upozorňuje na roli bazarů samotných: „Zástupci úvěrových společností naznačují, že se nechali natlačit do něčeho, co se jim už příliš nelíbí a ani zas tak nevyplácí. Samozřejmě je ale nikdo nenutil s pistolí u hlavy…“

Očima expertů: Chystá se nová obchodní smlouva mezi Evropou a USA. Komu k dobru?

20. 6. 2014 | Ondřej Tůma | 9 komentářů

Očima expertů: Chystá se nová obchodní smlouva mezi Evropou a USA. Komu k dobru?

TTIP, Transatlantické obchodní a investiční partnerství. Evropská unie se Spojenými státy vyjednávají dohodu o volném obchodu a investicích. Optimisté se těší na příval nového zboží i služeb, vyšší konkurenci, pracovní místa. Pesimisté se bojí vlivu lobby na vyjednávání a tvrdí, že smlouva posílí moc nadnárodních korporací. Co říkají experti, kterých jsme se na TTIP zeptali my?

Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty

15. 6. 2014 | Tomáš Fránek | 2 komentáře

Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty

Krajský soud v Brně ve sporu s řetězcem Kaufland uznal argumenty České obchodní inspekce.

Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla

23. 4. 2014 | Michaela Divišová | 5 komentářů

Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla

Přišla vám faktura za energie s astronomickým nedoplatkem? Zdá se vám účtovaný odběr elektřiny a plynu přemrštěný? Braňte se! Jak na reklamaci vyúčtování či měřidla?

Banky jsou zase na koni! Cválat ale nemůžou

17. 4. 2014 | Pavel Jégl | 15 komentářů

Banky jsou zase na koni! Cválat ale nemůžou

Banky jsou po nejnovějším rozhodnutí Ústavního soudu zase na koni. V úvěrových dostizích ale nemůžou cválat, jen klusat. Jsou zapřaženy před vozík, ve kterém se ohání bičem sebevědomý klient.

Ústavní soud: Banky nemusí vracet poplatek za vedení úvěru

15. 4. 2014 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

Ústavní soud: Banky nemusí vracet poplatek za vedení úvěru

Ústavní soud dnes zamítl první ze stížností klientů, které sdružuje iniciativa PoplatkyZpět.cz. V boji o poplatky za vedení úvěrového účtu je tak zřejmě definitivně dobojováno.

Neplatíte faktury za mobil? Dluhy u operátorů podraží!

19. 3. 2014 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Neplatíte faktury za mobil? Dluhy u operátorů podraží!

Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

13. 3. 2014 | Petra Dlouhá | 22 komentářů

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.

Poznávací zájezdy. Neříkají vám o nich všechno. Zaplatíte za to!

25. 11. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

Poznávací zájezdy. Neříkají vám o nich všechno. Zaplatíte za to!

Cestovní kanceláře svým klientům neposkytují dostatečné informace o nabízených poznávacích zájezdech. A nedokážou se ani shodnout na tom, co by vlastně standardně říkat měly. Bohužel se pak stane třeba to, že v programu najdete návštěvu pamětihodného místa – a až u pamětihodného místa se dozvíte, že vstupné není v ceně.

Spotřebitel není dost opatrný. Někdy bych řekl, že je i líný

23. 11. 2013 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Spotřebitel není dost opatrný. Někdy bych řekl, že je i líný

S právníkem Petrem Chmelíčkem jsme rozmlouvali nejen o spotřebitelském právu a o boji o bankovní poplatky, ale také o tom, jak jsou Češi ochotni domáhat se svých práv a peněz u soudu. A o tom, že je možné si na soudní řízení, pokud v něm jde o peníze, sehnat investora, který za procenta ze „zisku“ pokryje náklady na proces.

Budete kupovat dárky přes internet? Nespalte se!

19. 11. 2013 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Budete kupovat dárky přes internet? Nespalte se!

Vánoce za rohem a na nákup dárků není čas. Geometrickou řadou roste počet Čechů, kteří budou dárky pořizovat na internetu. Poznáte bezpečný e-shop? Dokdy můžete objednávat zboží, abyste ho určitě měli do Štědrého dne? A jak postupovat v případě reklamace? Víme a poradíme.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu

Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru

Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services