Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon
22. 5. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů
Zbylo vám 180 korun na nevyčerpaném kreditu u operátora, od něhož odcházíte? Podle nového zákona žádný problém. Zaplaťte 199 korun a jsou vaše!
Dobrý den, dne 8.7.2014 v našem obchodě zákaznice reklamovala podprsenku z důvodu vylezlé kostice. Zboží zakoupila dne 22.11.2012. Výrobek jsme poslali výrobci, ten jej však vrátil s tám, že vypršela záruční lhůta. Jak dlouhá je tedy záruční lhůta? Kdo je v právu? Myslela jsem,že na výrobek zakoupený v roce 2012 se stále vztahuje záruční lhůta 2 roky. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 23. 7. 2014 13:13
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Máte pravdu. Kupní smlouva byla uzavřena za "staré" právní úpravy, a proto se délka záruční doby a práva z odpovědnosti za vady řídí dřívějším občanským zákoníkem, konkrétně § 620 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb., v pozdějším znění. Dvouletá záruka ze zákona však platí mezi spotřebitelem a prodávajícím, nikoliv mezi prodávajícím a jeho dodavatelem či přímo výrobcem. Tento poslední vztah je třeba ošetřit smluvně tak, aby i prodejce měl od svých dodavatelů garanci bezplatného řešení reklamací po dobu, po kterou nese odpovědnost za vady vůči svým zákazníkům. Z dotazu není zřejmý přesný důvod zamítnutí reklamace, jestli argumentuje výrobce uplynulou zárukou spotřebitele s odkazem na nový občanský zákoník nebo Vás jako prodávajícího. V každém případě Vás jako prodávajícího to nezbavuje odpovědnosti za vady, které musíte po dobu dvouleté záruky bezplatně odstranit nebo důvodně zamítnout pro to, že se o vadu krytou zárukou nejedná. A to vše v zákonné třicetidenní lhůtě. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
23. 7. 2014 17:32
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Češi si začnou rozvrhovat, kdy chtějí pracovat. Má to ale háček
Takzvané samorozvrhování pracovní doby bude od ledna možné i přímo na pracovišti, nejen...více
Skupina Partners získala licenci obchodníka s cennými papíry
Finanční skupina Partners oznámila, že splnila všechny podmínky České národní banky a...více
Banky ruší další pobočky s pokladnou. Živou obsluhu nahrazuje stroj
Celkový počet poboček letos výrazně stoupl díky startu nové banky. Míst, kde narazíte...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více