Pilíře a politiky EU
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den?dne 8.6.2014,jsem zakoupil skůtra KENTOYA.Dne 8.7.2014,jsem požádal prodejce o předčasný garan.servis a nahlásil,jsem mu cca.5závad z toho3 závady,byly odstraněny prodejcem do 4dnů.Skůtra prodejce vrátil s tím,že nejde jedna závada odstranit a že mám vyčkat a popř.znovu reklamovat u druhé závady mi,bylo řečeno,že za 4dny se závada neprojevila(pneu-ucházení).Prodejce mi nevystavil žádný protokol o garanční prohlídce a ani,že byl skůtr dopraven.Jen paragon na 685kč.Během 14 dnů,jsem opět podal na reklamaci a trvám na vrácení fin.částky.Chci se zeptat 1.Zda-li je prodejce povinen mi předat garanční protokol o odstranění závad a nebo jak mi,bylo zděleno,že musím si požádat sám?2.Mám nárok navrácení fin.částky?3.Jakým spůsobem mám postupovat?Postup prodejce je chladný.Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: , 11. 8. 2014 19:05
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jako spotřebitel, který má minimálně zákonnou záruku na zakoupenou věc, nemusíte o protokol o opravě provedené v rámci reklamace požádat. Podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je povinností prodávajícího nebo jím určeného servisu vám jej vydat bez dalšího. Bylo-li z vašeho jednání nepochybné, že důvodem dání skútru do opravy je reklamace, tj. požadavek na bezplatné odstranění záručních vad, není servis či prodávající oprávněn v této souvislosti žádat jakoukoliv úhradu. Na žádost spotřebitele se vydává pouze doklad o opravě provedené za úplatu, tedy běžné poskytnutí placené služby dle § 16 odst. 1 stejného zákona. Zůstává otázkou, zda „požádáním o předčasný garanční servis“ jste ve skutečnosti neobjednal placenou opravu. Jen pro úplnost dodáváme, že právo na vrácení kupní ceny přichází do úvahy za situace, kdy není možné vadu odstranit ani opravou, ani výměnou celé věci či její součásti, pak vám právo na odstoupení od smlouvy náleží. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
26. 8. 2014 9:22
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více