Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vámi připravená argumentace je správná, nicméně spíše odráží povinnosti podnikatele uložené mu veřejným právem, tzn. že jejich dodržování je kontrolováno a porušení sankcionováno příslušným orgánem státní správy, jímž je obecně Česká obchodní inspekce. V jednání s podnikatelem ji použít můžete v souvislosti s možností podat tomuto orgánu podnět k provedení kontroly. Pro vás je však důležitější mít oporu v právu soukromém, které upravuje vzájemná práva a povinnosti stran kupní smlouvy, včetně vašich nároků z nesplněné jakosti při převzetí dle § 2161 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 2169 odst. 1, příp. odst. 3 občanského zákoníku, kde se stanoví: „Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.“ Z uvedeného je zřejmé, že můžete požadovat vrácení peněz, odstoupíte-li od kupní smlouvy, nebo přiměřenou slevu. Výměnou v rámci reklamace byste získala pouze ten samý výrobek se stejnou specifikací, což by vzhledem k nesprávné informaci o hlučnosti výrobku nevedlo k odstranění vady. Můžete se pokusit s prodávajícím dohodnout na výměně za jiný typ ledničky, nemusí však na to přistoupit. Opatřete si scan webové stránky, kde je nesprávná specifikace uvedena, před tím, než některý z nároků uplatníte. Je to důležitý důkaz. Výši slevy můžete určit podle toho, kolik by vás stála lednička stejné či obdobné značky s touto hlučností. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest